Hoofdsponsor

1/35 Crusty'n rusty Dodge WC 51 Beep. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe .....????!!!!! Was da ? Zie hier juist deze topic.
We zullen eens zien hoe je deze te lijf zal gaan, maar ja als een color wizard zal dat wel geen probleem zijn é voor jou.
Nu in ieder geval al knap bezig, maar dat zijn we ook gewoon :8 ;)
 
Deze lijkt mij meer dan de moeite om te volgen.
Hoop hier zelfs nog wat "kunstgrepen" van het weatheren te leren.

Mark
 
Het wrak is populair, en ik moet zeggen dat ik ernaar uitkijk om met het schilderen en weatheren van start te kunnen gaan. Het wordt ongetwijfeld experimenteren vooraf want dit is gans nieuw voor mij.

Blij dat er ook autoliefhebbers tussen zitten hier trouwens !

Met de zittingen/luiken heb ik m'n werk gehad maar ik ben tevreden met het uitzicht. Ik wilde echt versleten hout op de zittingen en die look hadden de "houten" kitonderdelen niet.

SDC12004.jpg

De banden heb ik goed afgelaten om gewicht te geven. Het fornuis even goed heet zetten en dan op een bakpapierke drukken en afwerken).

SDC12009.jpg

GUnit.
 
Het wrak is populair, en ik moet zeggen dat ik ernaar uitkijk om met het schilderen en weatheren van start te kunnen gaan. Het wordt ongetwijfeld experimenteren vooraf want dit is gans nieuw voor mij.

Blij dat er ook autoliefhebbers tussen zitten hier trouwens !

Met de zittingen/luiken heb ik m'n werk gehad maar ik ben tevreden met het uitzicht. Ik wilde echt versleten hout op de zittingen en die look hadden de "houten" kitonderdelen niet.


GUnit.

Wat een mooie update weer.
Nice.
Zou de truck met het fornuis en bakpapier ook lukken met iets anders zoals Alu folie ipv bakpapier?
 
Netjes GUnit, succes met het schilderen en het weatheren, dan kan ik dat ook leren.
 
Zou de truck met het fornuis en bakpapier ook lukken met iets anders zoals Alu folie ipv bakpapier?

Niet doen.
Op bakpapier blijft het niet kleven.
Op alufolie blijft de boel kleven met een raar resultaat zene.
 
Ik wilde echt versleten hout op de zittingen en die look hadden de "houten" kitonderdelen niet.

Nu, je "fake wood" zittingen zijn geslaagd naar mijn bescheiden mening .
Wat je eventueel kan doen in het vervolg is fineer hout gebruiken en deze in latjes versnijden en dan 1 voor 1 aanbrengen. Daar kan je dan bij beschadigingen echte splinters doen vanaf hangen.
Een houten vloer of rand met een serieuze inslag in (gevallen voorwerp of ongeluk bv. ) heeft een prachtig splinterpatroon.
Zou mooi staan op zo'n wrakstje....
 
Merci heren, het fun-gehalte ligt weer hoog, het bouwgedeelte nadert de afwerking stilaan.

Famo, ook nog bedankt voor de tip, ik heb voor het plastic gekozen omdat ik daar veel plezier uithaal, het krabben en modelleren is zo leuk ! En met wat overweging razend realistisch, ik ga m'n best doen...

Nog een beetje gepruld aan de bak, die is zo goed als klaar nu ook de houders voor de huif gescratched werden.

SDC12015.jpg

Ik zal twee van de drie bogen plaatsen om wat body te krijgen.

Groeten G.
 
Ziet er goed uit.
Is de motor binnen voor revisie?;)
 
Mooie vorderingen Guy misschien die laatste boog naar achteren plaatsen om het geheel in evenwicht te hebben...
 
Camaro, de motor is binnen voor verloedering, roest enzomeer...

Danny, ik ga proberen de boel zo onevenwichtig mogelijk te maken om hem extra gammel te maken. De bogen werden reeds verwrongen ook.

Het motorblok werd van een surface primer voorzien om het roest wat beter te simuleren qua textuur.

SDC12237.jpg

SDC12239.jpg

Met enen vriendelijke groet, Guy.
 
Zier al netjes uit en nu zorgen dat het er niet zo netjes meer uitziet :-)))
 
zijn mooie vorderingen guy , en die motorblok is zeer goed van details ook

benieuwd naar het vervolg


tom
 
Bedankt voor de reacties jongens, het ziet er ondertussen al niet meer zo netjes uit.

De eerste fase van het schilderwerk zit er bijna op, nl. de acryllaagjes met de roesttonen. Er is enkel nog een licht oker laagje gepland voor volgende keer. En dan is de basiskleur klaar voor de daaropvolgende kleurbepalingen enz...


SDC12277.jpg


SDC12274.jpg


Tot later. G.
 
Hoi GUnit,

Mooi gedaan hoe je de motor geschilderd hebt, iets aparts.
 
Ja,...............
wat moet je hier nog op zeggen.

WE WANT MORE!!!!!!!
 
Dank voor de reacties !

Ik heb een kleine update, nu de eerste sessie met olieverf washes.

SDC12285.jpg

SDC12282.jpg

De olieverfjes werden vermengd in allerlei bruincombinaties om zoveel mogelijk roesttonen te verkrijgen, dit voorlopig resultaat moet nu goed drogen en dan kan ik een tweede maal aan de slag met olieverf.

Groeten G.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan