Hoofdsponsor

1/35 Crusty'n rusty Dodge WC 51 Beep. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
((LOL)) Dank u mannen,

Famo, er komt idd. nog een soortgelijk model af in de nabije toekomst, een Dodge 'Bigshot' 6X6 in junkyard style. De motorkap zal ik dan dicht laten, met de banden wil ik misschien wel eens proberen een tot op de draad versleten look te geven.

Momenteel ben ik de achterbak helemaal nauwgezet aan het maskeren, hier steekt erg veel tijd in.

Daarna volgt dan een aantal behandelingen om roest te simuleren, afgebladderde verf en zeer verweerd hout.

De volgende update zal ik proberen de diverse stappen uit te schrijven. Hopelijk hou ik de controle want de finish is nu stilaan in zicht...

Nu wil ik me even 100% concentreren op het model, tot het af is.

Binnenkort pak ik de draad met updaten weer op.

Tot dan ! G.
 
Allez hier gaan we weer, ik heb toch tijd nodig om de boel te laten drogen, dus een update en evengoed eigenlijk nog een howto van deze werkwijze...

Ik hou mij hier bezig met de laadbak.

1) eerst bracht ik een primer aan om de verf wat houvast aan het plastic te geven, de behandeling die later volgt zou anders de verf te veel kunnen beschadigen.

2) de houtkleur werd dan aangebracht met een paar lichte houttonen (washes verdonkeren later het uitzicht).

3) de planken werden gemaskeerd, de ijzeren delen blijven bloot.

4) laagjes van een roestkleur in acryl, ik hou van Flat brown :

SDC12814.jpg

5) preparatie van een dikke olieverfwash die over de ijzeren delen wordt opgeborsteld :

SDC12815.jpg

6) gevarieerd mengsel van roestkleurige pigmenten die in de natte wash worden getamponneerd :

SDC12818.jpg

7) over de droge pigmenten wordt onder lage druk een aantal fijne laagjes van zonverbleekt groen gespoten, de pigmenten niet verzadigen :

SDC12820.jpg

acht ) laten indrogen :

SDC12822.jpg

9) de maskeerape die het hout bedekt kan nu worden verwijderd :

SDC12826.jpg

10) ook de houten bankjes komen tevoorschijn :

SDC12828.jpg

11) de onderkant krijgt dezelfde behandeling :

SDC12829.jpg



Als de verf goed ingedroogd is, kan ik beginnen met het afwerken van het hout, nadien bewerk ik dan de ijzeren delen (blootleggen roest).

Ik zal dat ook proberen te doen in de vorm van een howto.

Groeten G.
 
Laatst bewerkt:
Vergeten !

Hier wil ik naartoe werken qua kleurengebruik op het hout.

sta72413.jpg
Only for reference purposals.
 
GUnit ben echt benieuwd naar het vervolg, dit is een heel duidelijke uitleg. Jij bezit een encyclopedie van technieken!
 
Dat valt wel mee hoor Tom, hier gaat het soms ook met vallen en opstaan.

Ik heb vanavond een olieverfwash aangebracht om de eerste verwering op het hout te maken. Dit is een eerste stap, morgen volgt meer.

SDC12831.jpg

G.
 
Dit draadje was ik uit het oog verloren. Wat een prachtstuk Guy! En ook nog een mooie how to erbij.
 
Geen probleem Michel, ik heb evengoed te weinig tijd om alle topics bij te houden.

Er werd nog niet aan de laadbak verder gedaan, ik wou gewoon eens zien hoe het eruitziet op de Dodge.

SDC12843.jpg

Nog veel werk aan dit laatste subonderdeel, zo moet het hout nog verschraald worden en dienen details verder uitgewerkt...

We hebben tijd...

G.
 
Schitterend G.
Kan niet meer zeggen.
 
G ik kan niet anders dan terug komen omdat het simpelweg boeiend is om te mogen volgen man.Verbluffend wat je hier al heb neer gezet,de realiteit erg nabij.
Ik weet zeker dat dit nog meer dan schitterend word,ik blijf volgen want het is niet alleen mooi maar ook erg leerzaam.
 
Ik vind het nu al knap uitzien, mooie foto trouwens met die schaduw erbij.

Grtz Bart.
 
Vandaag heb ik een lokale grijzige olieverfwash als een glacis toegepast waarbij de houtstructuur en-kleur blijft behouden, zij het met een subtiele vergrijzing.

SDC12856.jpg

Morgen kan ik dan de laatste pinwash aanbrengen en kan het leukste beginnen, nl. de bak voorzien van stof, zand, ingetrokken olievlekken, roestvlekken in het hout...

G.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het of je hebt het niet é ......
 
Zeg wel, dit is een verwering op het hoogste niveau.

Grtz Bart.
 
Amaai, dat gaat wat worden en dit is al zo "schoon" vuil...
Knap werk Guy (ik weet het dat ik in herhaling val, maar ja het is nu éénmaal zo).

Mark
 
Je zou zeggen dat je echt hout hebt gebruikt. Enorm prachtig werk!
 
:D:wow: weer veel plezante en bemoedigende woorden waaruit we kracht putten voor de final push !!!:D

Vandaag de buitenkant van de laadbak aangepakt, hij is evenwel nog niet 100% af...

Deze foto is onder kunstlicht genomen maar ze geeft toch een idee van de zwaar geroeste laadbak :

SDC12868.jpg

Vanavond werk ik de onderkant van de bak af en morgen komt deze dan definitief op het chassis te staan.

Tot later ! Guy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan