Hoofdsponsor

Cross of Iron [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
dscf0212q.jpg


dscf0211do.jpg


dscf0210e.jpg


dscf0209d.jpg


dscf0207c.jpg


dscf0206g.jpg


dscf0205nc.jpg
 
Tja René wat moet ik hier nog aan toevoegen buiten ook te moeten toegeven dat dit top werk is van de bovenste plank...
 
het haar en de gelaatstrekken

mooie gedaan ,rene
 
toch mis ik nog wat in het gelaat die hem voor mij toppie maken....

ik zal hiertoe wat rust in acht nemen. Grotendeels klopt het, profiel en 3/4 positie gevalt me maar en front iets nog met de ogen.
Haren straks conform kapsel uit de film.

dank mannen!

Rene
 
Prachtig ! Het lijkt wel een foto. Je bent weer in geslaagd om een hoofd te maken dat perfect op het personage lijkt.

Blijf het ongelofelijk vinden hoe je dit doet. Puik werk.
 
Bedankt!
Toch moet ik mezelf kritiek geven. Zit hem in de volgorde waarin ik werk. Als je vanaf foto 1 het proces bekijkt zie je dat ik neig naar detail. In een fase dat dat niet moet zijn. Dat is voor mij verleidelijk.
Ik denk de schaal alvast te bepalen door een schedeltje te maken waarin ik twee oogballen vastleg.
Dit werkt kennelijk niet bij mij. Ik had het moeten weten, als ik ga tekenen begin ik ook niet met de ogen!
Het wordt zo een correctief proces waarbij nauwelijks aandacht was voor de echte omvang schedel, volume dat de haren scheppen.
Ook is het begrijpelijk, moeilijk om die volumes af te lezen aan foto's.
Goed, al het werk gedaan is het opeens makkelijker met dit hoofd als voorbeeld een 1/16 kopje van James te maken met zo'n life voorbeeld.
Denk toch dat dit formaat goed is om met portretten aan te vangen.

René
 
Djeez, ik denk echt dat hij elk moment zijn mond gaat open doen en begint te spreken. Dit is zo levensecht !!!
 
'...Come on,...I'll show you where the iron crosses grow!'

ga me eens goed buigen over de haren.
 
Ondanks je zelfkritiek vind ik het model zeer gelijkend met het personage uit de film, zeer mooi hoor René.
 
Bedankt man.

Dankzij zelfkritiek ben ik zelf ook te spreken over het hoofd.
Je ontdekt nog eens wat en probeert het toe te passen op de volgende.

Zag gisteren de film nog eens op dvd en vielen me wat dingen op.
Dat laat ik rustig bezinken en pas dan wat aan.

René
 
weer een mooie update ,rene.

maak je van dit van tevoren een tekening(schets) of gebruik je fotos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan