Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
scheepswerf werkvolk 17 eeuw [DONE]
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 53

Discussie: scheepswerf werkvolk 17 eeuw [DONE]

Standaard scheepswerf werkvolk 17 eeuw [DONE]

in voorberijding naar volgend project heb ik wat personeel nodig waar ik nu wel wat tijt voor heb om ze tussendoor te schilderen.
    het zijn 20 mm tinnen figuren

heb een deel in de grondverf gezet

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een beetje bevoordeeld omdat ik weet wat je nieuwe project wordt Dirk.
    Dit is inderdaad een mooi start ervan, succes er zullen er nog een paar volgen denk ik zomaar

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

hmmm.....scheepswerf.....17de eeuw, dat kan alleen maar een prachtig dio worden denk ik. Ben benieuwd.

Standaard

ja er zullen er nog wel een paar meer het scherm paseren

maar ik wil niet zoals vorige keer eindigen een dio af hebben en geen figuren vinden om er bij te zetten

daarom ben ik eerst naar figuren gaan kijken en pas ik mijn dio aan naargelang de schaal van de figuren.
    dus als voorbereiding op het dio wil ik eerst een deel van de figuren schilderen zodat ik me later met de scheepswerf kan bezig houden en niet meer met de figuren want die dienen maar als decoratie maar ze zijn natuurlijk wel brood nodig op een werf.

dit doe ik dus tussendoor als ik niet met de heemskerck verder kan

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

tips zijn zeker welkom zeker omdat ze zo klijn zijn

Standaard

klijn :-) klein zeker hihi

prutswerkje denk ik e 2cm groot of mis ik me

Standaard

als je van groot wilt spreken ik noem het liever klein

22 mm zijn ze wat je op de foto ziet zie je dus helemaal niet in het echt ik had er een wach opgezet maar zie het bijna niet terug op de foto ( mischien te hard verdund ?) daarna heb ik er een lichtgrijze drybruch op gezet maar ik heb het gevoel dat het nog niet is wat het moet zijn

dit is een meer normale foto

ik heb een beetje liggen lezen over de klederdracht in de 17 eeuw vooral bij de gewone werkman. de kleren die gekocht werden waren enkel voor zondag en feestdagen enkel om naar de mis te gaan en werden niet gewassen omdat ze anders niet meer nieuw leken. na een tijtje moesten ze dan tog gewassen worden en werden ze verdezr gedragen op zondag.
    naarmate dar er sleet op kwam werden ze gebruikt om naar de markt te gaan of op cafee dus in publike plekken.
    als ze echt begonnen te verslijten werden ze gedragen als werk kleren.
    dus je kan een werkman geen nieuwe kleren aan geven in de 17 eeuw want ze waren al versleten voor ze moesten dienen als werkkleren.
    daarom de overweldige drybruch om het tog maar versleten te laten uitzien.

tog mis ik nig iets maar zie zelf niet goed wat het is .
    mischien kunnen de figuur schilderaars me een hint geven van wat ik nog kan of moet veranderen
    Laatst gewijzigd door amazone; 16-11-11 om 14:04

Standaard

Slijtplekken op knien en ellebogen, en hier en daar een lap ? mischien is dat nog mogelijk . Zal dan wel een vergrootglas meebrengen als ik nog eens op bezoek kom :-)
    Groetjes

René

Standaard

een knie en eleboog lap zijn denk ik wel mogelijk rené ik zal het eens proberen

Standaard

Standaard

Dat is 't, mijn overal slijt ook het eerst op de knieen ;-)
    Groetjes

René

Standaard

En mijn knieen slijten overall....

Misschien moet je de wash nog een keertje overdoen, het kan geen kwaad om dit twee of drie keer te doen.
    Op die manier heb je ook wat meer controle over het effect, want een natte wash ziet er altijd anders uit dan een droge.

Ik zie wel dat de figuurtjes nogal ruw gesculpteerd zijn, dat maakt het wel moeilijker om details te schilderen.

Maar ik denk dat het op deze schaal wel goed komt.
    Zo veel te doen...
    Zo weinig tijd...

Standaard

hoi kekie ik heb er al een 2 wach over gezet en het ziet er al veel beter uit thx.
    zal morgen eens kijken of het naar mijn goesting is.
    hier in de buirt staan dus geen winkels en daarom gebruik ik een wach van zwarte inkt . het is dus nog ff zoeken naar de hoeveel hijd water er bij 1 druppel moet omdat ik het bijna nooit doe.

ik vind de figuren er anders heel goed uitzien hoor ik ben er zeer tevreden over. natuurlijk zo uitvergroot ziet het er wel grof uit.

Standaard

knap gedaan zeg , gene makkelijke schaal om figuren te schilderen maar vind dat het je wel aardige gelukt is
    en dat bewonder ik wel .

tom

Standaard

thx tom en er is nog meer volk komen opdagen , ook nog wat paardekracht en een paar karren

deze staan nu in de grondverf

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten