Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 Renault VAB 4x4 [DONE]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 38

Discussie: Renault VAB 4x4 [DONE]

Lightbulb Renault VAB 4x4 [DONE]

Omdat de Dragon Wagon momenteel meer bouwen dan schilderen is even deze kleine kit tussendoor. Ondervind van mezelf dat ik in het modelbouwen liever schilder dan bouw. Dus om niet op mn honger te moeten blijven zitten zwier ik deze er maar tussen.

Het gaat om de Renault VAB 4x4:

Voor de geintresseerden onder ons, via deze link een walkaround :

http://www.primeportal.net/apc/jean_...dex.php?Page=1

De VAB is een gewapende scout en personentransport voertuig. Het is van Franse makelij en komt voor in 4 of 6 wielen chassis.
    Bestuurd door 2 personen en plaats voor nog 10 man.
    Het voertuig is gebouwd in 1976 en heeft sinsdien steeds verdere evoluties doorgemaakt. Tot op heden is hij nog steeds voorzien van de modernste apparatuur.

De versie die we hier gaan bouwen is van maart 26 -1991, 2e compagnie, 2e REI "Division Daguet" in Yanbu, Arabie Saoudite.

De kit bestaat uit slechts 39 onderdelen.

Standaard

veel succes met deze, heb al opgevangen dat het niet de eenvoudigste is om mooi te kunnen bouwen...

Standaard

Deze avond ff goed doorgewerkt en de bouw is af. Inderdaad Silenoz het is niet de meest gracieuze bouw. Hij is grof en zoals je kunt zien in de dryfit past hij niet zo goed. De open raampjes zijn er eigenlijk niet voor voorzien vind ik persoonlijk, echter als je ze dichtbouwd zie je niets van het glas wat er inkomt.

In elk geval, morgen gaat hij in de primer.

Standaard

"Het gaat vooruit" zou ik zeggen.
    Persoonlijk vind ik de onderdelen zoals de vensterluiken, de sleepkabel, open koepeltje, spiegelarm nogal een beetje aan de "heavy" kant. Misschien kan je ze afschuren om zo de dikte te verminderen en het geheel een beetje lichter te maken. Het modelletje zal ook eleganter tonen.
    De sleepkabel en spiegelarm kan je maken uit een koperdraadje bijvoorbeeld.
    Tis niet verkeerd bedoeld hoor, maar gewoon enkele tips. Tenslotte blijf jij baas over je model é.

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Zeer veel succes toegewenst met dit wel degelijk moeilijk voertuig...

Standaard

Zoals Famo al zei, is alles nogal aan de dikke kant. Dit kan je bij een Heller-kit wel verwachten. Toch veel succes met de schilderwerken!
    Op de werkbank:
    Tamiya - Hetzer (1/48 )
    Hasegawa - Spitfire Mk. IX (1/4
    Revell - King Tiger (Porsche Turret) (1/72)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Famo Bekijk bericht
    "Het gaat vooruit" zou ik zeggen.
    Persoonlijk vind ik de onderdelen zoals de vensterluiken, de sleepkabel, open koepeltje, spiegelarm nogal een beetje aan de "heavy" kant. Misschien kan je ze afschuren om zo de dikte te verminderen en het geheel een beetje lichter te maken. Het modelletje zal ook eleganter tonen.
    De sleepkabel en spiegelarm kan je maken uit een koperdraadje bijvoorbeeld.
    Tis niet verkeerd bedoeld hoor, maar gewoon enkele tips. Tenslotte blijf jij baas over je model é.
    Ben vandaag in de Gamma wat materiaal gaan halen, messingdraad 0.8mm en gevlochten metaaldraad 1mm. Echter zijn deze niet zo heel veel dunner dan wat ik zou vervangen op de VAB. Maar het uiterlijk zal waarschijnlijk heel wat anders zijn doordat deze metaaldraad er echt op zal liggen niet in verzonken. Of ben ik mis hierin en zijn ze gewoon even dik en zal het totaal geen verschil geven?

Standaard

Owk Famo je hebt me aan het scatchen gekregen. Is de eerste keer dat ik dit doe, maar je moet ooit starten. Denk dat dit model er dan ook het best voor in aanmerking komt.

Op de referentiefoto's heeft de VAB bovenin de wielkassen 2 beugels, heb reeds 1 zijde gedaan. Heb echter niet onmiddelijk het juiste materiaal en zit met een klein verschil in grote daardoor.

Tevens heb ik elk venster er terug afgehaald en opgeschuurd tot een dunnere versie. De sleepkabel volgt nog.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomPattyn Bekijk bericht
    .... en gevlochten metaaldraad 1mm. Echter zijn deze niet zo heel veel dunner dan wat ik zou vervangen op de VAB. Maar het uiterlijk zal waarschijnlijk heel wat anders zijn doordat deze metaaldraad er echt op zal liggen niet in verzonken. ...
    Het zal zeer zeker een verschil maken, de gevlochten draad zal veel mooier tot zijn recht komen. Je hebt diepte in detail, deze heb je niet met gegoten onderdelen. En het zal ook wel fijner ogen...

Standaard

Tom er is ook dunner koperdraad te vinden, kijk eens in oude printer radio of ander elektrisch apparaat ;-)
    Nog een tip, de volgende keer de primer in dunnere laagjes aanbrengen voor een egale ondergrond op een goed ontvette ondergrond.

Standaard

De eerste stap qua scratching is gezet en zoals de collegas zeggen het zal een ander uitzicht krijgen.
    Eens de raad van Ron opvolgen, koperdraad in alle diktes vind je overal en als het een gebundeld draadje is kan je die altijd uit elkaar halen dan heb je meestal zeer fijne draadjes. Wat het materieel betreft met enkele pincetjes kan je al veel doen, voor ik mijn PE-plooibankjes had plooide ik die stuff met pincetten en dat ging ook.

If you want to save a few horses, drive a Famo

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Ik heb van ons modelbouwerke ooit eens een platte kabel gekregen uit een oude pc, die draadjes zijn zo dun als een haartje !

Standaard

Heb zonet de getorste ijzerdraad van 1 mm uit elkaar gehaald en slechts 2 draadjes genomen. Heb er een lus van gemaakt en dan met 2 tandenstokers beginnen draaien.
    Echter krijg ik ze niet ver genoeg gedraaid om de lussen klein genoeg te krijgen. En de draad zat tevens al in mn vinger die nu mooi rood ziet.

Krijg een crise van die trekkabel, het ding wil me niet lukken. :/

Standaard

Probeer anders eens een stuk dikkere ijzer- koperdraad te gebruiken ipv een tandenstoker

En mocht je een dremel of iets dergelijks hebben, dan kan je daar ook je draadjes in vastmaken en heel langzaam laten draaien...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten