Hoofdsponsor

1/35 Crusty'n rusty Dodge WC 51 Beep. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
das niet mis die roestvorming, knap gedaan tot nu toe
 
GUnit,

Hoe je dat doet weet ik niet maar knap gedaan.
 
Moest je niet de tandenstoker zien zitten, ik dacht dat je ons foto's van een echt motorblok toonde.
Knap gedaan en heel goed uitgelegd ook.
Ik kijk weeral uit naar de volgende update.

Mark
 
Het is toch wel om het even wat jij in je handen neemt van modelbouw hé GUnit, het worden telkens pareltjes.
Ik zou niet weten wat ik van commentaar moet geven :O

Mooi, zeer mooi... ;)
 
Tja, een meester in actie. Meer kan ik daar niet over kwijt :)
 
Veel te veel eer jongens, ik heb dikwijls het zweet in mijn handen staan, iets wat de professionals niet hebben denk ik zo, ik heb geen auto pilot...maar ik verneem graag dat jullie het allemaal geslaagd vinden tot zover.

Soit, ik heb een kleine update.

Vandaag bemerkte ik dat de washes die ik gisteren aangebracht heb, helemaal ingedroogd waren op de radiator en stofvrij onder een glazen kom.

Maw. ik kon dus aan de slag met een drybrushing sessie waarvan jullie hieronder de resultaten en de gebruikte kleuren kunnen zien.

Als deze sessie gedroogd is, kan ik een nieuwe laag washes leggen.

SDC12291-1.jpg

Vriendelijke groet, Guy.
 
Super bezig G. Ziet er zeer realistisch uit hoor!

Fred
 
Mooi werk. Die olieverf, is dat de gewone of de olieverf die je met water kan verdunnen. Dat heb je blijkbaar ook al heb ik in een schilderszaak gezien.
 
Voor mij geen waterverdunbare olieverf Michel, no glory without the smell of good ol' white spirit !
 
Hmmm i love the smell of napa.... white spirit in the morning!!!

Sterk bezig GUnit,maar dat moet ik je niet zeggen waarschijnlijk.
 
Zwoegen, zwoegen, zwoegen...

SDC12308.jpg

SDC12312.jpg

SDC12311.jpg

SDC12314.jpg


G.
 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor G.
Maar een dingetje, waarom is het luchtfilter nog zwart want deze roest uiteraard even hard mee met de rest lijkt me, of er moet een diepere gedachte achter zitten ;-)
 
Netjes hoor G.
Maar een dingetje, waarom is het luchtfilter nog zwart want deze roest uiteraard even hard mee met de rest lijkt me, of er moet een diepere gedachte achter zitten ;-)

Daar hadden ze net nog een nieuwke opgestoken om de prijs wat op te drijven :d

Kvind het subliem, er is hier geen sprake meer van een model, dit straalt pure realiteit uit.
 
Ron, ik kan er geen verklaring aan geven, ik vermoed dat het materiaal is dat minder intens roest. Ik volg enkel referenties om niet te ontsporen want ik ben absoluut geen autotechneut. Bedankt voor je opmerking.

Tom, ook jij bedankt !

Ik was echter niet tevreden en ik ben opnieuw in de foto's gedoken, op zoek naar meer kleur, plezantere effectjes. Toen kwam ik terecht bij verschillende motorblokken die lichtgrijs of olive drab geschilderd waren, al dan niet met ver afgesleten/verbrande verf, met roestplekken.

Op deze basis kan ik nu opnieuw vertrekken :

SDC12325.jpg

SDC12333.jpg

G.
 
Zowel de eerste versie als de tweede zijn om de vingers van af te likken, zo mooi!!!
 
Bedankt voor jullie moed gevende woorden jongens, ik kon ze gebruiken want wat heb ik moeten zwoegen om alles naar mijn hand te zetten !

Wel plezant om te vertellen en wellicht herkenbaar voor de mensen die met referentiefoto's werken :

Eerst had ik foto's van ondermeer zo'n roestklomp die ik wilde hebben voor m'n model. Dus werkte ik mijn motor zo af.

Maar eigenlijk had ik ook foto's van een motorblok dat helemaal in het grijs gezet was, met afgebladderde verf. Dus ging ik voor dat uitzicht toen ik de pigmenten had weggewassen en een extra laagje roesttonen had opgespoten.

Nog later werd mij geadviseerd om bepaalde zaken, zoals de alternator en het luchtfilter, toch in een andere kleur te zetten omdat dit meer voor de hand liggend was.

En na veel werken en zweten kwam ik uit bij dit eindresultaat, van roest tot stof, van smeer tot olie, ik heb getracht alles te geven...

Hopelijk bevalt het jullie :

SDC12368.jpg

SDC12364.jpg

SDC12373.jpg

G.
 
Laatst bewerkt:
Dit is echt het neusje van de zalm, zo levensecht, respect GUnit.
 
G,
dat is misschien wel het mooiste motorblok dat ik ooit heb gezien! Werkelijk fenomenaal!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan