Hoofdsponsor

scheepswerf werkvolk 17 eeuw [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja ik ben met een hele hoop figuren buiten gegaan op kriesis dus een heel vruchtbare beurs geweest voor mij want deze figuren kom je nooit op andere beurzen tegen.

ik was bizonder blij dat ik nu eens eindelijk gevonden heb wat ik zocht.

ben ook met de man in kontakt met e mail en kon zonder problemen nog bij bestellen als het nodig moest zijn en zelfs losse figuren die normaal in een kidje van 4 zitten wou hij zelf apart voor me gieten 8) als dat geen service is dan weet ik het ook niet meer .
de figuurtjes komen allemaal van MBM models
 
Lol, MBM...Da's Mark Brown, dat is een frequent bezoeker van ons clublokaal.
Je komt hem ook op de meeste IPMS beurzen tegen.
 
Wel leuk voor ons, het kleine groepje van leden wat op de crisis 2011 was, dat wij ingewijd zijn over het project dat Dirk gaat beginnen;)
Dan kijk je er ineens hééél anders tegen aan.

Fred
 
thx mannen

vandaag npog heel de dag aan het schilderen geweest dan kan ik morgen de wach er op zetten en daarna een drybruch

attachment.jpg

na dit heb ik nog 1 kidje liggen maar daar is nog een hoop plakwerk aan en nog een bestelling van 20 figuren maar die moeten nog gegoten worden.
wel ga ik nog wat kranen ( krikkemik) maken en ook moet deze nog een kleine aanpassing hebben.

mischien denk je waarom alemaal zwarte paarden ?
wij hebben natuurlijk de brabander maar ik denk dat men in die tijt ook in holland een goed trekpaart had en nog steets heeft een fries. en deze zien helemaal zwart :)
 
Laatst bewerkt:
Dit is weer eens een geweldig mooi project dat je bent begonnen Dirk.
Ga er weer eens goed voor zitten :).
 
Hallo Dirk, ge hebt weeral iets leuk gevonden om u bezig te houden, ziet er zeer goed uit, ge moet juist een beetje oppassen dat ge niet te veel details laat zien. :) die foto toestellen van tegenwoordig :) :) :)
 
dit zijn wel geen figuren maar ben nog ff de krikkemik aan het bijstellen
gisteren aan het verven geweest en nog een kleine broer gemaakt.

001%7E36.jpg

002%7E24.jpg

003%7E22.jpg

004%7E16.jpg

nu moet ik hier en daar nog wat bij verven, zien dat ik de nagels kan nabootsen van de verbindingen, en dan kan er een katrol aan gehangen worden.
 
en een inwerkende krikkemik voor degene die het nog niet doorhadden hoe het ding werkte
heb er een stametje aan gehangen en een kar er onder dan zie je beter de grote van de krikkemik

005%7E14.jpg

006%7E8.jpg

007%7E3.jpg

008%7E1.jpg

009%7E3.jpg

010%7E2.jpg
 
ik had ook nog dit stuk kidje op de kop kunnen tikken het is wel niet zoals het origineel was want de smis stond normaal binnen opgestelt maar deze verijdbare smis kon ik tog niet laten liggen dus deze ga ik ook nog proberen in elkaar te steken.

001%7E37.jpg

002%7E25.jpg

003%7E23.jpg

leek me tog te mooi om niet te kopen en het was maar 2 euro ;) het was dan ook een stuk van ergens afgesneden wat ze niet konden gebruiken en dit verkochten ze dus in een plastic zakje gestoken. gelukkig viel mijn oog er juist op.

er zaten ook nog 2 paarden bij maar die ga ik niet gebruiken er zit een zadel op en dat is niet echt zoals ik het wil dus zal het enkel de kar zijn
 
Zo te zien was je bezoekje aan crisis niet voor niks.
ik ben blij dat je wat hebt gevonden.
 
eenmaal ik de juiste hoek van de zaal gevonden had ging het vlot koekie ;)

achteraf gezien had ik nog te wijnig bij maar ik kan bij bestellen en dat is ook veel waard 8)
 
dit is voorlopig het laatste nu moet ik wachten op de bestelling

de verijdbare smitse

003%7E24.jpg
 
Ziet er zeer mooi uit hoor Amazone ;)

Ik heb wel een vraagje over die nagels die je wil maken.
Zou het kunnen dat ze eerder houten pennen gebruikten om de verbinding te maken? Of was de nagel toen reeds zo ingeburgerd dat deze makkelijk te vinden waren?
 
de nagels of houten pennen zal een dun koperdraadje worden dat er een heel klein beetje uitsteekt en dat zal ik zwart schilderen.

nagels waren toen al heel goed ingeburgerd maar het zou kunnen dat het houtere pennen waren. in deze schaal ga je er niets of wijnig van zien.

van de krikkemik die nog gevonden is stamt uit begin 19 eeuw dacht ik en die zit in elkaar met draadstangen of bouten met een moer.
hoe het dus juist geweest is in de 17 eeuw moet ik ook naar gissen. ik vermoed wel dat het houten pennen waren maar zeker ben je nooit
 
Bedankt voor de toelichting, weer iets wijzer geworden si ;)
 
Je gaat er in ieder geval goed vandoor...
Het schilderwerk van de figuren begint je beter en beter te gaan.

Nog even en ik stuur je m'n legers op om ze te voorzien van een verfje. Dan heb ik terug tijd om aan modelbouw te doen....

Ik blijf zeker volgen.
 
thx mannen zolang als het weer nog een beetje mee valt ga ik nog verder doen aan mijn schip maar als het gaat beginnen vriezen kruip ik lekker binnen en ga ik aan het dio beginnen , het zou dus wel eens heel snel kunnen gaan maar dat gaat een beetje aan het weer liggen .

als het vriest krijg ik het tog niet warmer dan 5* in mijn werk kot en dat is de moment om binnen te kruipen . dit draadje word zeker nog vervolgd ;)
 
Zeg Amazone, straks ga je ons nog doen verlangen naar een koude winter... ;)
 
Hey Dirk, rustig aan he, ik kan gewoon niet volgen met kijken en telkens met mijn sdfkkjskng vaststellen dat gij werkt met de sneheid van een trein, en dan is het nog mooi ook. Goe bezig :wow:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan