Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/32 MG Magnette 1933 - schaal 1:32 [DONE]
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 75

Discussie: MG Magnette 1933 - schaal 1:32 [DONE]

Standaard MG Magnette 1933 - schaal 1:32 [DONE]

Ik kon het niet laten en ben maar eens begonnen aan een classic car van 1933. De MG Magnette die in de Mille Miglia reed.
    Dit doosje heb ik nog gekocht op de beurs in Mol voor 5 euro. Maar toen ik het open deed zag ik tot mijn verbazing dat er geen plannetje bij zat.
    Dat maakt het natuurlijk een beete interessanter want nu moet ik uitzoeken waar elk onderdeeltje moet komen en vooral de juiste volgorde.
    De bedoeling is om deze gewoon OOTB te bouwen omdat ik hier vooral het verven wil op uitproberen.
    Dus niet teveel uitleg over het bouwproces, maar wel over het verven.

De boxart.

En de eerste vorderingen.

Laatst gewijzigd door Camaro69; 19-10-14 om 18:40

Standaard

Christophe ik vond een plan van een MG Magnette airfix 1933 op 1/32.Kan ik ze je doorgeven? of zet ik het hier,ik hoop dat je er iets me bent.
    Patje.

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Mooie auto Christophe, succes met de bouw.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Christophe, bouwen zonder plan dan is dryfitten en nog eens dryfitten het plan volgens mij succes ermee.

Standaard

Dankzij onze beste vriend Patje, die een plan had gevonden op het internet, heb ik het autootje kunnen afmaken zonder fouten. Zonder plan was dit heel moeilijk geweest. (Dus wreed bedankt hé Patje).

Hier het resultaat. Eerst alle losse onderdelen klaar om te ontvetten en primeren en dan even een dryfit.

Ik moet zeggen dat ik het een super schattig autootje vind.
    Als de schilderwerken goed verlopen en het resultaat goed is dan ga ik het in een dio verwerken. Een stuke uit de Mille Miglia race.
    Maar dat is voor later.

Standaard

een mooie,christophe

ben al benieuwd naar de dio
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

Christophe maatje je bent er tevreden over merk ik,een goede raad dat ik je geef is dat plan goed te bewaren voor latere referentie.Indien je het nog zou kwijt raken ,geen nood het staat op mijn externe schijf op geslagen.

Nu weer ontopic.Prachtige wagen man,ik merk dat het plastiek van heller op dit model erg strak en glad is.Ik hou erg veel van zulke mooie oldies.
    Benieuwd naar je verf werkjes maatje.En graag gedaan he
    Patje.

Standaard

Het model is van Airfix Patje. En het is vrij goed gedetailleerd. Alls paste ook redelijk goed in elkaar.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk bericht
    Het model is van Airfix Patje. En het is vrij goed gedetailleerd. Alls paste ook redelijk goed in elkaar.
    Idd airfix,mijn excuus was daar wel goed verkeerd he.

Standaard

Eerst een laagje alles-ontvetter. Even laten trekken. En dan goed afspoelen met water.

Dan alles mooi laten drogen op de radiator.

Standaard

voila, de afwas is gedaan
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

En toen alles goed droog was heb ik een eerste lichtgrijze primerlaag gezet met spuitbus.
    Ik ga nog een tweede witte primerlaag zetten na deze, zodat de uiteindelijke kleuren mooi uitkomen.

Ik dacht om de body te spuiten in een helder blauw. Rood kan ook, of geel? Wat denken jullie?

Ook ben ik al aan het denken over het diorama.
    Dus als er mensen zijn die soms een mooie foto hebben van de Mille Miglia van rond de jaren '30, zoals hieronder, mag je hem hier altijd posten.

Ferrari meesterbouwer Peperbus's schermafbeelding

Standaard

Hier een foto van de MG tijdens de MM

ik weet allen niet of het hetzelfde model is?

groet

Ton

Standaard

En de schilderwerken gaan verder.
    Na een tweede primerlaag in wit ben ik begonnen aan de chroom onderdelen en de banden.

De chroom heb ik gespoten met spuitbus van Motip, het rubber van de banden is een mix van Vallejo zwart, donkergrijs en een tikkeltje gunmetal blue.

Hier de foto's

Ik heb wel gemerkt dat als ik afplaktape gebruik dat op sommige plaatsen de primer loskomt. Niet goed dus. Dat wordt nog moeilijk als ik de body ga spuiten.
    De rest kan ik met de borstel doen.

Standaard

Schitterende update man,ik denk dat de foto dezelfde wagen zou kunnen zijn,wil ik wel eens natrekken voor je hoor
    Patje.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten