Hoofdsponsor

1/24 Vw golf gti 1974 [DONE]

  • Onderwerp starter RIK (van petra)
  • Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
patje 1800 cc 4 cilinder 112 KP topsnelheid 191 km/uur

De nieuwe GTI vanaf aug 1983 De golf 2 GTI werd tot aan 1992 geproduceerd

groetjes Rik
 
vandaag de onderekant in mat zwart gespoten.

vraagje moet ik daarnu een vernis laag opspuiten?

attachment.jpg
 
Moeten niet maar zou wel beter zijn indien je wil dat er geen schade aan komt,wees er van bewust dat je dan matte vernis gebruikt he.

Ik zie dat dit strak is gespoten waarvoor mijn felicitatie maatje.als je vernis spuit in lagen werken zoals de verf,en om de tien a 15 minuten een laagje
Drie laagjes is volgens mij voldoende voor een chassis.
 
Laatst bewerkt:
Morgen is het vrijdag en ga ik de hele vooravond op zoek nar goede referentie voor de verdere bouw van je model,vooral die motor zou echt top zijn mocht je daar extra detail in steken,natuurlijk ik begrijp ook dat dit pas je beginnende model is dacht of ben ik mis hier en dus zullen wij auto bouwers elkaar wel helpen nietwaar.
Natuurlijk steekt dat niet weg dat we anderen niet kunnen helpen he maar bedoel zo tussen car builders eens gezegd zijnde he.
Ik zou dus niet te snel gaan in deze mooie kit en zorgvuldig tewerk gaan,teneinde een realistisch beeld te geven aan deze schitterende golf maatje.
Patje.

PS stel gerust vragen als je ergens op zit te dubben.
 
Ik kan goed spuiten he Petra hahaha.

Ja Patje mijn eerste modelbouw stuk. Ik zit zelfs te denken om er led's in tebouwen maar moet nog kijken of er plaats is daarvoor en dan nog een stap verder dat je alles kan besturen via pc. (Mijn andere hobby is programmeren in Visual Basic en dan ook nog Elektronica en dit zou goed van pas kn komen)

groetjes
 
Ja dat visual basic is idd een zeer interessante toepassing,maar kijk ik stel voor dat je je onderdeeltje es los van alles toont hier,samen kunnen we kijken he en met twee of drie of vier zie je veel meer nietwaar,mocht je zeggen van neen doe ik liever helemaal zelf ja dan respecteren wij dat gewoon he;)
Die leds inbouwen vind ik zelf een goed idee en geeft een meerwaarde aan je model.Neem ze niet te groot en te sterk van licht sterkte,tenslotte werken we hier op kleine schaal he,dus toon es je koplampmodulle aan ons.
 
Het was nog maar een gedacht he, maar als ik het zal uitvoeren laat ik het zeker zien. Voor de voorlichten zat ik tedenken om gatjes te boren in de gril waar de lichten inzitten, maar ik weet nog niet of er dan achter de gril plaats genoeg zal zijn. En achteraan zit je dan met achterlicht,pinker,stoplicht,achteruitrijlicht is al veel he ik kan wel een printje maken om de led's op tesolderen maar is toch klein. Ik zal eerst eens kijken hoe klein ik de led's kan verkrijgen.

groetjes
 
Je kan je printplaatje wat groter maken en verstoppen in de kofferruimte desnoods.en vandaar met mooie fijne kabeltjes alles gaan verbinden he.
Morgen zet ik een schetsje als je wil hier van hoe ik het zou inbouwen.Ik neem aan dat er wat plaats is in de koffer ruimte?
 
mss wel plaats in de koffer maar is het achterlicht van nu groot genoeg om de led's telaten zien

elke tip of voorstel is altijd welkom Patje
 
heb hier juist zitten kijken op het net en er zouden al leds bestaan van 1,8 mm
 
Ja dat klopt he ,ik keek er ook al eens naar en ja die wil ik dus ook eens gebruiken voor zo een heerlijk mooie wagen uit de sixties of seventies
 
Hoi Rik en Petra, gaat hier al goed he
Ik zie ook dat Patje een geweldige helpende hand bied (ik hoef daar nooit iets aan toe te voegen).
Het lamp/led probleem, ik ben zelf bezig met de Enterprise uit startrek 1/350 (ligt even stil) deze word ook verlicht ik gebruik hier leds voor maar ookglasvezelkabel dit is er al in 0,3 mm ook zijn er leds op de markt van 0,5 mm google even glasvezel (eigenlijk een soort kunstof vezel ) laat zich makkelijk buigen en bewerken.
Succes word een topper.

Gr
Dirk
 
Hoi,

Mooi gespoten, zeker voor de eerste keer.
 
mind-9 thx voor de informatie.
Debart thx voor de reactie ik doe mijn best he.

Vandaag al 3 elektronica winkels afgelopen. 2 in Oostende en 1 in Roeselare morgen ga ik eens naar Brugge.

Maar ik heb toch al iets gevonden dat mss wel zal gaan. Nu enkel in het rood maar geel,groen,oranje kan ik bestellen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is het gewoon,wel leuk zo met die kleine lichtjes en makkelijk te verwerken ook.Ik denk dat dit gaat lukken aan de afmeting alleen al te zien he;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan