Hoofdsponsor

1/72 Gaz aaa [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep die laadbak ziet er al zeer voortreffelijk uit als je het mij vraagt.
Ben misschien een beetje laat, maar dat reservewiel moet je geen probleem van maken , gooi hem gewoon in de laadbak
 
Klein vraagje nog, die laadbak moet ik die nu nog weatheren als hij goed droog is?
 
Ben reeds gestart met de verwering. Straks gaan we wat chips aanbrengen en voor de eerste keer trachten om rondom de chips met een lichtere kleur te werken om het bewuste 3d effect te verkrijgen. (kzal niet mogen beven).

De wielen zijn ondertussen terug dof. Deze krijgen nog wat pigementen te verwerken, net als de laadbak pigementen krijgt om restanten zand en stof te tonen.

sized_DSC05198.jpg

sized_DSC05199.jpg

sized_DSC05200.jpg

sized_DSC05201.jpg

sized_DSC05202.jpg
 
Prachtig werk Tom! Je hebt er duidelijk talent voor.
 
Klein vraagje nog, die laadbak moet ik die nu nog weatheren als hij goed droog is?

Dat kunt ge met een pinwasch of enkele filters erop zetten en daarna een beetje pigmenten om het geheel te bestoffen
 
Nog voor het slapengaan een update van de verdere verweringswerken. De decals zijn aangebracht en ondertussen al wat washes gedaan.

Tevens is de spiegel eropgezet alsook de koplampen. (Heb deze trachten uit te boren, echter het lukte me niet goed met de dremel) Heb ze dan maar een kleurtje gegeven.

De chips zijn reeds aangebracht, echter deze moeten nog bijgewerkt worden om het 3d effect te verkrijgen. De wielen moeten nog een behandeling krijgen, de laadbak nog wat weathering + het stof en dergelijke. Denk onderaan op de draagbalken van de laadbak nog wat lichtjes droge modder enzo. Ben nog aan het denken.

sized_DSC05203.jpg

sized_DSC05204.jpg

sized_DSC05205.jpg

sized_DSC05206.jpg

sized_DSC05207.jpg
 
Deze ziet er al heel wijs uit ! Ge bent niet bang om te experimenteren en zie hoe dat opbrengt !
 
Hey,

Indd, een grote verandering.
Een tipje is misschien om eerst de decals aan te brengen en daarna te beginnen met te verweren, zo ondergaan de decals hetzelfde procede van veroudering.
Met de chipping niet teveel overdrijven, met minder wordt het model meer, alhoewel dat die Russische voertuigen het zeer zwaar te verduren hadden. Mooie vooruitgang.
 
Zeer mooi Tom.
Ziet er al goed verweert uit.
 
De eindfoto's. Hij heeft nog een vernislaag gehad (matte) op de laadbak met de decals.

Daarna nog wat weathering, wash en verwerking met pigmenten. De deuren, rondom de scharnieren hebben wat roest gekregen.

De chips hebben nog een randkleur gekregen hier en daar.

De wielen zijn bewerkt met pigmenten alsook de dwarsbalken achter de wielen.

De grootste verwering die hij heeft gekregen is de spiegel is foetsie :/ niet meer terug te vinden. Zal nog wel eens zien om zelf eentje te maken.

Hier het resultaat van opnieuw een stapje verder voor mezelf in de modelbouwwereld.

sized_DSC05214.jpg

sized_DSC05215.jpg

sized_DSC05216.jpg

sized_DSC05218.jpg

sized_DSC05219.jpg

sized_DSC05220.jpg

sized_DSC05221.jpg

sized_DSC05222.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er zeer goed uit Tom.
 
Tom, prima werk man, ik zou de chipsrandjes echter volgende keer ietiepietse verfijnen. Een fijn sponsje is het materiaal voor superfijne verfschade op deze schaal ! Echt 'ns proberen, ge gelooft uw ogen niet.
 
Merci mannen.

@ GUnit: voor de grote chips heb ik een sponsje gebruikt, echter moet deze techniek nog wat onder de knie krijgen om er van die fijne chips mee te maken. Denk mn verf nog wat meer verdunnen en wat meer afdeppen alvorens te starten.

Voor de inkleuring van de chips heb ik een penseel gebruikt (10/0) maar denk beetje teveel verf genomen waardoor ik hier en daar een inderdaad iets te dikke rand krijg.

Kheb ook ondervonden dat de ene pigmentkleur de andere niet is en zelfs hierin je anders tewerk moet gaan.

Het positieve, we gaan door en door en door en leren telkens bij. En kheb nog een 15-tal sets in 1/72.

DUS nog veel om te leren :)
 
Kon het niet laten en heb hem nog wat bijgewerkt met potlood, de randen nog wat meer metaalglans gegeven, de wielen en de trekhaak achteraan.

Mn vrouw vraagt zich af waar ik alles ga plaatsen.... Een probleem wat iedereen heeft zeker?
 
Hey,

Indd, mooie afwerking.
Voor uw chips te zetten, moet je de verf sterk verdunnen om controle te kunnen houden over de dikte en grootte van de verf(-oppervlakte). Hier en daar wat 'blank' metaal van het potlood kan zeker geen kwaad, maar ook hiermee mag je niet overdrijven, enkel te plaatsen die intensief worden gebruikt mag je deze plaatsen.
 
Ja dat ziet er een goeie rammelbak uit , zeer knap gedaan Tom !!

Wat ik persoonlijk zou doen in het vervolg is die vernisglans niet meer zo sterk te doen uitkomen, voor de rest sla ik alleen maar bloemen rond je oren .....
 
Merci nog voor de tip Famo. Ik ging ervan uit dat ik de verwering wou starten vanaf een nieuw model.
Daarom de glanslak eerst erop gedaan. Maar inderdaad op het eindresultaat is hij hier en daar eigenlijk nog te nieuw daardoor.

De pigmenten op de wielen moet ik toch ook nog oefenen, heb er wat mee zitten knoeien.
 
Tom, het randje rond de chips zou ik volgende keer achterwege laten. Zoals Guy aanhaalt is de sponstechniek zeer geschikt voor deze schaal. Gewoon goed je sponsje afwrijven aan een stuk keukenpapier om de meeste verf te verwijderen. Altijd best eerst even uittesten op een proefmodel om het resultaat te zien. Hier en daar wat blanke metaal-look met grafietpoeder (van potlood) kan het model alleen maar meer leven inblazen.
 
Al met al een leuk modelleke geworden ook al zijn de chips iets grof uitgevallen voor deze schaal maar zoals je zelf al aangaf "Er is nog veel te leren" en wij zijn ook zo begonnen ;-)
Misschien nog een idee om de cabine alsnog even in de mat vernis te spuiten, dat zal hem wel goed doen denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan