Hoofdsponsor

Cross of Iron [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
uiteraard.

ook hier laat ik de plooival even bezinken, moet een goeje worden en ik ga hem ook casten.
Dan kunnen meerderen met mij hem schilderen :-)

Wat bedoel je met "casten"? Ga je er dubbels van maken ofzo?
 
yep, dat bedoelt hij

rene, heb wat fotos bekeken van james

kan het zijn dat het gezicht iets fijner moet?
 
Hoi René,
Eric van 'gene zijde hier' ;-)
Ontiegelijk veel respect voor hoe jij de lat steeds weer hoger weet te teggen voor jezelf en jezelf daar ook iedere keer weer bij weet te overtreffen. Zoals eerder gezegd: Dit IS James Coburn. Niks meer aan doen. Hij is schitterend zo en naar mijn mening je beste stuk tot nu toe.
Ik neem hier mijn (cowboy) hoed voor af!
 
Zeer knap gemaakt hoor, lijkt er sprekend op, zeer mooi hoe je alles tot in de puntjes laat zien, bedankt.
 
Proficiat René, mi. is dit pure klasse !
 
Mensen,
bedankt...was een tijdje terug dat ik een mal maakte en iets afgoot.

ging op mijn gemak een film kijken en zag dat mijn mal door een rotkiertje voor de helft zijn rubber over het aanrecht had verspreid.
Kon ik voor aftappen een nieuwe pot aanbreken.

grappig wat je zoal in een half uur verzint wat best ' aangerubberd' kan worden :-)
de bodem van je spatelpotje, dan komen de puntjes niet zo hard terecht...het verzwaren van de onderkant van een pc-microfoon...

paniek dus.

bij resin gieten was de eerste giet meteen verkeerd. bleef stroperig en kostte me 5 kopietjes trekken eer de troep eruit was. Hevig getalkpoederd ook.

vies zooitje is het, bah.

Rene
 
Zeer zeer mooi Rene, amai, je bent toch al een zeer groot stuk vooruit gegaan moet ik zeggen, met uw figuur maken, petje af hoor, en zo'n mooie verslagen, dank u wel, hier is iedereen iets mee ;)
 
Hey dank je Pantani,

blijft toch spannend iets van jezelf te schilderen.
had de bovenlip en de wenkbrauw iets te scherp gekant maar ben zeker tevreden.

Het fijne van zo'n grote buste is dat je mooi lichtspel kan maken, je hebt er ruimte voor.
Zoals je merkte schilderde ik al een poos niet meer en moest erin terug komen. Bert Takken heeft/ had een toegankelijke topic/sbs op mb nl over olieschilderen en pakte de draad weer op.
Heb eerst gepoogd in acryl, wat niet kwaad was maar had even het geduld niet om de tussennuances aan te lengen.

Heb onderlaag van de veldblous in acryl aangezet en moest met dit formaat even doorwerken, acryl droogt best snel op het bordje ook, vervelend als je net de perfecte kleur hebt maar pas op de helft bent. Heb er sterk schaduwen in benadrukt en imiteer strakjes de kleur in olie.
Heb de olie dun gehouden omdat ik deze keer geen enkele streep wil zien. Dat kan ook achteraf in zijn geheel door wat na te blenden met zachte kwast ( misschien wel met wat water erop om te smoothen maar heb ik niet geprobeerd).

Dat grote schroefblok is trouwens wel heel erg fijn. Het staat toe de buste in elke hoek ook liggend voor je te presenteren.
Zo kon ik beter aan ogen werken terwijl mijn andere arm steun zocht tegen trillen. Het waren een paar steunen van een bankstel waar al een gat in zat en die ik verbond met lange schroef.

echter...de acryl, of zeg het mat effect van acryl pakt me wel en ga ik ook erbij oppakken. Vraagt alleen andere voorbereiding en als je wat ervaring hebt hiermee in gezichten heb je een mooie finish ( zolang je maar dun dun werkt)

René
 
Prachtig werk René , mijn complimenten !!!!!!!!!!!!!
 
Het enige wat ik hier op kan zeggen is prachtig mooi.

Mark
 
ja, twijfelde even over acryl en ga er zeker mee oefenen.

thanks man.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan