Hoofdsponsor

1/35 Crusty'n rusty Dodge WC 51 Beep. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Hallo jongens,

Omdat ik steevast m'n stek heb op het Rollend Militair deel van het forum, wil ik voor de verandering ook bij jullie eens een project opstarten.

Mijn bedoeling is vooral om andere leden wat beter te leren kennen in deze uitloper van de modelbouw...

...niet dat jullie veel aan me zullen hebben, want ik geef toe dat mijn interesse zich beperkt tot werkpaarden van WO2.

Om de brug te slaan naar jullie autofanaten wil ik hier geen oorlogsversie in olive drab gaan neerpoten.

Het wordt een compleet vergeten en onderkomen wrak van een Dodge Beep.

Als ik dit project tot een goed einde weet te brengen zal ik het voertuig (of wat er van zal overschieten) in een kleine dioramasetting

plaatsen, stijl junkyard.

Alles aan dit project is nieuw voor mij want nooit eerder ging ik voor een rust bucket !

Honderden foto's die ik reeds verzamelde hebben mijn inspiratie alvast een boost gegeven, nu nog de handjes laten wapperen !

Het wordt wel een slow build omdat ik wil afwisselen met een ander topic waar ik een punt achter wil gaan zetten.

Hopelijk kan dit de mensen met een voorliefde voor roest en poëtische schoonheid van zo'n wrak boeien...

42wc51saleb.jpg

G.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het voordeel hiervan Guy is dat als er iets niet goed gaat je kan zeggen dat het zo moet zijn.:D
Verwacht van mij geen tips of tricks maar toch succes met deze "Roestbak".

Fred
 
Dank je Fred, ik heb alvast een uitvlucht dus...was het maar waar, ik heb het gevoel dat ik plat op de bek zal gaan bij momenten.
 
Hoi GUnit,

Succes met de bouw van het project, komt wel goed.;)
 
Welkom tussen de autobouwers Guy.
Ga je roestbak zeker van dichtbij volgen.
 
veel succes met deze, benieuwd naar de stappen, gaat weer een leerrijk verslag worden denk ik.
 
Amai, zoveel reacties, ik ga hier m'n best moeten doen. De drive om dit project goed aan te pakken is er, ik wil niet halsoverkop beginnen maar een beetje nadenken over wat ik nu juist wil. Het staat wel vast dat ik dit voertuig in een stukje natuur wil plaatsen, dioramawerk dus.

Dit is de kit die ik wil bouwen :

dodge_wc-51-52.jpg

Zoals gezegd geen olive drab, maar heerlijke verweerde en doorleefde kleuren ditmaal !
 
Laatst bewerkt:
En we zijn uit de startblokken geschoten !

Alhoewel gisteren gestart is er al veel gebeurd, de AFV kit past ongelooflijk en het instructieplan leest vanzelf, geen enkele fout te bespeuren (Dragon mag een puntje zuigen aan AFV!!!).

SDC11997.jpg

SDC11998.jpg

SDC11999.jpg

Ik heb verlof, we gaan rustig verder...

Een vriendelijke groet, GUnit !
 
Zeer sterke start neem je hier,het voertuig heeft voor mij al direct een meerwaarde door het scratched werk netjes we blijven volgen..
 
nen vliegende start van G

had het bijna gemist, ik volg
 
Hier zie je toch maar weer het verschil tussen leerling en meester zou ik zo zeggen. Kheb het misschien al eens gezegd,maar je hebt er toch een fan bij ze GUnit.
 
Ik hou van roestbakken! :laugh::laugh:

Daarom dat ik hier ook maar eens kom binnenwippen.
Veel succes Guy!


Droop
 
veel succes met deze, en op welk een manier ben je weer uit de startblokken geschoten... Mooie details die je toegevoegd hebt
 
jah... na het zien van de eerste foto's.. toch maar een abonnement op deze genomen.
Zeer mooie start.
 
Dat ziet er echt al super uit! Die kabels enz geven echt een meerwaarde. Ik blijf ook volgen!
 
Amai bedankt mannen, de halve militaire rollende bende is mij precies naar hier gevolgd !

Vandaag heb ik gewerkt aan de bak achterop. De 'kit'-houten zitbanken werden vervangen door plastic card exemplaren en voorzien van wat meer sporen van verwering en verwaarlozing. De zitbankjes in de bak die op vier plaatsen opbergruimtes bedekken werden gemodificeerd om wat na-oorlogse civiele veranderingen te simuleren.


Morgen meer...
 
De "flock" volgt zijn "messiah", nietwaar?
Ben ook in stilte aan het volgen...
 
Denk dat er veel in stilte volgen, wat kan je anders doen dan genieten van deze topics???

De bouw ziet er goed uit hoor GUnit, as usual.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan