Hoofdsponsor

1/35 Stug III Ausf.G [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan hier alleen maar onze koekie bijtreden ik heb de review ook eens gelezen en ze waren inderdaad vol lof over de houtbalken...
 
Mocht je die boomstammen mooi kunnen schilderen, dan denk ik dat je het verschil moeilijk zal opmerken...
Zou het toch eerst eens proberen, vervangen kan altijd achteraf ;)
 
De boomstammen zien er inderdaad mooi uit maar ik krijg dat nooit goed geschilderd.
Ik dacht om takjes te knippen van een struik en dat te gebruiken.

Het begin is gemaakt, de draagarmen zitten op hun plek. Ik heb dit weekend geen fototoestel dus de foto's zullen voor maandag zijn.
 
Even off-topic.
Wat de Finse swastika betreft, deze was niet helemaal hetzelfde als de Duitse, dus even opzoeken ;)

Heel juist Beyond, de horizontale balken waren korter. Hun kruis (kenteken é) heette "Hakaristi" en betekent "hakenkruis" :8 :tongue: (even ge-wiki-pedia-t)

Genoeg daarover nu, back on-topic.
 
Die link heeft Silenoz al gegeven Koekie, maar toch bedankt.

Het fototoestel is terug thuis dus heb ik gelijk wat kiekjes genomen.

Ik ga de late versie maken dus die met de boomstammen aan de zijkant. Deze stug is ook voorzien van extra bepantsering achter de rupsen:

attachment.php


De voorkant:

attachment.php


Iets meer in detail:

attachment.php


Aanspannen van de rupsen gebeurd bij het achterste wiel:

attachment.php

(de lijmnaad wordt nog opgekuist)

De achterkant langs onder bekeken:

attachment.php


En langs boven:

attachment.php


Op bovenstaande foto zie je een foutje van de kit. De te lijmen delen komen niet tegen elkaar. Enkel de deeltjes helemaal aan de zijkanten.
Maar het is stevig genoeg zo. ;)

Hier zie je het ook goed:

attachment.php


Nogmaals de achterkant:

attachment.php


attachment.php


Ik heb goed kunnen bouwen dit weekend.
De volgende stap zijn de 22 wielen.

wordt vervolgd...
 
Ziet er netjes uit.
Ik wil geen spelbederver zijn, maar check nog eens of je geen foutje hebt gemaakt met die achterkant.
Het zou mij heeeel erg verwonderen dat er zo een fout zit in een Tamiya kit...

Nu, indien het voor de rest van de bouw geen problemen oplevert, ok dan, maar het zou wel kunnen dat er hierdoor achteraf iets niet goed past of zo.

Anyways, zo te zien is de kwaliteit van de onderdelen wel zeer goed...het word tijd dat ik nog eens een recente Tamiya aanschaf.
 
Mooi werk Michel, je hebt echt wel plezier in het bouwen van plastic kits. Ik ben weer benieuwd naar je verf- en verweringstechnieken.

Koekie kan wel eens gelijk hebben wat betreft die fout. Tamiya staat wel bekent om zijn goede passende ondferdelen. Dus misschien even controleren.
 
Die ongeoorloofde ruimte is idd. geen Tamiya toestand, dit zou ik erg kras vinden. Ik heb echter geen ervaring met deze kit en heb er evenmin iets van gelezen.

Dit volg ik wel !
 
Ik zal even de complete bovenkant dryfitten/passen om te kijken of alles wel netjes aansluit voordat er gehakt en gezaagd gaat worden ;-)
 
Hey mannen, merci voor de complimenten.
Ik vind het inderdaad leuk Christoph , ik ga me hier meer op toeleggen met de tijd. Schepen van een meter lang kan je ook niet overal op de kast zetten.

Ik heb net de bovenkant gedryfit en ik moet zeggen dat ik het goed heb gedaan :D
De achterkant mag zelfs nog een fractie van een halve mm naar achter.
Het zal dus toch een foutje zijn van de kit of per toeval enkel van deze doos.
 
Update:

De stug heeft 11 paar wielen die telkens uit 2 kitdeeltjes bestaan, dus 44 in totaal.
Alle wieldeeltjes heb ik opgekuist omdat er een naad liep over de loopvlakken.
Schrapen en schuren was dus de boodschap.

Een loopwiel:

attachment.php


Aan de spanwielen was meer werk aan. Deze bestaat uit spaken en die worden gevormd door de twee delen aan elkaar te lijmen.
Elk deeltje heeft dus een halve spaak.

Op die plaats waar de twee delen samenkomen was op de spaken dus een naad. Ik heb dit opgelost door eerst de spaken met een kwastje in te smeren met modelbouwlijm.
Nadat de lijm droog was heb ik dan de spaken geschuurd met een klein strookje schuurpapier en nadien met de dremel,, voorzien van een nylon borsteltje, te ontdoen van kleine braampjes van het schuren.

Ik ben vergeten om foto's te nemen van hoe het was voor deze bewerking.
Nu zien ze er zo uit:

attachment.php


attachment.php


En dan nu een foto van de onderkant van de tank voorzien van de wielen:

attachment.php


wordt vervolgd...
 
Die naad op de spaken vind ik altijd zo'n tegenstekend iets, ik weet het niet. Ge kunt er zo moeilijk aan en als ge denkt dat ze weg zijn zijn ze daar terug na het AB-en.
Maar zo te zien hebt ge dat toch goed opgelost Michel.
 
veel suc6 met je stug michel ik zal je in stilte volgen want zoveel ken ik er ook niet van maar aan referentie materiaal geen probleem zie ik. de mannen hebben u overladen met links en foto s .

bouw ze
 
Goed dat je zoveel mogelijk de naden hebt verwijderd Michel. Elke moeite die je hieraan besteed maakt je model later echter en mooier.
 
Bedankt mannen. Of het leerrijk is voor jullie betwijfel ik.
Ik pruts maar wat :)

Na het spuiten zal er op de spaken nog wel wat te zien zijn van die naad en ook wat sporen van het schuren maar dan doe ik daar wat modder op :D
 
Bedankt mannen. Of het leerrijk is voor jullie betwijfel ik.
Ik pruts maar wat :)

Prutsen doen we allemaal, wees gerust!
Maar wij vinden prutsen leuk, nietwaar?
Je bent zeker niet slecht bezig makker, ik volg je op de voet, enne, iedereen kan bijleren.
 
Goe bezig, Stug's zijn prachtig! Kleine tip: de naden van de reservewielen niet opschuren, origineel zit die naad er ook op. ;)

attachment.php
[/IMG]

Erwin.
 
Laatst bewerkt:
Merci Erwin.

Dat van die naad wist ik niet. Nu was deze toch te grof aanwezig.
De late versie die ik ga maken heeft geen reservewielen aan boord. Op die plaats komen houten balken. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan