Hoofdsponsor

1/24 Vw golf gti 1974 [DONE]

  • Onderwerp starter RIK (van petra)
  • Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Rik mocht ik jou zijn ik deed een laag er boven op want primer droogt snel he,daarna met zeer fijn schuurvelletje over gaan.laat me zeggen zo korrel 2000-3600
is perfect.daarna goed ontstoffen,niet nat maken want neemt water op he.als je dan zelf vind van ja dat is het zet je er je laklaagje op.
 
Het zal er nu nog beter uitzien Petra. Heb jou verf gebruikt voor de nieuwe laag haha
 
Yooooo Rik, ik heb hier eens je topic overlopen en moet zeggen dat je het voor je eerste model bijlange niet slecht doet ,eerlijk man! Burgervoertuigen zijn mijn modelbouwtak niet maar het principe blijft hetzelfde.
Wat het spuiten betreft is het beter om gewoon eerst te beginnen met een spuitbus dan van de eerste keer een airbrusch en compressor te kopen, vind ik . Als je goesting hebt en je het serieus zitten hebt kan je altijd kijken om eens een AB aan te schaffen. Ik ken er verschillende die zich eerst installeren en dan leren modelbouwen. De wereld op zijn kop, mijn gedacht.
De bekabeling op je motor is al veel beter zoals Bubble zei, Wat je eventueel ook kan doen, neem gewoon een beldraad, doe er de isolatie van rond en haal het geweven koper uit elkaar en plaats dat op je motor. Het zal de realiteit ook serieus benaderen. Dat kan je eventueel doen op een volgend model. Er zijn nog genoeg dozen in de handel verkrijgbaar om het op uit te proberen ;)
Het is zoals je zegt enkele updates geleden dat fotoos in macro ,pietluttige details verkeerd in beeld brengen. Een scheef klepje dat je niet ziet met het blote oog zal je wel zien op de macro-foto. 1 tip : niet van wakker liggen ! ik heb een klein beetje ervaring met modelbouw en zelfs op mijn modellen komt het voor als ik de fotoos bekijk.
Gezapig verder bouwen man, ge zult er wel komen en het belangrijkste is : Als het voor jou goed en geslaagd is ,dan is het goed en geslaagd. Tenslotte bouw je een model voor jezelf en als de collegas met de bloemen rond je oren slaan is dat leuk, aangenaam en het doet nog deugd ook en geeft de courage om verder te doen . Verlang wel niet dat het er van de eerste keer pats boem bovenop zal zijn, maar als je het zelf wilt kan je de lat voor jezelf een beetje hoger leggen bij een volgend model zoals ik het doe. Als ik mijn modellen zou opstellen in bouwvolgorde zou je goed kunnen zien hoe er een "groei" inzit
Succes met de verdere bouw van je karretje.
 
Laatst bewerkt:
Thx Famo voor je reactie

Ik heb eens de spuitbus van petra gebruikt Tamiya
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes Rik
 
patje , je was me weer voor

rik, het is veel beter nu
 
goe gedaan ze.... en deze morgen ziet het er nog beter uit....

Petra
 
Vandaag in de laklaag gezet. Nu moet ik zeker nog een vernislaag op spuiten zeker?
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes Rik
 
Dit ziet er netjes uit Rik.Jammer van je eerste laklaag maar ik ben ook een tijd aan het stoeien geweest met de laklaag op de motorkap van mijn eendje.
Deze auto komt ook op mijn verlanglijstje te staan.Ik heb er een paar van versleten in de GTI en G60 uitvoering :D
 
Beste Rik of je daar een vernis op wil of niet dat is uw beslissing.Het zou wel mooi zijn mocht ie echt heel mooi gaan glanzen natuurlijk,en het beschermt ook nog je laklaag.Zo te zien is je kleurlak erg strak en goed gespoten maatje.Laat deze nu lekker hard worden en kijk dan wat je zelf ervan vind.Ik meen te weten dat er wagens waren die ietwat een doffere laklaag hadden en er semigloss uitzagen,dat is helemaal de smaak van de bouwer zelf vind ik zo he.
Patje.
 
thx Patje, ik zal eens proberen om er een gloss vernis op te spuiten

groetjes Rik
 
Laklaag of niet?
Bedenk het volgende eens, Rik:
1/ is het rood volledig dekkend? Rood is een moeilijke kleur vind ik.
2/ wil je hem doen glanzen of enkel beschermen? Het laatste kost je 1 laagje vernis, het eerste op zijn minst een 7-tal, om daarna te kunnen polijsten.
 
zoals Dominiek komt te zeggen is het beste nog
 
Thx voor de informatie Dominiek en Patje

groetjes Rik
 
Rik ik wou je nog vragen of je de motorkap ook beweegbaar gaat houden? zou zonde zijn mocht deze dicht gekleefd worden he.Als ik zo kijk lijkt me het antwoord eigenlijk voor de hand liggend nietwaar;)
 
Inderdaad dat is dus de scharnier bevestiging he en word beweegbaar dus
Ik meen te zien dat je motor of engine bay netjes is op gesmukt al zie !! ajja da komt ier goed
 
even vragen of ik goed bezig ben met het zwart aan het raam? Is met de vrije hand ik kan geen andere methode bedenken.

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes Rik
 
ja hoor Rik dat ziet er zelfs redelijk scherp uit dus dat op zich al zeer goed gedaan en dat met vrije hand jaja dat is top maatje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan