Hoofdsponsor

1/32 Junkers ju88-A1 (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

scalemarc

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 okt 2011
Berichten
271
Eigenlijk ben ik al voor ik was ingeschreven in dit forum, in januari 2011 aan deze kit begonnen.
Enkele weken geleden heb ik de bouwdoos nog eens onder het stof vandaan gehaald:8
Zoals bij de meeste vliegtuigen begint de bouw van de cockpit en deze bevat ongeveer 125 onderdelen, een hele uitdaging!
Deze Junkers 88 is bijna feilloos te monteren, alle onderdelen passen als gegoten.
Prijs kwaliteit 10/10.
Alleen spijtig dat Revell de 4 center wing bomhouders niet voorzien heeft.
Bijgevoegd een reeks foto's, het toestel is nog in grond kleur (voorlopig kleurschema) geairbrushed en ziet er nog niet gezond uit :D

attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er al de moeite uit. Is dit met de gekleurde PE van revell?
 
Prachtige bak,

Ik heb deze 'gigant' ook staan en hij is inderdaad aangenaam om te bouwen.
Een kwaliteit die we bij Revell niet altijd terugvinden.

Grtz.

Luc8)
 
Dank jullie voor de reacties

Ik gebruik geen PE alleen schratch waar mogelijk, misschien overweeg ik om de seatbelts te kopen van eduard maar ik probeer ze toch eerst zelf te maken.
Ik heb vandaag de romp in kleur en splintercamouflage gezet.
Volgende week de vleugels en de onderzijde in Rlm65
In welke versie zal ik het toestel bouwen? moet ik nog eens over nadenken.
Grtz Marc
 
Jawadde Marc! Allereerst welkom op het forum! Mooie kit trouwens! De cockpit alleen al ziet er de moeite uit, al die details! Ik volg!
 
Voorzichtigheid is geboden bij de behandeling van de cockpitbeglazing, deze zijn zeer dun wat dan ook de doorzichtigheid ten goede komt.
Na het afplakken heb ik de ganse romp geairbrushed in splintercamouflage, nu nog in showroomglans later drybrush en gebruiksschade.
de beglazing wordt later met een fijn penseeltje bijgewerkt.

attachment.php
[/IMG]
attachment.php
[/IMG]
attachment.php
[/IMG]
 
Dit is een type vliegtuig dat ik mooi vind om te maken. Knap werk tot nu toe.
 
Jammer genoeg zie ik enkel de img code en geen fotos:-(

Mark
 
Zeer mooi werk wat ik me even afvraag is hoe dat vliegtuig bouwers de cockpitbeglazing eigenlijk schilderen wordt dit met een penseel gedaan of ook met de AB...
 
Hey,

Danny, dit wordt normaal gezien gespoten. Momenteel bezig met de cockpit van de fw190, binnenkleur staat erop en moet overschilderd worden met de camo-kleuren. Vergt wat afplakwerk, maar met geduld komt men ver. ;)
 
Mark

probeer het nog een keer normaal moet je de foto's kunnen zien anders scheelt er iets met jouw instellingen.

Grtz
 
Hey

De beglazing werd eerst afgeplakt met papiertape op voorhand gesneden, maatname met potlood.
Ofwel de papiertape op de beglazing plakken en met zeer scherp hobbymesje langs de stijlen snijden zonder veel druk uit te oefenen op het glas.
Daarna spuiten met interieurkleur en pas daarna met de buitenkleur.
liefst met acrylverf die kan men eventueel gemakkelijker afnemen bij foutjes.

Mvg
Marc
 
Knappe vorderingen. Het frame van de cockpit ziet er heel mooi uit.
 
Dank jullie voor de interesse

de werkzaamheden gaan verder meer bepaald het hoofd landingsgestel welke ik zal verstevigen, om later minder prettige herstellingen te vermijden.
Zeker bij grote toestellen 1/32 of 1/24 is dit nuttig.
attachment.php

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Goed kijken en voorzichtig recht boren met een kleiner boortje daarna de diameter vergroten volgens dikte van de nieuwe assen.
 
Hallo

Kan iedereen men foto's zien vraag ik me af?

mvg Marc
 
Ik kan de foto's zien.
Ziet er goed uit.
 
Ik zie ook de foto's, en het zijn mooie, zeer knap gedaan hoor en mooie details in de cockpit, ga zo verder.
 
Verdere afwerking van de cockpit.
Plaatsing van de gordels (seatbelts)
Deze heb ik zelf gemaakt (scratch) van fotos van echte gordels en bewerkt met fotoshop.
daarna uitgesneden en op wijnfles folie gekleefd .
bij macro opname ziet men goed nog de gebreken .
ik ga een tweede poging ondernemen het kost me toch niks;)

attachment.jpg
Foto met cockpitglas en zonder.
attachment.jpg
 
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Decal setting; Ik gebruik als onderlaag vloeibare vloerwas, decals worden gezet met microscale set en later mee verouderd en met matte vernis overspoten.
binnen een paar weken zal hij volledig afgewerkt zijn.;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan