Hoofdsponsor

1/84 Bouwen Amergio Vespucci

  • Onderwerp starter amergio bouwer
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, hier zijn dan de fotos van de romp die eerst beplankt heb daarna geplamuurd heb om daarna afteschuren wat ik dus gedaan heb, dit is dus de eerste laag, nu komt de tweede laag fineerlatjes erop om vervolgens een dun laagje plamuur op te zetten en dan volle bak beginnen te schuren om de romp zo glad te maken als de poep van een pas geboren baby.
Met deze fotos te plaatsen zou ik graag hebben dat jullie mij eventueel tips kunnen geven, maar zeker jullie ongezouten mening geven zodat ik dit schip zo goed mogelijk kan opbouwen.
grotjes A.B.
 
moet ik de spits nu vullen met plamuur en opschuren voor ik de tweede laag fineer leg
attachment.jpg
 
attachment.jpg

attachment.jpg

laat maar horen jullie commentaar als er meer fotos moeten zijn dat kan altijd
dit is wel de eerste laag, geplamuurd, geschuurd, er moet nu een tweede laag op en dan terug plamuur
 
ik zit dit nu een tijdje aan te kijken en wat mij opvalt is dat je veel met plamuur werkt. het lijmen daarna van de nieuwe laag? waar wil je dat mee gaan doen? Ben daar wel benieuwd naar.
 
attachment.jpghallo Lus zou graag weten welke latjes dat ik moet gebruiken om het dek af te werken heb een foto van jou gebruikt (de omcirkelde latjes)
 
Lus in welke kleur (vernis) heb je die gezet, heb jij soms de patrijspoortjes van binnen zwart gemaakt
groetjes A.B.
 
ik zit dit nu een tijdje aan te kijken en wat mij opvalt is dat je veel met plamuur werkt. het lijmen daarna van de nieuwe laag? waar wil je dat mee gaan doen? Ben daar wel benieuwd naar.

Idd veel plamuur....persoonlijk zou ik dit nog wat meer opschuren
 
Idd veel plamuur....persoonlijk zou ik dit nog wat meer opschuren
het is wel de bedoeling om de tweede dunne fineerlaag er nog bovenop te lijmen, om dan de kieren op te vullen en dan heel goed opschuren
wel weet ik niet of ik de fineerlaag rechtstreeks op de eerstelaag (+plamuur) kan plakken, of dat ik eerst een laag grondverf moet opzetten
graag jullie advies plaese
 
Daarom zou ik persoonlijk je romp nu nog wat schuren zodat de (houten)romp terug zichtbaar is. De lijm zal beter hechten aan het hout zelf.
Ik weet dat het redelijk wat werk is maar niet vergeten de face waar je nu zit is de belangrijkste face is van je schip. Als deze in orde is dan zal de rest gemakkelijker gaan. Want die 2de laag in fineer zal je niet meer kunnen plamuren, tenzij je hem nadien ga schilderen dan kan je wel nog plamuren.
 
Daarom zou ik persoonlijk je romp nu nog wat schuren zodat de (houten)romp terug zichtbaar is. De lijm zal beter hechten aan het hout zelf.
Ik weet dat het redelijk wat werk is maar niet vergeten de face waar je nu zit is de belangrijkste face is van je schip. Als deze in orde is dan zal de rest gemakkelijker gaan. Want die 2de laag in fineer zal je niet meer kunnen plamuren, tenzij je hem nadien ga schilderen dan kan je wel nog plamuren.

Hallo PA FIFI
het is wel de boedoeling om na de 2de laag een dun laagje plamuren en de romp te schildern
groetjes
 
Ok, maar waarom dan nog een fineerlaag opleggen als je hem toch ga schilderen? Je kan nu gewoon eerst een grondlaagje leggen en nog wat bijwerken (licht plamuren, opschuren) dan terug een primer en als het in orde is schilderen.

Zeg niet dat je verkeerd bent. Maar eerlijk, ik zie gewoon het nut er niet in om nog (als je hem toch ga schilderen) die fineerlaag te leggen.
Mischien kunnen andere bouwers hier ook eens hun mening plaatsen.
 
Ok, maar waarom dan nog een fineerlaag opleggen als je hem toch ga schilderen? Je kan nu gewoon eerst een grondlaagje leggen en nog wat bijwerken (licht plamuren, opschuren) dan terug een primer en als het in orde is schilderen.

Zeg niet dat je verkeerd bent. Maar eerlijk, ik zie gewoon het nut er niet in om nog (als je hem toch ga schilderen) die fineerlaag te leggen.
Mischien kunnen andere bouwers hier ook eens hun mening plaatsen.

leg maar allen maar uit wat ik op de video van deagostini heb gezien, er zijn ook een pakket met fineerplankje meegeleverd voor deze 2de laag, dus dacht ik ja dat moet zo ben een onervaren bouwer wou allen maar eens een zeilschip bouwen, ben eigenlijk hobby is model treinen.
Maar als jij denkt dat die tweede laag er niet moet zijn dan moet natuurlijk mijn romp beter gaan afwerken
groetjes A.B.
 
Jean Pierre, ben eens gaan rondkijken en idd het is normaal zoals je zei. Er moet nog een 2de beplanking op. Wat de reden daarvan is, vind ik niet onmiddelijk terug. Het zal natuurlijk wel een reden hebben hé. Alhoewel ik het nut er niet van in zie daar hij geschilderd wordt. Hopelijk kan er iemand anders hier een antwoord op geven.
 
die latjes die je zie heb ik zelf gezaagd van notenhout,ik moet een groot deel v/d A.V zelf maken bij gebrek van de nodige onderdelen,ik had maar 60 magazines.
Zoals u al gezien heb zit er een nr bij de verpakking,kijk is bij nr 51 daar zitten strookjes bij van2*4 mm en 300 mm lang balzahout,deze moet u gebruiken,maar eerst een mahonie kleur geven,wat de patrijs poorten betreft,dat zijn die niet v/d AV,ik vind die niet mooi! die had ik nog liggen,dat zijn er met glas in.
nog een kleine opmerking,het stuk v/h achterschip naar de kiel toe vanaf de windveer loopt niet horizontaal,scheef van bb naar sb,het kan ook de foto zijn,bekijkt het is
grtz
Lus
ps rustig aan , haast en spoed is zelden goed in modelbouw
 
Even voor de goede orde. Houtlijm en plamuur gaat niet. Houtlijm kan daar niet in de nerven trekken. Ook niet wanneer er plamuur is aangebracht. Deze vult de nerf als het ware. De lijm zal wel plakken maar niet lijmen en dus op langere termijn los late en barsten.

Ijn advies is om hier eens een aantal houtbouw toppics dor te nemen. Ik en andere bouwers hebben hier al heel wat uitleg over gegeven. Ook op mijn website, zie mijn habdtekening staat er het één en ander over geschreven.
 
die latjes die je zie heb ik zelf gezaagd van notenhout,ik moet een groot deel v/d A.V zelf maken bij gebrek van de nodige onderdelen,ik had maar 60 magazines.
Zoals u al gezien heb zit er een nr bij de verpakking,kijk is bij nr 51 daar zitten strookjes bij van2*4 mm en 300 mm lang balzahout,deze moet u gebruiken,maar eerst een mahonie kleur geven,wat de patrijs poorten betreft,dat zijn die niet v/d AV,ik vind die niet mooi! die had ik nog liggen,dat zijn er met glas in.
nog een kleine opmerking,het stuk v/h achterschip naar de kiel toe vanaf de windveer loopt niet horizontaal,scheef van bb naar sb,het kan ook de foto zijn,bekijkt het is
grtz
Lus
ps rustig aan , haast en spoed is zelden goed in modelbouw
Hallo Lus,
dat is juist het probleem de boekjes die bij verpakkingen waren ben ik kwijt . maar komt in orde krijg van modelbouwerke de nodige info nu via mail.
wat de opmerking betref je heb gelijk, zal daar iets aan moeten doen, weet nog niet wat maar zal zeker gebeuren, bedankt voor dit opgemerkt te hebben .
groetjes A.B.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan