Hoofdsponsor

1/84 Bouwen Amergio Vespucci

  • Onderwerp starter amergio bouwer
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
de romp ziet er goed uit :)

maar er gaat nog heel wat werk in kruipen voor je kan gaan schilderen.

ik denk dat de meeste gewoon een spuitbus gaan halen bij de bekende suppermarkten van mulitop . gewoon mat daar kan je dan later een vernislaag over spuiten.
 
de romp ziet er goed uit :)

maar er gaat nog heel wat werk in kruipen voor je kan gaan schilderen.

ik denk dat de meeste gewoon een spuitbus gaan halen bij de bekende suppermarkten van mulitop . gewoon mat daar kan je dan later een vernislaag over spuiten.

dank je voor de raad, maar kan ik ook gewoon een pot verf kopen en die dan later vernissen, de vraag is natuurlijk welke soort verf moet ik dan kopen
 
Eerst bewerken met G4 tegen het scheuren van de romp.
Dan gewoon een primer erop zetten.
Een primer geschikt voor hout is altijd goed.
 
Eerst bewerken met G4 tegen het scheuren van de romp.
Dan gewoon een primer erop zetten.
Een primer geschikt voor hout is altijd goed.

hallo, bedankt om te reageren, domme vraag misschien maar wat is G4 en waar koop je dat
 
hallo, bedankt om te reageren, domme vraag misschien maar wat is G4 en waar koop je dat

Is geen domme vraag, ik ken het ook nog niet zolang.

Info van de fabrikant zelf.
Beschrijving:
1 component oplosmiddelhoudende PU-hars die reageert op de luchtvochtigheid. G4 is een beperkt UV-bestendige (vergeelt met de tijd), maar uiterst krasvaste, hoogglanzende vernis die bestand is tegen oplosmiddelen en chemicaliën. Wordt tevens als hechtings- en beschermlaag gebruikt.
Verkrijgbaar in 1 lt, 5 lt, 10 lt, 30 lt en 200 lt verpakkingen.

Toepassing:
Als primer voor alle koudhardende kunststoffen in het bijzonder voor polyesterlaminaten (uitgez. epoxy) en voor de meeste ondergronden zoals hout, beton, metaal en steen. Als verzegelingslaag op hout om de vochtigheid tegen te houden. Als bindmiddel voor mortels van kurk, zand of steen of als hoogglanzende vernis. Als verzegeling van schouwen zodat het roet er niet meer doorkomt. Hardt kleefvrij uit en verstevigt stuivende betonvloeren of vermolmd hout.


Verkrijgbaar bij de betere doe-het-zelf zaak in de buurt.
 
Is geen domme vraag, ik ken het ook nog niet zolang.

Info van de fabrikant zelf.
Beschrijving:
1 component oplosmiddelhoudende PU-hars die reageert op de luchtvochtigheid. G4 is een beperkt UV-bestendige (vergeelt met de tijd), maar uiterst krasvaste, hoogglanzende vernis die bestand is tegen oplosmiddelen en chemicaliën. Wordt tevens als hechtings- en beschermlaag gebruikt.
Verkrijgbaar in 1 lt, 5 lt, 10 lt, 30 lt en 200 lt verpakkingen.

Toepassing:
Als primer voor alle koudhardende kunststoffen in het bijzonder voor polyesterlaminaten (uitgez. epoxy) en voor de meeste ondergronden zoals hout, beton, metaal en steen. Als verzegelingslaag op hout om de vochtigheid tegen te houden. Als bindmiddel voor mortels van kurk, zand of steen of als hoogglanzende vernis. Als verzegeling van schouwen zodat het roet er niet meer doorkomt. Hardt kleefvrij uit en verstevigt stuivende betonvloeren of vermolmd hout.


Verkrijgbaar bij de betere doe-het-zelf zaak in de buurt.

kan je het kopen bij gamma of hubbo
dus moet ik het voor het plamuren of het aanbrengen van de primer op de tweede laag van de romp
 
g4 kan je niet in de suppermarkt kopen hoor.

daar ga je op internet moeten gaan kijken waar er een dieler in je buurt zit want die zitten niet zo dik gezaait.

g4 ismooi spul maar voor een statis model is het wel niet echt nodig .

ik gebruik het zelf ook niet op statise modellen , enkel op rc . maar het kan natuurlijk geen kwaad . kost ook een 30 euro dacht ik voor een pot .
 
g4 kan je niet in de suppermarkt kopen hoor.

daar ga je op internet moeten gaan kijken waar er een dieler in je buurt zit want die zitten niet zo dik gezaait.

g4 ismooi spul maar voor een statis model is het wel niet echt nodig .

ik gebruik het zelf ook niet op statise modellen , enkel op rc . maar het kan natuurlijk geen kwaad . kost ook een 30 euro dacht ik voor een pot .

wat gebruik jij als primer
 
Bij een aantal grotere schepen (ook hier op het forum) is de verflaag van de romp licht gaan scheuren.
G4 zou hiervoor een oplossing kunnen zijn - hoe het werkt weet ik niet, want ik gebruik het zelf niet.
Ik heb zelf geen moeite met een klein scheurtje in de verflaag, het doet nog realistischer aan (mijn mening dan).
 
hallo J.P, wat ik doe is een laagje verdunde houtlijm met de borstel er over zetten dan terug schuren zeker, misschien hier en daar nog eens bij plamuren, als de romp dan klaar is zou ik gewone primer nemen(op basis van water ,droogt zeer snel) en een witte kleur .nadien kunt u de keuze maken welke verf u gaat gebruiken om de romp te schilderen,ik heb uiteindelijk Revell aqua color acryl gebruikt,dit zijn kleine potjes en niet te duur en geven een goed resultaat(de volgende kleuren: wit ,zwart, oker en zeegroen voor het onderschip ,nadien heb ik de romp met satin vernis gespoten.
tot zover,
grtz
Lus
 
hallo J.P, wat ik doe is een laagje verdunde houtlijm met de borstel er over zetten dan terug schuren zeker, misschien hier en daar nog eens bij plamuren, als de romp dan klaar is zou ik gewone primer nemen(op basis van water ,droogt zeer snel) en een witte kleur .nadien kunt u de keuze maken welke verf u gaat gebruiken om de romp te schilderen,ik heb uiteindelijk Revell aqua color acryl gebruikt,dit zijn kleine potjes en niet te duur en geven een goed resultaat(de volgende kleuren: wit ,zwart, oker en zeegroen voor het onderschip ,nadien heb ik de romp met satin vernis gespoten.
tot zover,
grtz
Lus

hallo Lus
dit lijk me wel een goed idee ik denk dat ik dat ook ga doen , waar kan ik die Revell aqua kopen
groetjes
 
hallo J.P
normaal in elke modelbouw winkel, en anders eens kijken op het net.
grtz
Lus
 
Het is maar wat je zelf wil.
Pantani zijn schip vertoont kleine scheurtjes en deze kan je naar het schijnt voorkomen door je hout te behandelen.
De ene vindt die scheurtjes natuurlijk en ander wil ze vermijden, aan u de keus.
 
Vandaag de tweede laag mooi glad geschuurd, is geen leuk werkje maar moet wel gedaan worden.
Daarna word de romp lichtjes geplamuurd om de kiertjes te dichten, nadien terug glad schuren;
je kan de fotos bekijken en als het even kan laat me weten wat jullie er van vinden, kan tegen kritiek, want het is de bedoeling de romp zo glad mogelijk tr krijgen
natuurlijk zijn tips altijd welkom, zoals welk schuurpapier gebruiken jullie enz.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
het is goed dat je tegen kritiek kunt maar ik vind niets om over te vitten 8)

ik hoop dat geen kritiek ook goed is. ;) ziet er erg goed uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan