Hoofdsponsor

1/84 Bouwen Amergio Vespucci

  • Onderwerp starter amergio bouwer
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
attachment.jpg
Even voor de goede orde. Houtlijm en plamuur gaat niet. Houtlijm kan daar niet in de nerven trekken. Ook niet wanneer er plamuur is aangebracht. Deze vult de nerf als het ware. De lijm zal wel plakken maar niet lijmen en dus op langere termijn los late en barsten.

Ijn advies is om hier eens een aantal houtbouw toppics dor te nemen. Ik en andere bouwers hebben hier al heel wat uitleg over gegeven. Ook op mijn website, zie mijn habdtekening staat er het één en ander over geschreven.

Hallo Furioza
was ook niet mijn bedoeling om de tweede laag met houtlijm te plakken maar wel met bison kit, ik heb een foto er bij gedaan zodat je kan zien wat voor lijm ik bedoel.
wat ik niet weet om de tweede laag te plakken met deze lijm, moet ik dan de romp eerst met grondverf schilderen, kan jij mij dit zeggen
nogmaal bedankt voor te reageren
groetjes A.B.
 
ja dat is het, gewoon, de hoogte de lengte en de breedte, das alles ,meer heb ik niet nodig, ik heb al veel uit de foto kunnen halen ,het is maar voor de zekerheid dat het o.k., wanneer , als je tijd hebt.
grtz
Lus
 
Het is een idee. Het ichter wel dat deze zacht blijft. Wat inhoud dat het hout vrij kan werken. Hier ontstaan naar een paar maanden tot een aantal jaar scheuren in de lak. Dat is niet zo mooi.
 
attachment.jpg

hier enkele fotos van de dekhuizen in de grondverf, moeten nu nog met schuurpapier glad gemaakt worden voor dat de eindlaag erop gaat

attachment.jpg

attachment.jpg
 
attachment.jpg

Alles moet nu afgeschuurd worden en dan in oker geschilderd worden

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
attachment.jpg

Hier nog enkele onderdelen die in de grondverf staan klaar om afgewerkt te worden

attachment.jpg

attachment.jpg
 
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

onderste reeks moet nog in de grondverf gezet worden
graag had ik jullie mening gehad over deze laatste fotos die ik gepost
groetjes allemaal
 
Hallo,
bij deze wil ik zeker Modelbouwerke bedanken om het mij de mogelijk te maken dit prachtig zeilschip "Amergio Vespucci"
verder af te kunnen maken, zonder de mails die hij me stuurt met de nodige info over het bouwen van dit schip,
zou ik niet in staat zijn om dit verder af te maken
dus nogmaals bedank Modelbouwerke
groetjes JP
 
die latjes die je zie heb ik zelf gezaagd van notenhout,ik moet een groot deel v/d A.V zelf maken bij gebrek van de nodige onderdelen,ik had maar 60 magazines.
Zoals u al gezien heb zit er een nr bij de verpakking,kijk is bij nr 51 daar zitten strookjes bij van2*4 mm en 300 mm lang balzahout,deze moet u gebruiken,maar eerst een mahonie kleur geven,wat de patrijs poorten betreft,dat zijn die niet v/d AV,ik vind die niet mooi! die had ik nog liggen,dat zijn er met glas in.
nog een kleine opmerking,het stuk v/h achterschip naar de kiel toe vanaf de windveer loopt niet horizontaal,scheef van bb naar sb,het kan ook de foto zijn,bekijkt het is
grtz
Lus
ps rustig aan , haast en spoed is zelden goed in modelbouw

Hallo Lus,
ik reageer wat laat maar het is juist het stuk wat jij bedoeld is inderdaad scheef, heb ook gemerkt als je fotos maak van het werk dat je aan maken bent, je vlugger de fouten ziet, dus ik heb weer wat geleerd;
En dus ben ik nu bezig met het verbeteren van het achterschip en ook van de boeg, met het bij plamuren en schuren tot het juist is,
zal later foto posten na de verbeterings werken
groetjes JP
 
Ben nu ook bezig met het maken van de twee luchthappers en de steun voor de radar en antenne

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg



Ook alle stukken die een tweede grondlaag kregen voor de derde keer in de verf gezet
nu laten drogen dan fijn slissen en dat in de lak zetten
groetjes JP
 
Laatst bewerkt door een moderator:
attachment.jpg Naar aanleiding van de opmerking van Luc heb aan het achterschip gewerkt, hij vond dat mijn eerste foto van het achterschip het stukje onder de windveer
scheef was en dat was het ook,zou graag eens aan jullie vragen of het nu beter is, laat maar horen
groetjes

attachment.jpg
 
Ben begonen met het beplanken van de tweede laag romp van mijn zeilschip, vandaag 22/01/22 laatste latjes geplakt, oef.
Nu beginnen met het opschuren van deze tweede laag en daarna lichtjes plamuren en daarna zo glad mogelijk schuren.
Om het daarna in de grondverf te zetten, kan er mij iemand zeggen wat voor verf ik daar best voor gebruik, moet later nog gelakt worden
Groetjes
O ja ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar en een goede gezondheid, en nog veel hobby plezier.
attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan