Hoofdsponsor

1/72 Mk 1 [DONE]

  • Onderwerp starter TomPattyn
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb getracht door ze met garen samen te trekken, maar om ze echt mooi samen te krijgen moet je zoveel kracht zetten dat de gaatjes gewoon doorscheuren. Had ze ver genoeg genomen, na een schakel (dikkere plastic).

@ Inflandersfields: inderdaad, normaal met je deze samensmelten, echter doordat ze zo spannen zou ik ze nooit over de tank krijgen.

Ben nu bezig met ze stukje per stukje te lijmen met secondelijm. Hou mn hart vast daar het momenteel houd, echter moet nog de bocht om en dan onderaan vast krijgen waar dan de meeste spanning komt.

Het is in elk geval een uitdaging. En als het lukt de tracks dan terug gaan bijwerken om de schade te verdoezelen en de tank verder afwerken.

Ben dus nog steeds op zoek momenteel naar refentiefoto's van deze tanks of ik hier de chipping methode kan toepassen of niet.
 
Kan je ze niet verwarmen met een haardroger en ze dan ietsje uitrekken?
Het is maar iets dat in me opkomt, ik heb er geen ervaring mee.
 
ik zou niet meteen zwaar gaan chippen. Op de refenties die ik heb uit verschillende WOI-boeken zie je nergens zwaar verweerde Mark I tanks tijdens WOI. In 1916 werd de Mark I tank nog niet in die mate gebruikt dat hij veel en lang rondreed op verschillende terreinen. De tanks werden hoofdzakelijk per trein vervoerd en zo dicht mogelijk bij de frontlinie gelost. Daarna moesten ze nog aan het front zelf zien te geraken wat op zich al een hele uitdaging was. Veel tanks liepen vast in het door de kanonnen omgeploegde slagveld (bij de eerste aanval met Mark I tanks liepen 17 van de 49 tanks vast voordat ze de frontlinie bereikten). Je kan eventueel wel wat lichte schade op de zijkanten aanbrengen, want ze moesten zich over ganse velden prikkeldraad begeven. Op de bovenzijde van de tanks werden dikwijls manschappen en materiaal vervoerd dus daar kan je ook wat chippings aanbrengen.
 
Klote dat track verhaal ! Is het geen optie om hem "in" een grondje te zetten, zodat de tracks in modder verdwijnen ? Dan kan je de uiteinden daarin verwerken zonder dat het nog opvalt ?
 
Heb nog nooit een grondje gemaakt, het is echter wel een optie, een zeer goede zelfs.

Momenteel staat hij te drogen in de kelder, de tracks zitten erop en hebben opnieuw hun eerste grondlaag gekregen en een vernislaagje voor de verdere verwering.

Straks volgen de foto's, ondertussen ga ik beginnen aan de bouw van de Sd.Kfz 232

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=6514
 
Hier zijn de foto's na de herstellingswerken. Beter heb ik de tracks niet gekregen, nu staan ze klaar voor verwering:

sized_DSC05365.jpg

sized_DSC05366.jpg

sized_DSC05367.jpg

sized_DSC05368.jpg
 
Hoi Tom,

Ik vind dat je het track-probleem mooi opgelost hebt.
Op die manier zie je er waarschijnlijk niets meer van.

Keep up the good work!!!



Droop
 
Ik sluit me aan bij Droop. Mooi opgelost!
 
Ziet er mooi uit hoor. Waarmee heb je de tracks gelijmd ? Bij dit soort problemen kunt ge een lijm gebruiken die onmiddellijk hecht zonder het plastic aan te tasten. Bison Kit is hiervoor heel geschikt. Boven aan beginnen en dan in kleine stukjes lijmen zodat de tracks de juiste vorm volgen.

Maar ge hebt het inderdaad netjes opgelost, hier en daar nog wat modder waar de kieren zitten, en ge ziet er niks meer van.
 
Zoals reeds meermaals gezegd, mooi opgelost.
Zet deze tank op (of beter IN) een ondergrondje, en je probleem zal niet meer zichtbaar zijn ;)
 
Ziet er mooi uit hoor. Waarmee heb je de tracks gelijmd ? Bij dit soort problemen kunt ge een lijm gebruiken die onmiddellijk hecht zonder het plastic aan te tasten. Bison Kit is hiervoor heel geschikt. Boven aan beginnen en dan in kleine stukjes lijmen zodat de tracks de juiste vorm volgen.

Maar ge hebt het inderdaad netjes opgelost, hier en daar nog wat modder waar de kieren zitten, en ge ziet er niks meer van.

Heb ze gelijmd met secondelijm, en inderdaad stukje per stukje en geloof me, dan nog ging het niet van een leien dakje. Die tracks wilden er echt niet op, mn vingers die plakten wel aan de tank. Is de eerste keer dat ik er zoveel problemen mee heb, maar als je ziet hoeveel ze eigenlijk tekort zijn.

Heb een oud kadertje klaarliggen om als ondergrond te dienen, nu is het voor mij zoals ik al zei de eerste keer dat ik een ondergrond moet maken en zal dit dus goed moeten voorbereiden.
 
Heb wat zitten zoeken op't net naar referenties voor mn diorama en dit is wat ik er zou van maken, heb wat foto's samengevoegd met photoshop:

De bedoeling is met hoogte te werken, een ingang in de loopgraaf naar een ruimte en dan daarboven onze MK 1. Nog wat prikkeldraad erbij en we zien wel wat nog...

Dioramamk1.jpg
 
De tank heeft zn kont gekregen, allez zn steunwielen achteraan. Heb deze wat moeten bijwerken om ze gemonteerd te krijgen. (gaatjes boren en metalen pennetjes). Wou ze op z'n minst beweegbaar houden.

Kmoet zeggen dat dit kitje me al een paar grijze haren xtra heeft bezorgt.

Heb hier en daar wat roestsporen gelaten en de tracks zijn bijna afgewerkt, denk dat ik er niet veel handelingen meer kan aandoen daar ik er als xtra'tje nog een scheur heb bijgekregen :/

Hier nog wat beeldmateriaal:

sized_DSC05375.jpg

sized_DSC05377.jpg

sized_DSC05376.jpg

sized_DSC05378.jpg

sized_DSC05379.jpg
 
Het scheurtje is gelukkig aan de onderzijde, en kan je dus nog weg werken met modder.
De loop, is die bewust vernield?
 
Tom, ik zie dat je tracks nog wat opwerpen bovenaan, als je die vastzet komt het dik in orde.

Naar de loop ben ik ook curieus !
 
Wel beste heren, de loop was mn probeersel om hem uit te boren en dit is mislukt. Maw hij is dus echt vernield :)

@ GUnit: de tracks zijn mn ergste nachtmerrie, hoe spijtig het ook is maar ik blijf eraf, het wordt alleen maar erger.
 
kan je niet het topje er op beide kanten afdoen? bedoel niemand ziet het verschil tussen voor en na als beide kanten gelijk zijn? voor de rest, de tracks zijn goed opgelost, benieuwd naar het vervolg
 
Kan Silenoz alleen maar bijtreden wat ie zegt over de loop
 
@ Silenoz en Famo: das een superidee, dat gaan we dan ook toepassen en dan zal het uiteinde iets dikker zijn waardoor ik het alsnog kan uitboren dan.

Morgen proberen we dit!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan