Hoofdsponsor

1/144 F-15E (revell 1/144) [!]

Silenoz

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
4.452
Lange tijd niet veel meer gepost, vooral omwille van verbouwingen, en voorlopig nog steeds bezig aan de tracks van de type 74. Kwestie van toch iets anders om handen te hebben dan enkel schakeltjes kuisen (momenteel 1 kettig gemaakt, bestaande uit 78 schakels, telkens 5 onderdeeltjes met 13 op te kuisen aanspuitpunten per schakel...) nu ja, tijd om toch weer iets constructiefs te doen tussenin.

het slachtoffer:

attachment.jpg

de onderdeeltjes:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

de bouw tot nu toe:

de cockpit bevat niks, nada, noppes niemendal detail of zelfs maar decal om aan te brengen in de cockpit, dus een beetje aan de slag gegaan met papier, scalpel, secondenlijm, ...

attachment.jpg

attachment.jpg

en toch een paar MFD's (multi-function display's) gemaakt, een paar hendelkes erbij en de uitlaten een beetje bijgewerkt met streched sprue om de actuatorarmen erbij te maken.

en een beetje kleur later

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

kweet, 't ziet er niet uit op de foto's maar de breedte van een zijconsole is net geen 2mm in totaal, dus in 't echt valt het redelijk goed mee...
 
Laatst bewerkt:
Prima, kan ze zien.
Zo een prutswerk, maar ziet er wel goed uit.
 
Als de breedte van het vliegtuigje 8,4 cm wordt kunnen de schermpjes nooit groot zijn.
Knap gemaakt hoor!

Fred
 
bedankt voor de commentaren.

dit weekend niet veel kunnen doen:

de romp samengelijmd en opgeschuurd, samen met enkele deeltjes aangepast tot ze er iets deftiger uitzagen:

de luchtinlaten voor aan de conformal fuel tanks, na en voor
attachment.jpg

de bovenzijde van de f-15
attachment.jpg

de onderzijde
attachment.jpg

langs onder moet ik het nog eens controleren na de primer, een deel van de ondervleugel is meegegoten, maar 't loopt door alle vlakken

verder bezig geweest met de lantirn pods. deze bestaan uit twee delen, navigatie en doelzoeken. Jammer genoeg heeft revell deze niet bijgevoegd in deze anders redelijk gedetailleerde kit voor zijn grootte:

attachment.jpg
 
heb er eens de spuit bijgenomen deze avond en het begin van het jasje staat erop. Aangezien de enige optie qua decals een tijgerjasje (een goed onderhouden toestel veronderstel ik dus) is heb ik getracht door middel van pre-shade een subtiele schakering te krijgen tussen de vlakken. Op de foto's valt het niet niet zo op, maar in realiteit is het er wel. nu nog eens proberen met alclad de gebieden rond de turbines, maar eerst de verf goed laten drogen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

In de kit zelf zitten enkel sidewinders en amraams, maar geen andere typische bewapening voor dit toestel. Ik zou er graag een paar LGB's onder hangen (als het lukt om deze te maken), maar ik betwijfel of een "airshow toestel met deze zou rondgevlogen hebben
 
Netjes gespoten.
Word een mooie.
 
bart , je spuitwerk is top gedaan
de paneel lijnen zullen er goed uitkomen


tom
 
ziet er mooi uit, ik heb toevallig ook dezelfde kit in de bus gekregen vandaag.
zoals we van revell gewoon zijn ziet het er erg keurig uit voor zo'n kleine schaal, maar een bommenlast voor deze slee zou wel gemogen hebben.

ben van plan er nog 1 te kopen en als F-15D te bouwen :)

zal deze bouw volgen...
 
De belijning op het vliegtuig komt zeeer mooi uit, hou rekening met de schaal, ik vind persoonlijk voldoende zelfs. Zoals je al zelf hebt aangehaald, deze vliegtuigen worden onderhouden en gelijken niet op een toestel uit de voorbije oorlogen die leden aan gevechtsschade en andere verweringen.
prachtig gedaan man. ;)
 
zal mooi vliegerke worden,zeker weten
 
@ iedereen: bedankt

@ nils: benieuwd naar de bouw van jou model. De kit zelf is een pareltje en valt bijna samen door ernaar te kijken. Bij deze verdient het eigenlijk net dat tikkeltje meer zorg... Wel jammer dat er geen decals bijzitten voor de cockpit en geen andere bewapening dan de sidewiners en amraam's (Deze laatste hebben ook een akkefietje, als je goed kijkt zie je dat de amraam's 3 ronde kanten hebben en 1 zijde in een hoek) en zelfs niet het lantirnsysteem dat quasi standaard is op de f-15E (tijdens de golfoorlog vlogen de wingmans zonder, wegens een gebrek aan deze apparaten...) en dat de raampartijen te dik zijn
 
gisteravond was frustrerend,

had alles afgeplakt om de blanke aluminiumdelen rond de motor te spuiten, en toen ik deze verwijderde trok ik grote delen van de grondlaag eraf, samen met de verf.

ik heb het model ontvet, 3 dagen laten drogen, een grondlaag van zero-paints gespoten (moet niet verdund worden), een paar dagen laten uitharden, en dan daarop met Gunze voor de deklaag. Voor het afplakken van de zone's rond de motoren/turbines heb ik gebruik gemaakt van tamiyatape die ik eerst een paar keer op mijn hand gekleefd heb om de kleefkracht te reduceren. Weet niet wat ik meer kan doen.

Momenteel bezig met de herstellingswerkzaamheden... hopelijk lukt het
 
Snap ik dat dat frustrerend is!
Je doet mijns inziens alles goed en dan is dit het resultaat!

Hoop voor je dat het lukt!
 
Ben benieuwd hoe het hier mee gesteld is, is toch een zeer mooi vliegtuig aan het worden, hopelijk komt het goed, waar ik eigenlijk niet aan twijfel, we zijn modelbouwers, ;)
 
Momenteel niet zoveel tijd om te modelbouwen. De plekken waar de verf losgekomen was heb ik opgeschuurd, beetje gespoten en weer op geschuurd, zodat ik geen niveau verschillen heb in de verf, en momenteel staat er een preshade op. Moet nog de toplaag spuiten en dan nog eens proberen af te plakken, gaat misschien voor van 't weekend zijn, maar ... ga niks beloven
 
vanavond met alles sneller gedaan gekregen dan verwacht en beetje verder gedaan met de restauratie:

attachment.jpg

attachment.jpg

d' er zitten nog een paar kleine foutjes in, maar deze gaan bijna niet meer zichtbaar zijn eens afgewerkt.

verder even met het landingsgestel bezig geweest:

het voorste landingslicht is lichtjes uitgeboord, voorzichtig hiermee, het is fragiel, vraag me niet hoe ik het weet.. nu nog opvullen met houtlijm

attachment.jpg

en een eerste presentatie op zijn poten...

attachment.jpg

De wielen zitten er nog los op, dus dat komt wel in orde..

Slaapwel en tot een volgende
 
Op het eerste gezicht zie ik niets van een reparatie. Goed gedaan dus!
En dat op deze kleine schaal!
 
kleine meevaller, ik heb deze gekregen van een clublid:

attachment.jpg

beetje getoucheerd, en wat werk aan, maar een goede basis om van te vertrekken. en net de hoeveelheid en types die ik nodig had. dus bij deze nog eens ne ferme mercie.
 
gisteravond begonnen met het decallen van deze:

attachment.jpg

attachment.jpg

De decals zelf zijn van shy-art, en zijn prachtig, op een paar mankementjes na, de decal op de remklep is te groot, net zoals bepaalde stukken van de decal op de staart. de grote tijgerkoppen op de neus reageren bijna niet met de decalsetting...

Langs de andere kant, ik heb alle zwarte strepen apart uit het decalvel gesneden om silvering te vermijden, en op de vertikale staartvlakken heb ik dit niet kunnen doen (kwestie van alles goed tegenover elkaar gepositioneerd te krijgen), en toch een zeer goed resultaat bekomen zonder enige vorm van silvering, dus bij deze chapeau shy-art
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan