Hoofdsponsor

1/24 Citroën 2 CV Charleston [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
azo, , dacht dat die ouder was... in ek geval maakt het het wel af...
 
Zat juist wat te surfen en nu krijg ik hoe langer hoe meer zin om nog een 2CV kit aan te schaffen.
Normaal waag ik me te veel aan schratchen en van die toestanden, maar zou graag volgende model bouwen...

main.php


main.php

Foto's geleend van Alex Renault

De 2CV 4x4.
Beter bekend als de 2CV Sahara.
Inderdaad een vierwielaangedreven 2pk-tje.
Dit werd verwezenlijkt door 2 motoren in te bouwen, dus ook 2 versnellingsbakken.
En ja, die heeft bestaan, ik ben momenteel dus niet zat hé gasten.

Nu terug naar mijn Charlestonneke.
 
Hoi Erik,ik weet dat deze heeft bestaan deze uitvoering.Was volgens mij niet makkelijk om mee te rijden omwille van die twee motoren en versnellingsbakken he;)
Als je deze gaat bouwen zal ik ook weer volgen want zoals je weet hou ik wel van het nostalgische he.Succes verder met je charleston want die word wel mooi .
 
Deze gaat even opzij.
Momenteel te koud om te spuiten.
Maar binnen enkele dagen is normaal mijn hobbykot af en kan ik terug aan de gang.
Word vervolgt.
 
Hoi Erik, krijgen we nog een update van deze heerlijke kit te zien ? Zeker nu je aan het kleuren bent kijk ik uit naar een update !
 
Hoi Erik, krijgen we nog een update van deze heerlijke kit te zien ? Zeker nu je aan het kleuren bent kijk ik uit naar een update !

Ben nog bezig aan mijn modelbouwkot/ruimte.
Maar je zult niet zo lang moeten wachten. (denk ik).
 
Zat juist wat te surfen en nu krijg ik hoe langer hoe meer zin om nog een 2CV kit aan te schaffen.
Normaal waag ik me te veel aan schratchen en van die toestanden, maar zou graag volgende model bouwen...

http://www.modelbouwen.be/myalbum/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=573

http://www.modelbouwen.be/myalbum/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=575
Foto's geleend van Alex Renault

De 2CV 4x4.
Beter bekend als de 2CV Sahara.
Inderdaad een vierwielaangedreven 2pk-tje.
Dit werd verwezenlijkt door 2 motoren in te bouwen, dus ook 2 versnellingsbakken.
En ja, die heeft bestaan, ik ben momenteel dus niet zat hé gasten.

Nu terug naar mijn Charlestonneke.

Heb ik nog van gedroomd in mijn jongere jaren.
Alsook van de BX 4x4
Denk niet dat er een BX in modelbouw bestaat...
 
Ik ook, maar een gewone versie, geen 4x4
Weg moeten doen doordat alle rubberen leidingen afgestorven waren, :(
Was echt een droom van een auto (op mijn CX 2.5TD na) na. Maar dan kwam de dieseltax...

Mijn eerste auto was een Citroën Dyane.
KNAL oranje ! :$

Heb leren rijden in 2CV zonder deuren op een weide tussen schapen en hooi mijten (handig als we niet op tijd konden remmen), , zittend op een houten bierbak en gas geven gebeurde met een stalen kabel ! :)
Rempedaal werkte nog !!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil u niet teleurstellen maar die BX was mijn eerste Citroën.
En mijn laatste.
Het was een spijtige vergissing.
Rijd al 31 jaar Opel en er komen er nog.
 
Ik weet het ! Als je geen " Goede " Citroën " garagist hebt, kan het verkeerd af lopen.
Ik had er 1 die al van z'n opleiding bij Citroën was, maar helaas wegens economische milieu redenen is moeten stoppen.
Hij is niet meer zelfstandig :( .
Heb naast de deur nu een garage die echt hun uiterste doen voor mijn Xantia van 13 jaar oud, meer dan 270000 Km (eigenlijk niet zelf Citroën), ben dolgelukkig hiervoor, OEF gelukkig !
Maar ja, elk z'n gevoel. Heb ik echt rerspect voor !
Misschien omdat m'n eerste auto een Citroën was, en m'n droom een CX (toen), ben ik een Citroën "plakker" geworden...
 
:laugh: Den eerste Opel van Erik was een Opel Blitz, maar da's al héééél lang geleden:laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan