Hoofdsponsor

1/24 Vw golf gti 1974 [DONE]

  • Onderwerp starter RIK (van petra)
  • Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag Patje, De Golf is zoveel of klaar, staat nu in de kast. Ben nu meer bezig met elektronica. Nu ben ik gestart om Ic's zelf te programmeren, Of ik daar zal in slagen weet ik nog niet maar kan het maar proberen he.

groetjes Rik
 
Ik wil dit even laten zien. Als je wilt een schakeling maken, moet je niet altijd zelf je printje maken. Je kan gebruik maken van een print met eilandjes. (kan je ook gebruiken om leds te plaatsen)
attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes Rik
 
:wow: Heb deze topic intussen al een 20tal keer :$ doorlopen, maaaarrrrrrrr begin het te begrijpen ^^

Meschien een ideetje om op de ledendag een klein demootje daarover te geven. Denk dat er daar veel belangstelling voor zou zijn ;)

Het is alvast een prachtig topic Rik en je Golf ziet er fantastisch uit.

Blijf alvast volgen
 
Vandaag even de Vw afgewerkt. Op de foto's kan je de lichten zien branden en op het filmke kan je de pinkers zien werken. Omdat ik voorzien had om alles te laten werken via schakelaars had ik gewoon de leds in serie geplaatst. Ik zou dan een batterij van 9 volt gebruiken en dan via verschillende weerstanden de led's laten branden. Maar nu werk ik via een iC die ik programmeer maar dit werkt dan heel anders, de ic stuurt dan poorten open die dan de led's laten branden maar nu komt het,dit is maar 5 volt. Dus voor de lichten zijn er 4 led's dus al vlug 8 volt. dus zou ik het zo moeten oplossen starten met een spanning van 9 volt die dan via een spanningsregelaar herleiden tot 5 volt en daarbij de elektronische schakeling sturen en dan voor de lichten moet je dan een transistor sturen i.p.v van een led en met die transistor kan je dan laten werken op je volle 9 Volt waarbij je dan kan de leds laten branden. Maar als ik nog zoiets zal maken zal ik de led's anders aansluiten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dus nu werken de pinkers automatisch

en nu nog een filmke
http://youtu.be/ppbQ6lfe99Y

groetjes Rik
 
toch een schoon autoke geworden ze, en heel veel nostalgie voor mij...
 
Mooi eindresultaat Rik.
Welk word de volgende?
 
Mooi eindresultaat Rik maar alleen zonde van die bedrading die je goed ziet op de laatste foto,ben je nog van plan om deze weg te werken...
 
Mooi eindresultaat Rik maar alleen zonde van die bedrading die je goed ziet op de laatste foto,ben je nog van plan om deze weg te werken...

hey, thx voor de reactie, Ja die draden kunnen nog weg, gewoon die grondplaat wat hoger maken en dan onder de auto gaatje maken in de grondplaat en dan kan de volledige elektronica onder de grondplaat. de elektronica was maar wat proberen dat kan nog volledig uit gewerkt worden.
groetjes Rik
 
Ja Rik das echt geslaagd he man en de knipperlichten en de overige verlichting werken goed zag ik.Op naar de volgende zou ik zeggen.
 
Toch een erg knap Golfje wat je hier neerzet Rick netjes gedaan hoor
 
hey patje,PA FIFI, Ron thx voor de reactie En moet wel zeggen dat dit mijn eerste werkje was. Voor mij is de modelbouw moeilijker dan de verlichting.

groetjes Rik
 
Vind dat toch wel mooi met die LED's ( En dat het filmpje wat wazig is, zeg maar dat de Golf in de mist rijd!)

Fred
 
Vind dat toch wel mooi met die LED's ( En dat het filmpje wat wazig is, zeg maar dat de Golf in de mist rijd!)

Fred
Dag Fred , Ja in de mist,dan zou ik er nog moeten mistlichten bijzetten. Mijn Volgende zal de VW KEVER zijn op schaal 1/16 mss heb ik daar plaats om nog meer led's in te steken. Maar zal eerst nog verder doen met mijn cursus elektronica en tussen in wat bouwen aan de VW.

Groetjes Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan