Hoofdsponsor

1/72 Sd. Kfz. 232 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi, maar op de laatste foto zie ik dat je balkenkruis niet recht staat :@ ;)

Dat klopt, en dat is zo langs beide kanten. Heb me hier laten leiden door de bouwbeschrijving waar deze dus zo stonden.

Hier de foto's met de witte laag erover:

sized_DSC05461.jpg

sized_DSC05462.jpg

sized_DSC05463.jpg
 
De eerste fase in de bewerking met de haarlak, je zal zien dat het antenne-dak niet vastzit. Heb dit losgemaakt om de verwering beter te kunnen doen.
Op dit punt zit ik momenteel beetje vast, heb het gedacht dat dit genoeg verweerd is met de haarlak en de washes enzo kunnen starten en langs de andere kant precies nog net niet genoeg...

Wat denken jullie?

sized_DSC05464.jpg

sized_DSC05465.jpg

sized_DSC05466.jpg

sized_DSC05467.jpg
 
Persoonlijk zou ik nog iets meer wit er af halen, zodat hij er iets meer verweerd uitziet... Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk ;)
 
Ik sluit me aan bij Beyond, nog ietsje meer wit er af halen. Kan het zijn dat de koplampen niet recht tegenover elkaar staan?
Toch Knap werk hoor, op zo'n kleine schaal.

Grzt Bart.
 
Ja iets meer wit eraf halen en aan de balkenkruizen alle wit verwijderen.
 
Ik sluit me aan bij Beyond, nog ietsje meer wit er af halen. Kan het zijn dat de koplampen niet recht tegenover elkaar staan?
Toch Knap werk hoor, op zo'n kleine schaal.

Grzt Bart.

Kan kloppen Bart want er is een koplam afgebroken :) die moet er terug op.

Merci mannen voor jullie visie hierop, nu kan ik terug verder.
 
Ik sluit mij aan bij DJs. Meestal werden de zone's rond de markeringen niet mee geschilderd in winterwhite.

Verder is je 232 zeer mooi.

Doe zo verder.

Groeten Rik
 
Mooi werk Tom, heel leerrijk. Ik kan me goed voorstellen dat het niet gemakkelijk is op die kleine schaal.
 
Heb de verwering nog wat verder doorgedreven. Meer kreeg ik er eigenlijk niet meer af, blijkbaar blijft de haarlak niet eeuwig bewerkbaar en wordt die dus wel haar en niet meer oplosbaar. In elk geval vind ik hem er redelijk goed uitzien momenteel.

Volgende fase is het werkmateriaal kleuren, de onderdelen terugkleven die er zijn afgebroken, namelijk: 2 koplampen + staaf met embleem.

sized_DSC05478.jpg

sized_DSC05479.jpg

sized_DSC05480.jpg
 
Zeer mooi Tom. Onthoud voor je volgend model in winterwhite dat je de nummerplaten en kentekens vrijlaat. Dit geldt eigenlijk ook voor woestijnvoertuigen die ter plaatse hun panzergrijs overschilderd zagen met zandgeel.

Een handig truukje om je afgebroken onderdelen terug te plaatsen : boor een fijn gaatje onder in het onderdeel, daar waar het lijmvlak zich bevindt, eveneens in het voertuig een gaatje boren, uiteraard op dezelfde plaats als in je onderdeel. Met een stiftje van deze diameter, bvb 0.5 mm (hangt ook af van de dikte van het onderdeel) kun je dan beide STEVIG aan elkaar kleven.

Mooie vorderingen die je maakt met je SdKfz 232, ik volg het met belangstelling...

Groeten Rik
 
Mocht je toch nog iets van de whitewash er af willen halen, dan kan je eventueel nog eens chippen met je basiskleur (of met de sponstechniek)
Aan de andere kant, ziet er ook goed uit zoals hij is ;)
 
Een kleine update:

De mitrailleurs terug voorzien van hun kleur en wat xtra bewerkt met grafiet.

De wielen hebben hun eindlaag gekregen, teerzwart gemengd met een heel klein beetje aardekleur. Hier heb ik wel de vraag of deze ook nog een wintercamo hoeven te krijgen?

Het gereedschap heeft zn kleur gekregen, houtbruin, daarna bewerkt met wood aging solution van Mig. De metalen delen hebben dezelfde kleur gekregen als de wielen, daarna geweathered met steengrijs (het potje niet geschud, gewoon met het residu uit het dekseltje met beetje water verdund). Daarna nog wat bewerkt met pigmenten (gulf war sand en dust).

De hoeken en kantjes zijn extra geaccentueerd met een grafietpotlood.

sized_DSC05481.jpg

sized_DSC05482.jpg

sized_DSC05483.jpg

sized_DSC05484.jpg

sized_DSC05486.jpg

sized_DSC05487.jpg
 
Je wielen kun je een withewash geven, maar dat hoeft niet. Je kunt ze gerust zo laten. Ik zou dan wel opteren om ze redelijk vuil te maken met moddersporen. Tevens kun je dan de onderzijde van de wagen ook mee bewerken. Zo zullen je wielen opgenomen worden in het geheel en een typisch winters voertuig vormen.

Sterk wat je hier neerzet, Tom, Proficiat !

Groeten Rik
 
Merci Rik, ga het eens proberen om de modder erop te spatten. Ben de onderzijde reeds gaan bewerken om een start in vuil te verkrijgen. Dit met light rust effects van Mig, op de witte ondergrond geeft dit een geel-achtige modderkleur al.

Tevens ook begonnen aan een ondergrondje. Heb met polyfila een valk bestreken en dan een oud penseel leeggehaald en gebruikt als stempel om kasseien na te bootsen. Opnieuw de eerste keer dat we zoiets doen, dus we zien wel wat het zal worden.

De foto's komen morgen als alles wat droog is.
 
Zeer netjes hoor!
Op de derde foto (van het gereedschap), zie je dat je hout kleur een beetje "uitloopt". Mocht je daar nog een pinwash plaatsen met zwart, dan ga je meer diepte creëren, en komen je gereedschappen "los" van het voertuig ;)
 
Zeer netjes hoor!
Op de derde foto (van het gereedschap), zie je dat je hout kleur een beetje "uitloopt". Mocht je daar nog een pinwash plaatsen met zwart, dan ga je meer diepte creëren, en komen je gereedschappen "los" van het voertuig ;)

Owk merci voor de tip Beyond, proberen we morgen dus ook :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan