Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Bouwen Amergio Vespucci
Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 114

Discussie: Bouwen Amergio Vespucci

Standaard Bouwen Amergio Vespucci

hallo
    is mijn eerste keer dat ik een houten boot ga maken.
    Deze heb ik gekocht via de krantenwinkel van het blad Deagostini.
    Maar ben de boekjes die bij elke levering er bij zijn verloren door de een of ander reden.
    Daar ik vroeger gevaren heb op de binnenvaart en kustvaart ben ik wel op de hoogte hoe een schip & boot er uitzie.
    Maar toch om een boot van deze omvang te maken heb je natuurlijk wel je wel even meer nodig.
    Bij het zoeken naar informatie ben ik op deze site gekomen waar ik via de foto waar leden hier de Amergio aan het maken zijn, heb ik al een aantal dingen kunnen maken.
    Zoals:
    De romp is al beplankt en staat nu klaar om de tweede laag er op te zetten.
    Het dek lig er ook al op.
    En dan al een aantal kleine dingen ook al voorbereid Schouw, dekhuizen,overkappingen, kompasvleugels.
    En ook al enkele onderdelen in de grondverf gezet.
    Nu zou ik graag de Amergio afwerken maar ik denk dat ik zonder hulp niet verder zal kunnen omdat een aantal latjes en zeker het materiaal om de masten de maken heb , maar niet goed weet wat voor wat hoort.
    Kan er A.U.B. iemand mij verder helpen of als er iemand eventueel de foldertje die bij de ondedelen van Diagostini waren mij bezorgen zou ik een gelukkige persoon zijn
    met vriendelijke groete jp Amergio bouwer

Standaard Een foto van het begin van het maken van de romp

Standaard een tweede foto van deromp in een verder stadium

Standaard

ik zou me om de masten nog niet te veel zorgen maken hoor dit is helemaal het laatste wat op het schip komt.
    probeer eerst je romp mooi te krijgen want dit is best een mooilijke klus.

de nageltjes zitten denk nog in je beplanking , weet niet of dit zo moet blijven of ze er nog uitmoeten.
    maar moet er niet geplamuurt worden op deze latjes ? of word het een hout uitziende romp ?

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Welkom op ons forum.
    De helft van de boekjes heb ik al ingescand.
    Als je via pb je e-mailadres bezorgd wil ik deze gerust al doormailen.
    En de ontbrekende nummers kan ik je ook op deeze manier bezorgen.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Dat weet ik ook maar de foto die hier staat is al een tijd geleden genomen en is de romp al volledig beplankt en al geplamuurt en staat klaar voor de tweede laag met plankjes
    heb de romp al glad geschuurd en zoals je schrijft het is een hele job om die glad te krijgen
    zal eens een foto nemen van de romp zoals ze er nu uitziet

Standaard

Hallo modelbouwerke
    het zou mij goed uitkomen als je dat zou kunnen maar moet ik dan hier mij emailadres doorsturen
    toch al bedankt om zo snel te reageren
    groetjes

Standaard

Veel succes met dit mooie schip.
    Ben ook zeer benieuwd naar de andere foto's.

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Dat is een mooi schip.
    Succes bij de verdere afwerking en laat de maar komen zodat we goed kunnen zien hoever je ermee staat.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amergio bouwer Bekijk bericht
    Hallo modelbouwerke
    het zou mij goed uitkomen als je dat zou kunnen maar moet ik dan hier mij emailadres doorsturen
    toch al bedankt om zo snel te reageren
    groetjes
    Je mag je e-mailadres per PB doorsturen.
    Als je op mijn naam gaat staan hier naast de topic krijg je de keuze om een persoonlijk bericht, een PB dus te zenden.
    Op die manier kan je me je e-mailadres bezorgen.
    Of via modelbouwerke apestaartje modelbouwen punt be

Heb ondertussen al een PB ontvangen.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Hoi J.P.

Succes met de bouw van je boot, benieuwd naar de foto's van hoe ver je bent.

Standaard

hallo
    ga vandaag fotos maken van wat ik met de romp al heb gedaan en ook van de andere onderdelen die ik al kon in elkaar zetten en eventueel een grondverf gezet
    nogmaals is mijn eerste keer dat ik aan de bouw van een houten schip begin en dat zonder plannen wel al de onderdelen van de amergio vespucci van deagostini
    groetjes

Standaard hier enkele fotos

lus
    Gast

Standaard

hallo,op dit forum zijn wij al met een paar dezelfde boot aan het bouwen,ik sta nog niet zover als u, de romp is pas dicht,en nu begint het schuren hé,als u problemen heeft met de masten en tuigage,ik heb de plannen daarvan gekregen van Modelbouwertje en en hij stuurt mij regelmatig afmetingen door van de dingen die op het dek staan die ik dan scratch bouw,probeer ook op het net zoveel als kan fotos te verzamelen zodat u kan zien hoe zij er werkelijk uitziet.ik zal u zeker volgen,en bij problemen bij de bouw vraagt u maar op.
    grtz
    Lus

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lus Bekijk bericht
    hallo,op dit forum zijn wij al met een paar dezelfde boot aan het bouwen,ik sta nog niet zover als u, de romp is pas dicht,en nu begint het schuren hé,als u problemen heeft met de masten en tuigage,ik heb de plannen daarvan gekregen van Modelbouwertje en en hij stuurt mij regelmatig afmetingen door van de dingen die op het dek staan die ik dan scratch bouw,probeer ook op het net zoveel als kan fotos te verzamelen zodat u kan zien hoe zij er werkelijk uitziet.ik zal u zeker volgen,en bij problemen bij de bouw vraagt u maar op.
    grtz
    Lus
    hallo Lus
    bedankt om te reageren maar heb al bericht gekregen van Modelbouwertje en hij is ook bereid om mij verder te helpen
    god zij dank want zit nu even strop met de verschillende houten latjes weet niet goed wat er voor dient
    kan je me zeggen wat je vindt van de foto die ik gepost heb
    groetjes

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten