Hoofdsponsor

1/35 Panzerampfwagen 2 Ausf C (Tamiya)

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeiperJ

Penningmeester
Administrator
Lid geworden
1 nov 2011
Berichten
3.846
Panzerkampfwagen 2 Ausf C

Hoppa ,weer enkele foto's voor jullie,beste medebouwers.
Tamiya 1/35 Polish Campaign.
In me voorraadkast ligt er nog een exemplaar ,maar dan mits wat verschillen zal dat er ééntje zijn van de French Campaign,ook van Tamiya en dan wel met bouwverslag.
Maar goed,hier komen ze........alle kritiek,tips,opmerkingen zéér welkom!

DSC02044.jpg
DSC02024.jpg
DSC02025.jpg
DSC02026.jpg
DSC02027.jpg
DSC02028.jpg
DSC02029.jpg
DSC02038.jpg
DSC02039.jpg
DSC02043.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey Dominiek,ik vrees dat dit eerder bij toeval gebeurde,want bijna altijd na het aanbrengen van de decals,spuit ik een fijn laagje matte vernis erover.Daarom denk ik ook dat het een beetje een chemische reactie is op de decal,maar het heeft wel iets vind ik :)
 
In ieder geval zijt ge goed op weg maar indien je goesting hebt kan je altijd enkele technieken toepassen om je model te verfijnen en bij verdere afwerking leven in het model te krijgen.
Voordat ge verft zou je eens moeten op controle gaan als er geen naden meer openstaan (foto 7 naad tussen 2 vertikale panelen). Zo ja, plamuur die voorzichtig en subtiel toe. Niet teveel want al wat teveel is moet er weer afgewreven worden en restanten zie je van een uur ver als de verf droog is

Als ik niet mis ben ,heb je je model geschilderd met een penseel/borsteltje. Voor mij geen probleem maar in het vervolg misschien je verf een klein beetje verdunnen zodat ie gemakkelijker openvloeit en je zo minder strepen bekomt.

Na het schilderen/spuiten kan je beter een filter of eventueel een vuile wash leggen om zo meer diepte in je model te bekomen. Persoonlijk verkies ik een filter met daarna een pinwash maar dat terzijde. Uitleg over die technieken kan je vinden in de verschillende topics bij de pantsers en mil. vliegtuigen, want over die technieken kan je een seriues boompje opzetten. Eens gaan zien kan geen kwaad, niet ?
Let wel dat ge eerst een fijn laagje vernis legt eer ge met die washes/filters je model te lijf gaat.

Daarna kan je pigmenten of eventueel pastelpoeders op je model plaatsen om te bestoffen en een laatste touch te geven.

Das zo een beetje in het kort de grote lijnen qua bewerkingen dat ge kunt doen , maar als ik een goede raad mag geven bouw geleidelijk aan op. Een techniek per model . Zo kan je het bos door de bomen blijven zien, want anders zou het kunnen gebeuren dat de goesting verdwijnt en dat is nu natuurlijk ook niet de bedoeling é (denk ik)
 
Kritiek heb ik niet, wel enkele opmerkingen ;)

*De naden zijn niet overal mooi dicht: deze kan je met stretched sprue dichten, veel lijm op smeren (dan komt het zacht) en dan kan je er lasnaden van maken of met miliput dichten.
*Je verf meer verdunnen, dan ga je een egaler oppervlak hebben, zonder borstelsporen.
*Een wash/ pinwash aan je model geven voor je pigmenten gebruikt, zo gaan de details mooier uitkomen.

Dit zijn opmerkingen hé, geen kritiek...
Je volgende model zal dit zeker meekrijgen als je hier op het forum een bouwverslag plaatst, ervaren bouwers genoeg die je hier mee zullen helpen ;)
Maar wat ik je ook nog wil meegeven is dit: Je model ziet er wel mooi uit :D
 
Hey Peiper je model ziet er inderdaad niet slecht uit. En geloof me als ik zeg dat de kerels hier op het forum weten waarover ze praten. Ben ook slechts een beginneling en heb op een paar maanden, dankzij vele tips, kritiek en info op het forum toch al wat resultaten verkregen in mijn modellen.

Dus neem het ten harte en je zal zien dat het modelbouwen steeds vlotter en plezanter wordt.
 
Ik vind het al goed gelukt hoor.
Als je de raad die de bovenstaande heren gegeven hebben, ter harte neemt dan zal je merken dat je volgende modellen plots veel meer diepte en leven zullen geven.

Ik vind het in ieder geval al zeer goed van je dat je het blusapparaat op de panzer hetzelfde kleur als de tank zelf hebt gegeven.
Veel beginnende modelbouwers durven nogal eens de fout maken om die knalrood te gaan schilderen. ^^


Doe zo verder!



Droop
 
Alles wat hiervoor is geschreven kan helpen.
Nu vind ik persoonlijk de penseelsporen een pluspunt.
Heb je ooit een echte tank bekeken? Die verf lijkt er soms met de hand tegengesmeten te zijn.

Goe bezig!
Je hebt in ieder geval de basics onder de knie, en nu nog wat verfijnen.
 
Mmm de Panzer II, die moet ik ook nog in de productie spijten om de serie te vergroten. Je hebt alvast de gangbare camo aangebracht op fijne wijze, niet overdone en dus precies zoals het hoort. De collega's-bouwers hebben al veel tips meegegeven en je zal zien dat via dit forum ieder model dat je bouwt beter wordt, stap voor stap.
Ik zou zeggen, neus eens in de bouwverslagen van de mensen hier, er zijn er die alles in de groep smijten en da's dus heel verrijkend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan