Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
lichschip [!]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13

Discussie: lichschip [!]

Standaard lichschip [!]

Weet niet zeker of dit project bij diorama's thuis hoort.

Dit model staat al een tijdje stof te happen op zolder. Na ongeveer 2 jaar op de bodem van de vijver hebben gelegen, heb ik dit model maar ééns opgeknapt. Het is eigenlijk wel leuk om te laten zien, misschien dat ik er andere mensen mee op een idee breng.

Het model is de South Goodwind van revell, is niet helemaal meer orgineel omdat bepaalde onderdelen in de loop der jaren zijn verdwenen of nog op de bodem van de vijver liggen.

De bodem van het schip scheef afgezaagd en op een plank gelijmd. Met plamuur heb ik het water een beetje geprobeerd vorm te geven.

Mvg.
    Laatst gewijzigd door F. Werkhoven; 28-06-08 om 17:22

Chris
    Gast

Standaard

Hey,

Tof idee om er een diorama van te maken en een mooi resultaat.

onlangs heb ik een youtube video gezien hoe iemand een gelijkaardig diorama gemaakt heeft (6 delen), ik post het even in dit topic omdat het erbij past

Standaard

Dat water heb je best aardig gevormd. Voor de kleur zou ik iets anders gekozen hebben, maar dat is een kwestie van smaak. Verder het is een dio, dus denk ik dat het wel aardig is om het idd hier te laten staan.

Ga je het schip nog verder verweren? Meestal zijn lichtschepen niet echt moedersmooiste. Wat de kleur betreft is alles in de zelfde kleur stelling?

Een tipje voor de volgende keer met water. Dit kun je gemakkelijk maken met transparante kit. Eerst de ondergrond schilderen in verschillende effecten. En dan doormiddel van het golgeffect daar met een kwast schuimkopjes op plamuren. In dien nodig weet ik wel een how to te maken in de toekomst. En ik zal ook even een plaatje gaan zoeken, om dan te zien wat ik bedoel.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Hey,

Tof idee om er een diorama van te maken en een mooi resultaat.

onlangs heb ik een youtube video gezien hoe iemand een gelijkaardig diorama gemaakt heeft (6 delen), ik post het even in dit topic omdat het erbij past
    Zo die is goed bezig met silicone, zit er inderdaad zeer realistisch uit.

Ga je het schip nog verder verweren?
    Misschien dat ik er nog eens aan begin, ben eigenlijk nooit veel bezig geweest met plasticmodelbouw. Maar nu ik steeds meer dingen lees lijkt het met leuk om het een en ander te gaan proberen.

Wat de kleur betreft is alles in de zelfde kleur stelling?
    Bij mij wel, alleen zit onder de rode verf nog een soort roest. Het bouwpakket past andere kleuren toe.

In dien nodig weet ik wel een how to te maken in de toekomst. En ik zal ook even een plaatje gaan zoeken, om dan te zien wat ik bedoel.
    Laat maar komen ben zeer nieuwsgierig.

Mvg.
    Laatst gewijzigd door F. Werkhoven; 28-06-08 om 17:34

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Een prachtig dio, inderdaad. Het was zeker een goed idee van je om het schip te laten overhellen, dit geeft er wel een realistisch tintje aan.

Het water kon je bijvoorbeeld ook gemaakt hebben met EZ-water maar ook dat is een persoonlijke smaak.

Droop (die zich wel afvraagt hoe dit model op de bodem van de vijver is terecht gekomen? :\ )

Standaard

Droop (die zich wel afvraagt hoe dit model op de bodem van de vijver is terecht gekomen?
    Waarom.............................ze bleef eerst drijven en is daarna gezonken. Alleen kwam er nooit geen roest op, zoals bij jouw vijver.

Het water kon je bijvoorbeeld ook gemaakt hebben met EZ-water maar ook dat is een persoonlijke smaak.
    Ik wist toen niet beter.

Mvg.

Standaard

dag meneer,werkhoven
    dat er een paar onderdelen ontbreken,niet erg op de echte ze licht op 3 myl van de haven van dover
    is de gehele opbouw weg genomen,staat nu een vierkante bak op met de toren.
    vroeger dan spreek ik van zo een 15 tot20 jaar geleden waren de lichtschepen bemand.
    net zoals de belgische is dit nu niet meer zo,wegens de hooge kosten voor bemaning onderhoud,het aanboord brengen en afhalen van de bemaning;kort om nu is het nog verhane glorie,
    nu staat er op de westhinderbank een paal zeg maar toren van ongeveer 34meter boven water,met alle mogelyke meet aparatuur
    voor wind,golfslag enz.
    groetjes,ronny
    Laatst gewijzigd door ronny; 28-06-08 om 20:22

Banned

Standaard

inderdaad origineel, dat water is mijn inziens sua structuur goed, maar de kleur is ook mijn ding niet

(heb je trouwens gezien dat ik in mijn kelder hetzelfde pakketje heb liggen?)

Standaard

Hallo ronny,

Het is inderdaad vergane glorie, wel zonde eigenlijk want het waren best mooie schepen.

Hier nog een link:

Trinity House lightvessel No. 17 LV 17

site: Feuerschiffe - Lightships - Lightvessels

Dominiek

inderdaad origineel, dat water is mijn inziens sua structuur goed, maar de kleur is ook mijn ding niet
    Misschien komt dat ook wel van de stoflaag.

(heb je trouwens gezien dat ik in mijn kelder hetzelfde pakketje heb liggen?)
    Had ik gezien, heb ik je nu ook op een idéé gebracht.
    Dat was eigenlijk een van de bedoelingen van dit topic.

Wat voor kleuren gebruiken jullie voor zeewater?

Mvg.
    Laatst gewijzigd door F. Werkhoven; 29-06-08 om 01:16

Standaard

Dat zijn er veel. Ik heb net mijn ogen zitten uitkijken. Er zit zelfs een complete bar enzo in tegenwoordig. Deze doen geen dienst meer maar als barcafe doen ze het nog goed. Enne als ik mij niet vergis ook nog een soort van glow in de dark. Of is dat trucage.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Dat zijn er veel. Ik heb net mijn ogen zitten uitkijken.
    Blijft mooispul he

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door F. Werkhoven Bekijk bericht
    Misschien komt dat ook wel van de stoflaag.
    Mvg.
    Moet ie nu terug voor 2 jaar de vijver in?

Droop

Standaard

Moet ie nu terug voor 2 jaar de vijver in?
    He Droop,

Als de kleur van het water daardoor beter word....................dan heb ik ook nog wel een aquarium.
    Denk niet dat de vissen blij worden als ze onder het stof komen te zitten.

Mvg.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten