Hoofdsponsor

1/35 Stug III Ausf.G [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb net voor de fun een dryfit van de wielen en een rups gedaan. et was nog niet zo simpel om die erop te leggen.

attachment.php


Ik vind het nog meevallen die rups tov een referentiefoto:

stug3-lah-france1940-ww2shots-army.jpg
 
Michel, ik lijm de tracks nooit op voorhand. Om ze te schilderen is dit ook niet zo evident als ze reeds gelijmd zijn.

Wat ik meestal doe, de volledige tracks los schilderen, verweren, met of zonder zand en dan ze rond de wielen plooien,dan pas lijm ik ze samen, ook zorg ik ervoor dat de naad waar je lijmt niet teveel in het zicht zit.

Ivm met je naad naast je boutjes, ik heb voor mezelf een mengels gemaakt van sprue restjes en lijm. Heb ze in kleine stukjes gedaan en met zn allen in de lijm gegooid. Als ze volledig weggeteerd waren door de lijm dan hou je een mengsel over wat je makkelijk kan gebruiken om zo'n kiertjes te vullen.
 
De tracks en de wielen zijn nog niet gelijmd hoor. Het is een dryfit.
Dan ven dat lijmmengsel is wel interessant. Secondelijm kan ik misschien ook in die kier gieten.

Maar dat is nu ook nog een dryfit om het schilderen te vergemakkelijken
 
Dat ziet er nog steeds goed uit, jammer van dat spleetje bovenaan, ik vind het zo vreemd dat je dit met een Tamiya kit tegenkomt.
Maar ja, je lost het wel op.

Ik heb hier nog een setje traks van Dragon liggen voor een StugIII ausf C/D, als iemand kan vertellen of die passen, kan je die gebruiken.
Het zijn geen "Magic Tracks" maar losse schakels op een sprue.
Als je ze wilt, stuur ff een pb met je adres en naam, en ik stuur ze met de post. Of je moet toevallig in m'n buurt wonen en dan gooi ik ze zelf wel binnen.
 
Dat spleetje bovenaan kan je makkelijk weg krijgen door er een fijn streepje plamuur in te brengen en dit dan direct (!) met een natte vinger in model te brengen.
Op die manier hoef je achteraf niet te schuren en blijven de boutjes onbeschadigd. ;)

Vallejo 401 Plastic Putty leent zich hier zeer goed voor.




Droop
 
Ik heb hier nog een setje traks van Dragon liggen voor een StugIII ausf C/D, als iemand kan vertellen of die passen, kan je die gebruiken.
Het zijn geen "Magic Tracks" maar losse schakels op een sprue.
Als je ze wilt, stuur ff een pb met je adres en naam, en ik stuur ze met de post. Of je moet toevallig in m'n buurt wonen en dan gooi ik ze zelf wel binnen.

Bedankt voor het aanbod Koekie. Ik ga eerst proberen om die van de kit te gebruiken. Moest het tegenvallen dan ga ik graag in op je aanbod.
Ik zal tegen dan een pb'tje sturen indien nodig.

@ Droop: dat is nog geen slecht idee :) Ik heb houtplamuur liggen, daarmee kan ik dat ook doen denk ik.
 
Update:Hoe ik dat ga oplossen weet ik nog niet. Misschien met een strookje stretched sprue ofzo. Schuren is lastig met die bouten.

Nu kan je die kier verkleinen door een fijn stukje pvc op de dikte-voorkant van de bovenplaat te lijmen en dan de boven-en onderkant effen te schuren (niet gemakkelijk, maar toch.... )
Ofwel kan je het zo laten en de 0,5 mm speling verdelen zodanig dat ge vooraan en achteraan dezelfde speling hebt !

Een vraagje : staat op de romp aan de binnenkant of onderkant het kenteken en datum in van Tamiya ?
 
Er staat Tamiya 1995 in. Kitnummer 35197 staat er ook in al is deze kit een andere maar het onderstel zal hetzelfde zijn.
Het tamiya logo staat er niet in.

Zijn er nep kits op de markt?
 
Michel, ik heb nog losse schakels liggen uit een Dragon kit. Deze moeten zeker passen. Als je wil mag je ze hebben.
Ik merk precies wel dat die Tamiya kit van mindere kwaliteit is dan de Dragon kit. Vind ik wel raar, Tamiya is normaal toch een goe merk? :huh:
Véél plezier verder.

Erwin.
 
Probeer het gewoon met die tracks, maar let wel hierop :

IMG_7110.jpg

De tracks rusten op de terugloopwielen. De tanden moeten in de wieltjes zitten.

Groet G.
 
Merci voor het aanbod Erwin. Voorlopig heb ik ze niet nodig maar gooi ze zeker niet weg :)

Ik kan van de kit niet zeggen dat ze slecht is. Sommige delen hebben een kiertje maar dat is nu niet onoverkomelijk. Ik kan niet vergelijken met andere merken ofzo.
Wat ik wel kan zeggen is dat de kwaliteit veel beter is dan de Bantam jeep van Miniart.
 
Daar heb je gelijk in Guy, dat kan ik met lijm wel klaarkrijgen.
 
En anders met héél fijn ijzerdraad uit een of ander huishoudapparaat/computer oid...dan krijg je zeker geen smospot van lijm/verfblubber.
 
De ijzerdraad dan door de track en om het wiel draaien?
Ik dacht aan een beetje secondelijm of houtlijm.
 
Je kan eventueel een klein gaatje boren in de hull, net boven de track, daar waar die naar beneden moet gehouden worden.
Daar steek je dan een stukje ijzerdraad in (stukje van een paperclip of zo).
Als je die later mee schildert, zie je er niks meer van en je tracks liggen perfect op hun plaats.
 
Update:

Het bovenste deksel met de kieren heb ik in het midden gelijmd zodat de kieren zowat overal even groot zijn.
Toch waren er in de hoeken grote kieren naar m'n goesting. Ik heb dat met secondelijm de kieren proberen op te vullen maar ik heb daar wat mee geprost zodat het er nog slechter uit zag.

Nu ben ik naar referentiemateriaal gaan kijken en de bouten zijn in het echt ook precies verzonken. Ik heb dan maar besloten om de bouten eraf te schuren en dat deksel gelijk te schuren met de wanden waar het in ligt. Het deksel lag ook iets te diep.

De stug is verder afgewerkt en staat nu klaar om te ontvetten en in de primer te spuiten.
Ik ben benieuwd hoe sterk de fouten er gaan uitzien met een laagje verf erover.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


wordt vervolgd...
 
Mooie vorderingen die je maakt.

Succes met de schilderwerken.

Groeten Rik
 
Merci Rik.

De eerste laag zit erop, namelijk de primer.
De gebruikte primer is de roodbruine acrylprimer van motip.(spuitbus) Ik had deze nog staan en ik ben zeer tevreden van die acryl primers van motip.
Het enigste nadeel is dat ze serieus stinken dus dit was een werkje om buiten te doen.

Ik ben erg tevreden van het resultaat. Er is nergens een lijmvlek of iets dergelijks te bespeuren.
Ook zijn de naden op de spaken van de spanwielen weg en valt de naad van het deksel heel goed mee.

Foto's:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Nu heb ik een vraagje:

De camo bestaat uit 3 kleuren dus ik ben van zin om de eerste kleur er overal op te zetten (basiskleur) en dan de twee andere er bovenop te spuiten.

Wat is de basiskleur van een camo? Is dit de lichtste kleur of de donkerste?
De drie kleuren komen alle 3 evenveel voor.

wordt vervolgd...
 
Je basiskleur is over het algemeen de lichtste kleur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan