Hoofdsponsor

1/84 Bouwen Amergio Vespucci

  • Onderwerp starter amergio bouwer
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan van hier niet voelen hoe glad hij geworden is.
Maar wat ik zie is zeer mooi gedaan.
 
Ik kan van hier niet voelen hoe glad hij geworden is.
Maar wat ik zie is zeer mooi gedaan.

Hallo,
bedankt voor het reageren, en bedankt voor het compliment want ik ben normaal wel een modeltrein bouwer van oorsprong.
Ben vanaf verleden jaar terug met mijn hobby ( treinen ) begonnen daar de zolder nu vrij is nadat mijn dochter verhuist is.
Maar heb vroeger gevaren op een binnenvaartschip (tanker) heb ik ook interesen in modelboten, heb wel eens aan de zwarte zee begonnen (vindt dat nog altijd een mooie sleepboot die er is) maar spijtig genoeg is die gesneuveld bij het afstoffen. (door mijn vrouw) ongelukje.
Ze heeft dat nu goed willen maken door mij de zeilschip die ik nu aan maken Amergio Vespucci cadeau te doen.
Dus moet ik mijn aandacht verdelen zeilschip - modelbaan - mijn vrouw deze laatste komt natuurlijk eerst.
groetjes JP
 
Ga van de week proberen van de week de romp lichtjes te plamuren voor de kieren op te vullen en dan goed opschuren, om daarna de romp in de grondverf te zetten en dan terug fijn op te schuren, en dit een aantal keren te doen tot dat de romp zo glad mogelijk is.
zal dan terug fotos op dit forum zetten
Gr. JP
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Proficiat met Uw arbeid ! Ik geef zelden commentaar op andermans werk maar omdat ik aan het zelfde bootje bezig ben, zij het in een iets andere versie ...
Ik zie dat je je beplanking op zijn "kont" laat stoppen voor de scherpe kromming / bocht zodanig dat er een hoek ontstaan is . Dit is niet echt volgens het bouwplan en als je de echte wil benaderen !? Normaal worden de planken toch over de bocht gelegd zo dat er een mooie ronding ontstaat .Ga je dit nog aanpassen door schuren enz. .... ?
Veel succes verder en goede moed !!
Grtjs
Michiel
 
Ga van de week proberen van de week de romp lichtjes te plamuren voor de kieren op te vullen en dan goed opschuren, om daarna de romp in de grondverf te zetten en dan terug fijn op te schuren, en dit een aantal keren te doen tot dat de romp zo glad mogelijk is.
zal dan terug fotos op dit forum zetten
Gr. JP

Tip, koop een spuitbus plamuur, als je romp nu al zo glad is als het er uitziet op de fotos kun je met spuitplamuur een heel dun laagje plamuur aanbrengen, en met een hele fijne korrel schuren tot het gewenste resultaat. Wil je dit niet dan zou ik hem eerst een keer in de grondverf spuiten (grijs/rood) hierdoor zie je beter waar er een oneffenheid zit en waarniet zodat je niet overal onnodig plamuur aanbrengt.

Als ik nog een klein beetje kritiek mag leveren dan zou ik het dek nog onder handen nemen. ikzelf vind de breeuwnaden te grof en te grillig getekend. ik weet niet of dat te herstellen in of dat je dan het dek moet slopen. Ik zou het in iedergeval overwegen. Het dek is naast de romp wel iets waar je altijd naar kijkt.

Verder suc6 met deze mooie dame.

Gr Ed
 
de romp ziet er al prima uit,Edwin heeft gelijk,het dek vraagt nog wat meer aandacht, indien u het zou slopen zou ik niet meer met korte stukken werken zoals ze het beschrijven,maar met lange stukken,zo kunt u recht blijven en dan met potloot aftekenen.
gtrz
Lus
 
Proficiat met Uw arbeid ! Ik geef zelden commentaar op andermans werk maar omdat ik aan het zelfde bootje bezig ben, zij het in een iets andere versie ...
Ik zie dat je je beplanking op zijn "kont" laat stoppen voor de scherpe kromming / bocht zodanig dat er een hoek ontstaan is . Dit is niet echt volgens het bouwplan en als je de echte wil benaderen !? Normaal worden de planken toch over de bocht gelegd zo dat er een mooie ronding ontstaat .Ga je dit nog aanpassen door schuren enz. .... ?
Veel succes verder en goede moed !!
Grtjs
Michiel
ga proberen dit zo rond mogelijk te maken, door natuurlijk te schuren, had ook niet een grondplan wand dat was is kwijt gespeeld.
dan je om het wensen , en wens je ook veel geduld, succes om dit zeilschip te maken
gr. jp
 
Tip, koop een spuitbus plamuur, als je romp nu al zo glad is als het er uitziet op de fotos kun je met spuitplamuur een heel dun laagje plamuur aanbrengen, en met een hele fijne korrel schuren tot het gewenste resultaat. Wil je dit niet dan zou ik hem eerst een keer in de grondverf spuiten (grijs/rood) hierdoor zie je beter waar er een oneffenheid zit en waarniet zodat je niet overal onnodig plamuur aanbrengt.

Als ik nog een klein beetje kritiek mag leveren dan zou ik het dek nog onder handen nemen. ikzelf vind de breeuwnaden te grof en te grillig getekend. ik weet niet of dat te herstellen in of dat je dan het dek moet slopen. Ik zou het in iedergeval overwegen. Het dek is naast de romp wel iets waar je altijd naar kijkt.

Verder suc6 met deze mooie dame.

Gr Ed

hallo
bedankt voor het reageren, wat die spuitbus plamuur betref, ik wist niet dat dat bestond.
waar kan ik dat kopen en welk merk is dat.
was wel van plan om de romp lichtjes te plamuren om de kieren op te vullen en dan zo glad mogelijk schuren.
daarna in de grondverf zetten en dan terug glad schuren, en dat een aantal keer doen.
wat de kritiek van het dek betref, heb ik daar al komentaar gekregen in een vorig bericht, waar ik verteld heb dat dit dek voorlopig is gevernist om zo de vervuiling tegen te gaan, maar zal later wordt dit dek volledig glad geschuurd worden en terug gevernist worden;
alles slopen is geen optie, wel wordt defoto van het dek wel een beetje vervormd op de foto.
zal natuurlijk er voor zorgen dat het dek er goed zal uitzien
toch bedankt om dit te melden
gr. jp
 
heb van de week de bakboord kant lichtjes geplamuurd, en vandaag die zelfde kant fijn afgeschuurd, ben tamelijk blij van het resultaat;
heb daarop stuurboord kant nu vandaag lichtjes geplamuurd, en staat nu te drogen.
ga die morgen glad schuren, waarop ik dan enkele fotos hier zal posten.
hoop in de loop van volgende week dan de romp dan de eerste keer in de verf te zetten
gr. jp
 
romp glad geschuurd

hier dus de beloofde fotos van de romp volledig glad geschuurd en klaar om de eerste grondlaag
heb al gezien dat er hier en daar kleine putjes en krasjes op de romp zitten, die lijken erger op de foto dan in het echt.
wel vindt ik het nuttig om fotos te nemen, omdat ik er voor de fotos overtuigd was dat de romp volledig glad is, maar door het nemen van fotos
kan je nog beter de min punten opmerken
gr jp

P.S. kan nu geen fotos posten , je kan eventueel naar mijn profiel gaan en naar mijn laatste downloads die ik vandaag gedaan heb
 
Laatst bewerkt door een moderator:
fotos op deze site

ik wil vandaag fotos van mijn zeilschip maar dat luk mij niet
hoe kan ik die hier op zetten hulp aub
gr jp
 
Je had toch al eens foto's geplaatst !? Maar als je gaat kijken bij FAQ vindt je een filmke met uitleg . Hoewel hier ook even van afgeweken kan worden , want bij mij was het ook even zoeken ...
 
ga proberen dit zo rond mogelijk te maken, door natuurlijk te schuren, had ook niet een grondplan wand dat was is kwijt gespeeld.
dan je om het wensen , en wens je ook veel geduld, succes om dit zeilschip te maken
gr. jp

Juist , je hebt geen bouwplan ! das toch even een graad moeilijker !!!
 
eventjes naar jou profiel geweest om de fotos gaan bekijken ,het zie er prima uit,in de primer zou ik zeggen, suc6!!!!!
grtz
lus
 
ik wil vandaag fotos van mijn zeilschip maar dat luk mij niet
hoe kan ik die hier op zetten hulp aub
gr jp

JP, op dezelfde manier als je hiervoor al gedaan hebt, er is daarin niets veranderd.
Geef anders aan waar het fout loopt, kan iemand je even op weg helpen.
 
JP, op dezelfde manier als je hiervoor al gedaan hebt, er is daarin niets veranderd.
Geef anders aan waar het fout loopt, kan iemand je even op weg helpen.

ik weet hoe ik het moet doen, maar er ontbreek op het '' snel reageren '' van boven het balkje waar je de de letterdikte, font, size, en posten van de fotos of filmpje , en dus kan ik alleen maar berichten sturen.
wat ik wel kan is op mijn acount, een bestand plaatsen met nieuwe fotos
wie kan mij helpen
groetjes
 
Juist , je hebt geen bouwplan ! das toch even een graad moeilijker !!!

toch bedankt om te reageren, maar komt wel in orde, heb nu de romp voor het eerst geschilderd en ziet er goed uit, zie nu wel dat er nog kleine oneffen heden zijn , maar die gaan we gewoon beetje bij beetje weg werken
 
eventjes naar jou profiel geweest om de fotos gaan bekijken ,het zie er prima uit,in de primer zou ik zeggen, suc6!!!!!
grtz
lus

dank je wel, is nu in de primer gezet, van zodra ik kan zal ik een foto hier posten
 
hallo allemaal
voor diegeen die mij wilde helpen mijn probleem te verhelpen, heb terwijl het probleem ondekt
heb benden in de hoek de stijl van '' snel reageren '' veranderderd van Test 2 naar Nice style, en daardoor terug mijn balkje van boven terug geret
toch nog bedankt voor die mij hebben willen helpen
goetjes allemaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan