Hoofdsponsor

1/24 Vw golf gti 1974 [DONE]

  • Onderwerp starter RIK (van petra)
  • Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RIK (van petra)

Guest
attachment.php

VW GOLF GTI
1974
schaal 1:24
Hervatting van de kit jaren 80
attachment.jpg

attachment.jpg


En zover ben ik nu
De moter, chassis en uitlaat. In de grondverf gezet 3 lagen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

sorry van de kwalitiet van de foto's.
Een woordje uitleg daarover. Wij hebben een foto samen gemaakt zoals jullie al gezien hebben. Nu de kodac stond op een statief van mijn laser waterpas. En ik heb heb waarschijlijk met mijn grote voeten tegen de poot van het statief geshot. Met als gevolg kodac op de grond recht op de lens die uitschuift en die is kapot. En nu een oudere kodac.

Groetjes Rik

[/admin] Rik ik heb even een voorvoegsel bij je topic geplaatst... wil je hier in het vervolg op letten aub..... [/admin]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Rik,zeg spuit je je modellen niet?? ziet er borstelwerk uit klopt dat????
Patje.
 
Wij hebben nog geen airbrush toestel he, eerst een nieuw foto toestel haha
 
O ja oke,nou ja is geen probleem he,verdun je verf wat als je de wagen gaat verven want dan vloeit die beter uit en word veel gladder van oppervlak.Enkel zorgen dat de verf niet eraf stroomt dus goed testen op een stuk plastiek of zo eer je het op je model gaat aanbrengen,Doe me een lol en doe de body in verschillende verdunde lagen als je niet gaat spuiten.Geef al je onderdelen een wasbeurtje met een druppeltje of drie afwasmiddel aan lauwe temperatuur en droog het nadien mooi af.Wil je toch gaan spuiten? ga es naar gamma en kijk daar es tussen,ik spoot de mercury ook met gamma verf.
Patje.
 
Rik, hoewel ik niet van de auto's ben zal ik deze toch wel met belangstelling gaan volgen.
Het is al weer heel lang geleden, maar in deze heb ik zelf nog gereden en hij was nog rood ook,.

Heel veel plezier er mee en succes.
 
O ja oke,nou ja is geen probleem he,verdun je verf wat als je de wagen gaat verven want dan vloeit die beter uit en word veel gladder van oppervlak.Enkel zorgen dat de verf niet eraf stroomt dus goed testen op een stuk plastiek of zo eer je het op je model gaat aanbrengen,Doe me een lol en doe de body in verschillende verdunde lagen als je niet gaat spuiten.Geef al je onderdelen een wasbeurtje met een druppeltje of drie afwasmiddel aan lauwe temperatuur en droog het nadien mooi af.Wil je toch gaan spuiten? ga es naar gamma en kijk daar es tussen,ik spoot de mercury ook met gamma verf.
Patje.
Hey patje bedoel je een spuitbus dan of verf van de gamma.
 
spuitbussen van het merk Gamma vermoed ik.....
Als je echte mooie autolak wil uit spuitbussen, kun je ook opteren voor het merk "Motip', verkrijgbaar in de autohandel en sommige doe het zelf zaken.
 
Rik & Petra leuk project wat ik zeker zal volgen.
Maar dit is een Golf uit de jaren 80 of te wel Golf 2 de Golf uit 74 was een type 1 http://www.careos.com/GB1/volkswagen_golf_i_jetta_1974.html , of zie ik iets over het hoofd ?

Gr
Dirk

Ja zou best kunnen hoor. Er staan verschillend datums in de beschrijving maar is in het Engels van daar dat ik niet zeker ben.

Rik, hoewel ik niet van de auto's ben zal ik deze toch wel met belangstelling gaan volgen.
Het is al weer heel lang geleden, maar in deze heb ik zelf nog gereden en hij was nog rood ook,.

Heel veel plezier er mee en succes.

Thx voor de reactie. Het is mijn eerste modelbouw stuk maar we doen ons best he

spuitbussen van het merk Gamma vermoed ik.....
Als je echte mooie autolak wil uit spuitbussen, kun je ook opteren voor het merk "Motip', verkrijgbaar in de autohandel en sommige doe het zelf zaken.

Thx voor de tip
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoelde de spuitbussen van gamma maatjes,die zijn echt goed,ik heb die van gamma de hoogglanslak en de primer ervan.
 
Wel best kijken dat je de plastic-primer gebruikt hoor.

Zoals eerder vermeld, lijkt het jaartal echt niet te kloppen, dit is duidelijk een Golf II, niet een golf I (mijn nonkel ("oom" voor onze noorderburen) had een Golf I en de neus is helemaal anders.
Maar ja, met de Golf II Gti gaan we dan weer natuurlijk helemaal de de tour van de Bende van Nijvel op ook :D
 
Leuk model hoor, succes daarmee Rik.

Fred
 
Hoi Rik,
veel succes met de golf.
Op de gewone onderdelen breng ik geen grondverf aan. (is ieder zijn keuze).
Doe dit enkel als het een lichte kleur is op een donkere ondergrond.
 
Wel best kijken dat je de plastic-primer gebruikt hoor.

Zoals eerder vermeld, lijkt het jaartal echt niet te kloppen, dit is duidelijk een Golf II, niet een golf I (mijn nonkel ("oom" voor onze noorderburen) had een Golf I en de neus is helemaal anders.
Maar ja, met de Golf II Gti gaan we dan weer natuurlijk helemaal de de tour van de Bende van Nijvel op ook :D

Hey op aanraden van patje ben ik naar de Gamma geweest. En op de spuitbus staat "Goed dekkende grondverf spuitlak. Voor optimale hechting van de afwerklaag op hout,metaal,de meeste harde kunststoffen en keramische materialen."

groetjes Rik
 
Ik denk dat ie bedoeld dat de Revell kit uit de jaren 80 stamt en niet de Golf II.

Dit is als ik me niet vergis de "nieuwste" heruitgave van Revell.
Hoe valt de kit mee?

Ben nog maar juist gestart

groetjes Rik
 
Ik ben naar de Gamma geweest voor een spuitbus. Dit is het resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vraagje. Hoelang moet ik nu wachten voor de laklaag en mag ik die schilderen met de borstel bv de motor de motorblok is in aluminium kleur, V-riem is in mat zwart, alternator is in zwart glansend, enz

groetjes Rik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal is primer snel droog en kan je al snel gaan verder doen,ik moet zeggen dat je het goed doet zie ik.Mooi strak gespoten.
Je hebt van ons geen toestemming nodig om met borstels te verven he maatje,dat is uw project hier en jij alleen beslist hoe je deze zal gaan uitbouwen.
Wij kunnen enkel aanraden om de grote delen te spuiten en doe die kleine met borstels ja.Je motorblok doe je idd ook met een borsteltje,tenminste dat doe ik toch steeds.Rik man doe me een lol en geeft u eens het type motor op en de inhoud ervan (cc)Jaartal ook dan zoek ik ondertussen terwijl jij bouwt naar goede referentie voor je.Het is hier wel degelijk de VW 2 want dat zie ik aan de stand van de spiegels die staan net voorbij de voor ruit,bij de VW1 is dat echter aan de voorruit.
Dus doe jij me nu een PB met de nodige gegevens en ik ga aan de slag
Patje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan