Hoofdsponsor

1/35 Stug III Ausf.G [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel

Well-known member
Reporter
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
3.592
Hallo mannen en vrouwen,

Hierbij stel ik jullie m'n tweede project voor. Zoals de titel al aangeeft betreft het een Sturmgeschütz III Ausf.G van het Finse leger.
De kit is van tamiya en de kwaliteit is op het eerste zicht zeer goed te noemen.
Geen flash aanwezig en mooie details, zelfs de lasnaden zijn aanwezig.

Ik heb geen foto's genomen van alle gietramen, enkel van enkele details. De rest zie je wel verschijnen als het verslag vordert.

De hakenkruisen zijn uit de decals geknipt door de invoerder en ook doorstreept op de doos en in de bouwbeschrijving. Mogelijk ga ik er er met de hand opschilderen om het historisch correct te houden.

De kit bestaat uit een 250 tal onderdelen dus het zal een lang project worden.

het is m'n eerste tank dus ik zal ook af en toe vragen stellen waarbij alle hulp welkom is.

De foto's:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Een der dagen wordt de start gemaakt. ;)
 
Mooi model Michel zier erg verzorgd uit maar het is ook Tamiya uiteraard, kost wat maar je krijg ook wel wat.
Succes met de bouw maar dat gaat helemaal goed komen na wat ik heb gezien van je Jeep
 
Michel man die lasnaden zien er echt schitterend uit he,wat een details en zoals Ron ook zegt ....Tamiya betaal je wat voor maar wat je er voor terug hebt is prachtig vind ik,veel succes maatje.
 
Inderdaad, zeer fijne en mooie details. Een punch en die zul je niet nodig hebben, de bouten zitten er al op.

Veel succes met de bouw, dit wordt een interessant topic.

Groeten Rik
 
Voor voertuigen is inderdaad Tamiya top,Succes met de bouw Michel...
 
Michel,

Succes met de bouw van je kit.
 
Zo te zien is hij wel hier en daar een beetje aangepast, zoals die kap boven de kijksleuf van de chauffeur. Nu er bestonden wel tamelijk wat verschillende uitvoeringen van de uitvoering G.
Wat die swastika betreft, het finse leger had dat ook als kenteken op hun oorlogsmateriaal.
 
Ziet er een leuke kit uit, dat zal een aangename bouw worden ;)

Wat de Finse swastika betreft, deze was niet helemaal hetzelfde als de Duitse, dus even opzoeken ;)
 
Joepie! Een StuGgie!! :laugh:

Zoals je weet ben ik nogal zot van die dingen. Dus ga ik dit hier op de voet volgen hé.

Hier een foto'tje van een Fins StuGje:

museum-oulo-3.jpg

Foto: axishistory


Droop
 
En Droop heeft intussen een foto met een finse swastica op een StuG geplaatst :D
 
Heb er ook nog ergens een foto van liggen..ff kijken... enne...hebbes!

bovington2010124klein.jpg


bovington2010123klein.jpg


bovington2010122klein.jpg


bovington2010121klein.jpg


bovington2010119klein.jpg


bovington2010118klein.jpg


Hoop dat je er iets mee kan doen.
 
Amai, hartelijk dank voor alle reacties en foto's!
Ik vind het echt tof dat jullie me gaan volgen en al referentiemateriaal bezorgen :)

Ik ga proberen om de stug in een camo te spuiten met harde overgangen dus door af te plakken. Verder wil ik de tank van modder voorzien. Droge of natte modder weet ik nog niet.

Maar eerst maar eens beginnen met het in elkaar te plakken :D
 
Michel, haal maar Uw wafelijzer boven. Om Uw zimmerit te plaatsen !

Veel succes, wordt een prachtig model.

Groeten Rik
 
Merci voor de links mannen, ik ga ze zeker doornemen.
Zimmerit ga ik niet aanbrengen. Het zal ook een OOTB bouw worden tenzij ik iets opmerk dat helemaal niet juist is.
Je moet eerst leren wandelen alvorens te lopen nietwaar ;)

Het hout langs de zijkanten is ook aanwezig in de kit al plastic onderdelen maar die ga ik zeker vervangen door echt hout.
 
Dat zou ik eerst eens bekijken, ik las in een review ergens dat die boomstammen vrij mooi zijn, ook al zijn het plastieken...
Met balsa of zo kan je die inderdaad namaken, maar of ze dan beter zijn is nog de vraag.
Maar als je het niet probeert, weet je het niet he.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan