Hoofdsponsor

1/72 Mk 1 [DONE]

  • Onderwerp starter TomPattyn
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TomPattyn

Guest
We starten nog een project op tussen de bouw van de Dragon.

Deze keer gaan we voor de moeder van alle tanks, de MK 1.

De Britse Mark I tank was de eerste die werkelijk werd ingezet op het slagveld; op 15 september 1916 deden 49 machines van dit type mee aan een aanval bij Flers tijdens de Slag aan de Somme.
Om de impasse, waarin de Eerste Wereldoorlog was geraakt, te doorbreken zochten alle betrokken partijen koortsachtig naar nieuwe wapens.
Het Britse leger had als eerste een werkende machine gereed voor inzet. Van de in totaal 49 machines die op de eerste dag werden ingezet, haalden slechts 32 de frontlijn en het merendeel hiervan werd al snel door de Duitsers uitgeschakeld.
De Mark I werd binnen een jaar opgevolgd door betere typen (Mark II, Mark IV) en ook het Franse en Duitse leger kwamen in respectievelijk 1917 (Schneider) en 1918 (A7V) met een dergelijk wapen.
Ref. wikipedia

sized_DSC05294.jpg

sized_DSC05295.jpg

sized_DSC05296.jpg

sized_DSC05297.jpg
 
Weinig parts, benieuwd hoe deze gebouwd zal lijken...
 
wordt weer een mooie ,tom.

precies je draai gevonden in 1/72
 
Heb een middagje doorgebouwd en dit is het resultaat: hier en daar nog wat opkuisen en klaar voor de primer.

sized_DSC05304.jpg

sized_DSC05303.jpg

sized_DSC05302.jpg

sized_DSC05301.jpg

sized_DSC05300.jpg

Dit is het achterste loopwerk (losse delen + dryfitje):

sized_DSC05298.jpg

sized_DSC05299.jpg
 
Ziet er héél netjes uit ,ben al benieuwd hoe al die klinknagels tot hun recht zullen komen straks !
 
Knap model, Tom!
Da's er ook eentje die je niet alle dagen tegenkomt.

Ik heb er eens een docu over gezien en daarin werd goed aangetoond dat het voor de bemanning echt geen lachertje was om daar in te zitten.



Droop
 
Mooie details, ik ben benieuwd naar de schilderwerken.
 
Mooie tank die je daar bouwt! Een ideaal tussendoortje. Enkel een kleine opmerking: op de 3e foto is in het midden van de tank nog een ferme gietnaad zichtbaar. Ook de loop zou ik nog uitboren.
 
Mooie tank die je daar bouwt! Een ideaal tussendoortje. Enkel een kleine opmerking: op de 3e foto is in het midden van de tank nog een ferme gietnaad zichtbaar. Ook de loop zou ik nog uitboren.

Ga proberen de loopjes uit te boren, echter ben nog steeds aan het zoeken naar een manier om mn dremel te kunnen vastzetten. Momenteel moet ik alles met de losse hand uitboren en zo'n kleine stukjes, das niet alles.

Ivm de lasnaad, bedoel deze:

sized_DSC05302.jpg
 
als je de loopjes wilt uitboren met een dremel heb je grote kans dat je je loop zal smelten. gewoon met de punt van een naald of zo het center aanduiden en dan voorzichtjes met de hand een mm of zo boren, gewoon dat je het idee krijgt van een holle loop. het is niet zoveel werk, maar heeft wel een deftig resultaat. Bij het schilderen maak je deze holte dan zwart.

denk wel dat deze bedoeld wordt met de gietnaad. gewoon voorzichtig opschuren
 
@ Tom: yep, tis deze dat ik bedoel.
 
Ik zal deze van op afstand volgen, kwestie van er niet onder te lopen :D
 
Hey,

Voor het uitboren van loopjes gebruik je best een handboortje, is beter qua gevoel dat je hebt. Machinaal heb je dit gevoel niet. ;)
 
Merci voor de tips mannen, enig idee welk handboortje het beste hiervoor kan dienen? Heb niet echt een idee wat te zoeken namelijk.
 
Kleine boortjes tot ongeveer 1.2 mm kan je in de houder van je hobbymesje klemmen ;)
Dus mesje eruit en dan in de kruising het boortje plaatsen.

Zo moet je geen handboortje kopen.
 
Mooi klein kitje , is deze tank ook uit de film : Indiana Jones and the Last Crusade ???
 
Kleine boortjes tot ongeveer 1.2 mm kan je in de houder van je hobbymesje klemmen ;)
Dus mesje eruit en dan in de kruising het boortje plaatsen.

Zo moet je geen handboortje kopen.

Hey das handig, had ik nog niet aan gedacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan