Hoofdsponsor

1/10 Graupner Optimist [DONE]

  • Onderwerp starter F. Werkhoven
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Pascal,

-Hoe las je die stripjes er zo netjes op ?
Door telkens een klein hechtje neer te leggen en wat materiaal toetevoegen. Het grootste gedeelte van de las slijp ik weer weg, zodat je er bijna niets van blijft zien en het één geheel lijkt.

-die lasdraad is dat stevig materiaal ?
Op korte stukjes is dit materiaal vrij stevig.

-Kan je er rechte stukken mee maken ?
-En buigt het dan niet door ?
Het is maar net wat je wil maken en hoe je het gaat maken, hoe langer hoe meer het door zal buigen.

-Kan je het ook schilderen ?
Dat kan, meestal eerst voorbehandelen met een primer en dan de kleur.

Ik zoek materiaal om een ophanging te maken voor een toekomstig Ferrari project te maken, de ophanging bestaat uit lange buisjes, misschien is dit materiaal hiervoor geschikt ?

Je kan het gebruiken, maar ik denk dat je beter voor messing kan kiezen. Dit heb je in vele maten en is beter te verwerken dan rvs.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Mvg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks Folkert voor je duidelijke uitleg cute

Las je die strips vast met een laspost of doe je dat met een soldeerbout ?

Groeten, Pascal
 
Lassen doe ik met een TIG-las apperaat op zo'n 60 Ampere. Heel kort aan en dan uit, je materiaal zou anders wegsmelten.

Mvg.
 
Ik moet me bij Pascal aansluiten: dat laswerk van je is zeker geen prutswerk. ApplausApplaus




Droop
 
Ik sluit mij bij de rest aan. PRACHTIG GEDAAN.

Spijtig genoeg heb je hiervoor een TIG-lasapp. voor nodig.Ken maar ene in mijn vriendenkring die zoiets heeft en dat is voor aan de carroserie van zijn Unimog te werken.

Unimog = belgische legervrachtwagen van de jaren stilletjes.
 
Luc,


van de jaren stillekens dan moet de nieuwe unimogs van de jaren 2000 eens zien, grote krachtige tuigen die respect inboezemen in vergelijking met het museumstuk van je kennis.

Grts

Johan
 
Tig-lassen

Pragtig laswerk ApplausApplausApplaus hoelang hebt ge daar op geoefend, heb zo eens een preekstoel gemaakt met messing buis van 4 mm gesoldeerd,
was al niet gemakkelijk maar lassen d'as nog wat anders. Een 40 j geleden was er een klubgenoot die de romp van zeesleper scaldis uit ijzer plaatjes van 1,2 mm had samengegelast. Op een houten moedermal van 1,5 m alle plaatjes op schaal en voorgevormd denk dat zijn bijnaam "monnik" was :D:D
 
Ach je moet van je werk je hobby maken of was het nou andersom.:D
Zo nu en dan ben ik op het werk weleens aan het lassen, het is niet mijn vak maar het is wel leuk om te leren. Als je het een beetje onder de knie hebt, kun je zo leuke dingen maken. Maar het blijft voor mij ook priegel werk.

Mvg.
 
Op het moment ligt de hobby grotendeels stil, hier nog wat foto's van wat ik de laaste keer nog heb gedaan. Het wel een tijdje duren voordat er weer eens een update-tje komt.

IMG_1350.png

IMG_1312.png IMG_1313.png

IMG_1331.png

IMG_1334.png IMG_1335.png

IMG_1343.png

IMG_1345.png IMG_1346.png

IMG_1344.png

IMG_1338a.png

Mvg.
 
zeer prachtig werk

Dank je Newbie.

Meneer de schipper in een nieuw jasje gestoken. Is hij er tenminste alvast klaar voor, nu de boot nog. Zijn outfit is gemaakt van een oude vlieger, na wat knippen en een naald met draad is dit het resultaat.;) Meneer zelf is trouwens schaal 1:10 maar op een boot van 1:11 zul je het verschil van 10 centimeter maar voor lief moeten nemen. Niet iedereen is toch even groot.

IMG_1619.png

IMG_1620.png

IMG_1623.png

Mvg.
 
Hey Folkert,

Lang geleden dat we nog eens iets van je mogen lezen hebben. :)

Meneer ziet er goed uit in z'n nieuwe jasje.
Nu nog een zuidwester op z'n koppeke en het pakje is compleet. :D



Droop
 
Ja, Droop het is al weer een tijdje geleden.
is dat zo´n gele muts

Mijn excuus dat ik niet zo vaak meer reageer, aangezien het erg koud was op zolder en de komst van de kleine, heb ik maar weinig aan de hobby kunnen doen. Daar komt nog bij dat we binnenkort ook nog gaan verhuizen, dus dan weet je het wel DRUK, DRUK, DRUK, met andere dingen.

Mvg,

Folkert
 
Ziet er zeer mooi uit, het lijkt op een scheepswerf of op een plaats waar ze de jachten laten overwinteren :) bij u, prachtig
 
Dank je, Dirk.

Er staan inderdaad nog wat modellen te wachten om eens ondehanden te worden genomen. Tot nu toe is er nog geen één die kan varen.:(

Folkert
 
Ja, Droop het is al weer een tijdje geleden. is dat zo´n gele muts


Mvg,

Folkert
Zo'n ding dus:

RHMZ0270.jpg

Bron: Rehamij.nl


Droop
 
Droop ik zal er werk van maken........we willen tenslotte niet dan zijn plastic kapsel nat word.:D

Mvg.
 
Zal het nog een keertje proberen hier al vast een prototype................muts.

IMG_1636.png

IMG_1639.png

Mvg.
 
Hey mister F. :P,

Welcome back !, ach als de koude en de verhuis éénmaal achter de rug zijn, zult ge vast wel wat meer tijd krijgen om te bouwen.

Mooie figuur, en leuke outfit.

Groeten, Pascal
 
Dat denk ik ook wel Pascal, maar het moet eerst allemaal maar eens achter de rug zijn.
Daarna gaan we weer aan de slag.:huh:

En misschien af en toe wat kleine dingetjes tussen door de zo genaamde "tussendoortjes".:P


Mooie figuur, en leuke outfit.
Zat bij een speelgoed motor samen met meneer agent die overgens nog verbouwd moet worden naar een gewone burger of omgebouwd naar een mooie vrouw:wub: dat moet ik nog even bekijken. Ik weet niet of z'n outfit in de mode is, maar hij moet het er maar mee doen.

Mvg,

Folkert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan