Hoofdsponsor

Cross of Iron [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
goed dat je dat vraagt Peter.

Meestal begin ik inderdaad met schetsen, ik meen dat als ik iets gelijkend kan tekenen ik het ook kan boetseren.
Mijn eerste schets leek op Lee Marvin en was een vluchtig schetsje tijdens een nachtdienst.

Ik gebruik continue foto's en ben me bewust van de verschillende belichtingen. Het is erg lastig diepte in te schatten aan de hand van foto's.
Dit zag je wel bij mij.

Gebruik veel 12-uurs belichting tijdens het werk eraan, zo zie ik het beter.

Nu pas heb ik de film op de pc bekeken en blijf dit doen om te zien wat me nog stoort.
Belangrijk was het wel een vaste mimiek te nemen.
De man was 49 in zijn rol en bij iedere wending van zijn gezicht veranderde er een en ander.
Hij heeft een wat kortere kin dus daar kan je je wel iets bij voorstellen.

heb nog het idee dat ik iets aan het voorhoofd moet aanpassen.
Neem de tijd.

René
 
ik denk zowiezo bij gezichten dat er altijd wel iets veranderd qua mimiek en zo

maar bedankt voor de uitleg
 
De acteur zelf heeft een gebeitelde karakterkop en hier is dat net zo, hele dikke proficiat met je werk René, je bent enorm gegroeid en dat allemaal door je pitbull mentaliteit, willen is kunnen en dat bewijs jij hier !!!
 
dank je Guy!

deze pitbull denkt wel even na voor hij zijn tanden ergens inzet :-)

Rene
 
dscf0040dr.jpg


dscf0049z.jpg


dscf0050uc.jpg


dscf0051z.jpg


dscf0052h.jpg


dscf0053i.jpg


dscf0054i.jpg


dscf0055t.jpg


dscf0055t.jpg


dscf0058bd.jpg
 
Een echte karakterkop René, chapeau, meer kan ik er niet op zeggen....
 
Superstrak gedaan René, het IS 'm gewoon !!!
 
Wil U allen toch bedanken voor de bijval telkens.

Het is zo, ik doe dit niet alleen voor de bekijks mannen. Zou het zo tof vinden als jullie ook eens iets gingen proberen.
Let wel, mijn eerste zaken zagen er niet uit en onderging de hoon. Voelde wel een sterke wil. Vroeg me altijd af hoe in Godsnaam al die sculpts tot stand kwamen.

Het mooie van deze sport is dat je telkens wat moois ontdekt.
Het kost ook bijna niks en je verbreedt je horizon, was eerst erg gefocussed op WO II en dat is al minder.

Moet mijn Nederlandse soldaat nog afmaken maar heb geen haast.


thanks mannen,


René
 
had dat al begrepen, rene.


ga het zeker eens proberen,als je naar de meester kijkt, leer je veel.
 
Rene kheb er eerlijk gezegd schrik voor en zou bij god niet weten hoe eraan te beginnen. Als ik jouw werk zo zie, dan ziet het er allemaal zo simpel uit, echter we weten wel beter dan dat.
 
Mooi art werk Rene !! ,, ik ben zeer benieuwd verder
 
is dit gemakkelijker om te werken zo in 2 delen of om een andere redenen,rene
 
Dat doe ik om het afgieten straks makkelijker te maken.
Het hoofdje zou anders helemaal onderop in de mal zitten. Het zou afbreken van de romp en achterblijven onderin de mal. Kan je een lange keep maken in de rubber en krijg je lelijke naden.

Kan ook fijn bij de kraag nu, wat scherper aangezette randen zo.
Met schilderen kan je het hoofd apart nemen en heb je niet meteen de torso erbij.

De torso kan ik nu ook ( tijdelijk) benutten voor andere 1/6 composities, net als het hoofdje.

René
 
zie er goed uit,rene

kijk al uit naar de volgende
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan