Hoofdsponsor

1/35 Crusty'n rusty Dodge WC 51 Beep. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer geslaagd G ik vind het zelf top,heb je het geel met de spons aan gebracht of uit je penseel getoverd...;)
 
Dank mannen, Danny, het is de haarlaktechniek, eerst lak, dan verf, en dan met vochtig penseel toplaag gedeeltelijk wegnemen door poetsen.
 
Ben het hele chassis aan het herwerken, het was in dit stadium niet helemaal naar m'n zin, heb iets sprankelender in mijn hoofd.
 
ik heb op dit alles hier niets te zeggen en dat zegt genoeg.
 
Famo, ik ben toch blij dat ik opnieuw begonnen ben hoor vriend. Ik wist dat er veel meer in zou zitten met een meer faded groene kleur.

Ik ben hiermee nog lang niet klaar ook al is er stevig doorgewerkt. Hoe ik dit gedaan heb ? Alles over en langs mekaar aangepakt, acryls, olieverf, washes...op zoek naar de beoogde effecten op referenties. Ik ben absoluut nog niet klaar met dit chassis want meerdere roesttonen zullen mekaar opvolgen, daarna vuil, olie en smeer, stof...de hele zooi...

AK washes die hun effect niet missen, een aanrader dus :

SDC12401.jpg

SDC12407.jpg

SDC12410.jpg

Later meer mannen. Grt G.
 
Laatst bewerkt:
sdfkkjskng Hoe krijg je het toch voor mekaar. Mooi hoor, er zit nu precies meer leven in dan vorige keer.
 
Inderdaad, treed Michel hierin bij, hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar. Je moet hiervoor toch heel veel gevoel voor kleur enzo hebben. Kvraag me af of dit iets is wat je kan aanleren of niet.
 
Michel bedankt, vorige keer zat ik te donker met m'n groen, een onvergeeflijke fout want begin daar maar eens effectieve verouderingen op uit te werken, alsof je een tekening probeert te maken op een zwart tekenblad !

Tom, ik heb héél lang elke dag met olieverf gewerkt omdat ik in een ander leven kunstschilder was. Toch blijft het zoeken naar de goede kleuren, de juiste combinaties etc. Daarom werk ik ALTIJD met referentiefoto's die me aanspreken. Dan wordt het een stuk gemakkelijker omdat het er op aankomt om de kleuren na te maken, eens dit gebeurd ben je half gewonnen. Voor het project rond de Dodge heb ik meer dan duizend foto's binnengehaald, van a tot z. Alleen al het bekijken van al die roestkleuren kan me doen wegdromen van nieuwe projecten voor de toekomst.:wub:
 
Mooi werk GUnit! Nauwelijks van echt te onderscheiden.
 
Het is altijd weer genieten van je updates en aanpassingen als je die nodig vind en als ik dan tussen de regels door lees dat je er zelf ontzettend veel plezier aan beleeft dan geniet ik mee.
 
g-man,
wat een verbetering... zoveel leven in dat groen!!

erg mooi
 
Da's goed om weten jongens, dan kunnen we met een gerust gemoed verder.

De nieuwe stand van zaken :

SDC12467.jpg

De gele delen bekwam ik met de haarspray+zoutmethode, na een matvernislaagje werden er washes en pigmenten aangebracht, van roest tot stof.

De motor werd aan het chassis vastgelijmd en een deel van de stuurstang werd afgezaagd zodat ik later het vuurschot en de personeelscabine als één onderdeel kan monteren in compleet afgewerkte toestand.
 
Ik moet de collega's hier in bij treden met het groen zit je er knal op G veel veel beter zo...
 
Merci Danny, vandaag ga ik me op het bestuurder/bijrijdercompartiment focussen. Moet wel eerst nog een kleinigheidje aan de zetels doen.
 
Ik volg deze stilletjes Guy maar wat wordt dit mooi zeg!

Fred
 
Dank je Fred, deze manier van modelbouwen is vrij nieuw voor me omdat ik alles in subonderdelen afwerk om overal telkens goed bij te kunnen.

Heb een paar beschadigingen/slijtage aan de zetelstof aangebracht :

SDC12479.jpg

De verf kan weer bovengehaald worden !

G.
 
ziet er mooi uit, hoewel ik het idee heb dat de beschadigingen aan de zetel miniem zijn volgens de rest van het voertuig, maar dat is puur mijn idee. Laat je er ook nog een stukje veer van tussen komen?

Welk materiaal heb je gebruikt om de zetels te maken?
 
Hoi Silenoz, ik wilde de schade niet te maken, maar de verfkleuren zullen zeker aangepast worden om het verdraaid vieze zeteltjes te laten worden !

Milliput Extra Fine.
 
Ben benieuwd wat je hier van gaat maken.
Een juweeltje als gewoonlijk?
 
Prachtig hoor GUnit, ik blijf een fan van het eerste uur!!

Maar had je niet beter de zetel van de bestuurder de meeste beschadiging gegeven? Het zou iets logischer zijn, daar deze zetel altijd gebruikt wordt, terwijl de pasagierszetel soms leeg blijft tijdens het gebruik, en dus ook minder beschadigd zal zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan