Hoofdsponsor

1/48 Buffalo MRAP [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
The Buffalo mine protected vehicle is a wheeled armored vehicle built by Force Protection Inc. It was designed based on the successful South African Casspir mine-protected vehicle.[2] While the Casspir is a four wheeled vehicle, the Buffalo has six wheels. Buffalo is also fitted with a large articulated arm, used for ordnance disposal. Both vehicles incorporate a "V" shaped monohull chassis that directs the force of the blast away from the occupants.[3]

Buffalo is also now equipped with BAE Systems' LROD cage armor for additional protection against RPG-7 anti-tank rounds.[4] Glass armor is sufficient at 6 inches thickness. Run-flat tires are present in all tires. The Buffalo combines ballistic and blast protection with infrared technology to detect the presence of dangerous ordnance and a robotic arm to disable the explosive ordnance. Personnel operate the Buffalo’s 30-foot robotic arm and claw from within the armoured hull via a mounted camera and sensory equipment, to safely dispose of mines and IEDs.

In 2004, the United States had a limited number of Buffaloes in service, with an order for 15 more, at a cost of $10 million.[5] On June 6, 2008 Force Protection, Inc delivered its 200th Buffalo to the U.S. Military.[6]

_clearance_armoured_vehicle_united_states_army_002.jpg

Dit 1/48 kitje is ook weer overgenomen van iemand die er geen zin meer in had nadat hij er aan gestart was.

Ik heb de binnenkant een beetje basic geverfd omdat je hier weinig van terug ziet als de ramen erin zitten.
Mijn eerste werkje was dus schilderen en toen de ramen er passend ingemaakt, 7 stuks en niet een hetzelfde dus was dit een tijdrovend klusje om te doen.
Toen de twee helften en op gelijmd met seconden lijm en de naad met verdunde putty dicht gezet.
Nu is voor mij het rotse werk gedaan en kan deze mooi tussendoor meegenomen worden in het bouw proces.

DSC_7030.JPG


DSC_7105.JPG


DSC_7106.JPG


DSC_7107.JPG


DSC_7108.JPG


Dit is een 1/48 kit van Gaso-line en ik moet zeggen dat ze het netjes verzorgd afleveren met de materialen die je nodig heb zoals PE en messing staaf in verschillenden diktes, alleen geen decals :(
 
Speciaal project Ron, ben benieuwd naar je vorderingen en het verweren ervan :)
 
veel succes met deze. wordt weer een specialeke. al redelijk wat goede recenties gelezen over deze...
 
Onlangs een documentaire gezien van deze machine. Tijdens een opruiming van een bermbom ontplofte die bom, het ganse voertuig schudde wel door elkaar , maar toen de rook en stof van rond hun hoofd verdwenen was zetten die gasten gewoon hun werk en weg weer voort. Hoogst interessant !
Wist niet dat hij al in modelbouw te verkrijgen was.
Is dat een opvolger voor de Zuidafrikaanse "Buffel" ? al heeft dit model eigenlijk wel andere doeleinden dan de Buffel. Hij heeft er qua uitzicht toch wel een serieuze trek van weg als je het mij vraagt.
 
Thnx mannen.

Silenoz, Recensies heb ik er eigenlijk nog niet over gelezen maar van wat ik zie wat de kwaliteit betreft ziet het er zeer goed uit, ik heb nog een setje liggen van die jongens en die ziet er ook zeer goed uit dus het zit wel goed met hun producten schat ik zo in.

Famo, dit voertuig is afgeleid van de Buffel zoals bijvoorbeeld de V-vormige onderzijde van het voertuig om de eventuele druk van de explosie te breken en waarschijnlijk zullen ze nog wel wat dingen overgenomen hebben van de Buffel, ik weet er zelf niet zoveel vanaf maar dit staat me nog wel bij dat ik het ergens gelezen had.
 
@famo: deze bestaat in 1/48 (gaso-line)en 1/35 (varja models) in resin, en naar ik ergens gelezen heb zou hobby boss deze uitbrengen in kunststof maar wanneer ...
 
Prachtig raar beest. Bestaat een bouwverslag van in Art of Modelling 12 (ter info).
Dit voertuig is geen opvolger van de Buffel maar is wel ontworpen naar dezelfde specificaties ter bescherming van het personeel.
 
Inderdaad Erwin het is geen opvolger van de Buffel en wat het artikel in de AOM betreft ik heb het blad niet maar wel de beschrijving op het internet door gelezen, dat is wel een nadeel van de bladen dat ze vaak modellen gebruiken die ook op het internet staan beschreven :(

Beetje off topic, Ik kreeg vanavond van die man waar ik dit kitje van heb gratis en voor niet een gebouwde ,op een enkel onderdeel na, 1/35 Cougar MRAP
 
Weer iets speciaals.
Deze voertuigen hebben hun dienst al goed bewezen.
Wist niet dat deze in kit bestond.
Veel plezier met de bouw.

Mark
 
Vandaag weer even aan dit model gewerkt want anders blijft hij maar liggen en dat is nu weer ook niet de bedoeling dus gaan we hem afbouwen tot aan de schilder fase.

Dus vandaag de bumper in elkaar gezet en de graafarm voor het opgraven van de explosieven.
DSC_7145.JPG


DSC_7144.JPG


Niet het juiste topic deze foto maar hij gaat maar in ene moeite mee hier :laugh:
Ik had toch maar de keuze gemaakt om de standaard toren van Gougar MRAP te gebruiken omdat de meeste foto`s toch wel deze toren lieten zien.
Dus nog enig kleine verbetering aangebracht in de vorm van koperen klinknagels.
De Gougar is net uit badje met sop gekomen en kan dus volgende week gespoten worden als alles meezit.
DSC_7146.JPG
 
Zeer mooie vorderingen en de koperen klinknagels geven direct een meerwaarde...
 
Is dat putty verdund met lijm ?
 
In een keer goed Famo :-)
 
Ook de deze is qua bouw gereed en misschien dat ik hem volgende week in de basis kleur spuit zodat hij klaar staat om gewheaterd te worden als daar tijd voor is :wub:

Het meeste werk aan dit model zat in het PE werk vond ik de rest was een kwestie van schoonmaken en erop plakken :)

DSC_7165.JPG


DSC_7166.JPG


DSC_7167.JPG


Ik zie nu dat er een antenne iets scheef zit dus dat word weer even de föhn erbij pakken
 
Prachtig beest !!

Die zwarte vlek op de uitlaat is dat een gewone schaduw die erop zit van dat stuk erboven of is dat een schaduw dat ge gelegd hebt door de PE te "verbranden" ?
Ook die vierkante vlekken (schaduwen)bovenop de cabine die je ziet (niet de luiken) is dat iets in de resine ? of heb je dat gelegd? zo ja ,kunt ge de reden eens zeggen ?
Al die vragen voor een zaterdagmorgen .....
 
Famo, Ik heb inderdaad het PE stuk verhit zodat het beter/gemakkelijker buig dus je ziet inderdaad een stukje verhit PE.
De vlekken op dak zijn stukken van het interieur die doorschijnen.
DSC_7030.JPG


Wat een vragen zeg op de vroege morgen :laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan