Hoofdsponsor

1/144 F-15E (revell 1/144) [!]

Klein maar fijn.

Mooi werk ik persoonlijk zou er nooit aan beginnen maar vindt het wel knap wat ze er van kunnen maken.
Ik kijk uit naar het vervolg.

Mark
 
Yep ,goed gerestaureerd je model en die decals zullen het er alleeen maar beter doen uitzien. Zo'n prutswerk, beter gij dan ik ;)^^
 
ja da veranderd wel neig hee,mooi model aan het worden
 
@ iedereen, bedankt voor de comments..

Yep ,goed gerestaureerd je model en die decals zullen het er alleeen maar beter doen uitzien. Zo'n prutswerk, beter gij dan ik ;)^^

zegt de master of prutswerk...
 
Dat begint er steeds beter uit te zien.
 
tijdje geleden, maar nog een beetje kunnen verderwerken:

De decals hangen eraan. d'Er was veel werk aan, maar heb ieder streepje apart uitgesneden om silvering te vermijden (Op de staart heb ik het niet gedaan, omdat ik ervoor vreesde dat de teksten niet gelijk gingen zijn, daar heb ik de volledige drager gebruikt):

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende halte, de canopy:

De canopy uit de kit vond ik aan de dikke kant, dus heb ik met behulp van tekeningen een mal gemaakt:

attachment.jpg

Vervolgens neem je een stukje plastiek van zo'n wergwerpverpakking die overal kan vinden, verwarmt het boven een vlam tot het slap wordt en vervolgens trek je het over de mal, tot het weer afgekoeld is. (Neem het stuk niet te klein, anders heb niks meer dat koud genoeg is om aan te trekken)

attachment.jpg

Deze wordt dan na vijlen enz het meest rechtse stuk:

attachment.jpg

Nu nog een beetje opkuisen en in 2 splitsen, zodat de canopy open kan.

Tot de volgende...
 
Zo, dat is knap gevonden, en zeker op zo'n schaal, mooi gedaan.
 
Jawadde zeg, dit is "friemelen" op de vierkante millimeter ^^

Ziet er heel mooi uit. En dan ook nog eens zelfs een canopy gemaakt :O:O

Op de foto te zien is de mal uit hout gemaakt, maar hoe hebt ge die zo glad gekregen ? En hoe lukt het u om dat doorzichtig plastic met een vlam te verwarmen zonder dat het zwart wordt ?

Groeten

Pascal
 
Knap decalwerk en eeuh...die canopy zelf maken, waoh. Prachtig hoor. Blijft die kunststof mooi glad?
 
Intresant om te zien
We leren weer bij
 
thx,

de kunststof zelf komt uit zo'n blisterverpakking, of hoe je dat ook noemt, zoals bvb:

3.jpg


Dit is een thermoplast, en je moet het al bijna in de vlam houden voor het echt smelt. Nog niet getest of het effectief brand ook. Dit hou je op een cm of 10 boven de vlam (bvb fornuis) tot je merkt dat het flexibeler komt. Daarna trek je het over je mal en hou je het in gespannen toestand tot het gekoeld is, 10-15 seconden, dus geen gevaar op kramp. Niet goed gelukt, gewoon opnieuw warmen en herbeginnen. verder heeft dit materiaal ook het voordeel dat het te lijmen valt met secondenlijm, zonder dat het sporen nalaat.

De canopy is redelijk doorzichtig eigenlijk, en zelfs redelijk stevig, gewoon opletten tijdens het afschuren.

Voor de mal ben ik vertrokken van een stukje afvalhout en door de vorm van de canopy op het voor-, zij en bovenaanzicht uit te zetten kan je dit volledig op het zicht in vorm vijlen. Merk je dat het hout te zacht is, of neem je teveel weg, kan je met plamuur die je nat maakt alles eens inwrijven, ophogen en dan verder schuren.
 
Laatst bewerkt:
Zozo weer iets wat we bij weten want ik mankeer de canopy van een f16 en jah het zijn zulke mooie vliegtuigen dus weggooien is er zeker niet bij.Moet ik eens proberen.
 
Erg knap Silenoz!
Helemaal als je bedenkt welke schaal het is.
Ik moet 3x nadenken voordat ik op schaal 1/48 dezelfde dingen ga doen!
 
weet niet of de canopy van een f-16 gaat lukken op deze manier, omdat de canopy sterk gebold is aan de zijkanten. In een ver verleden eens een moule gemaakt voor een 1/24 exemplaar. Een vriend die RC vliegt heeft dan deze erover getrokken in een oven voor mij, zodat de kunststof zich rond het model kon trekken. Door de warmte zijn de zachtere delen van het hout wel iets gezet, wat je kan weerzien op de canopy:

attachment.jpg
 
jup dat is een zeer geslaagde uitleg


tom
 
hele tijd geleden dat ik nog aan modelbouwen toegekomen ben:

bij deze de eerste GBU aangepast:

origineel:

attachment.jpg

nadeel aan deze is dat de groeven in de bommen te grof zijn en dat de vinnen verschillen van dikte. Eerst geprobeerd om de groeven op te vullen met streched sprue, maar was veel te veel werk om alles gemakkelijk op te kuisen achteraf.

attachment.jpg

dus bij deze 1 exemplaar uitgekozen als proefkonijn:

attachment.jpg

en met de nieuwe vinnen:

attachment.jpg

attachment.jpg

nu nog de andere 5
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan