Hoofdsponsor

1/35 'The end', 1945... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.740
Beste vrienden al een tijdje ben ik bezig met een geheel nieuw project dat de naam zal dragen The end,May 1945...
Met dit dio ga ik proberen om de lat iets hoger te leggen en nog meer tijd in detail en afwerking te steken,maar ook naar mijn figuren toe zal ik een stapje proberen verder te gaan.;)
De reden waarom ik nu maar post is vooral om dat ik veel tijd in mijn blog heb gestoken en dat vind je hier..http://dioramanet.blogspot.com/

Nogmaals trekken we naar het Oostfront aan het einde van WW2 waar de Duitse troepen wanhopig proberen te redden wat er te redden valt.

Het gehele gebouw/schuur is eigen bouw als ook alle kisten,verder is er een opstelling gebeurt maar deze kan nog alle kanten op ook zal je merken dat niet alles al een kleurtje heeft gekregen en dat er nog behoorlijk veel werk zal moeten gebeuren.

Het is dan ook een project waar ik me uitstekend goed in voel maar vooral bedoeld om nog iets dieper te gaan als voorheen...;)

Afbeelding045-6.jpg

Afbeelding046-5.jpg

Afbeelding047-6.jpg

Afbeelding048-6.jpg

Afbeelding049-7.jpg

Afbeelding050-6.jpg

Afbeelding051-5.jpg

Afbeelding052-7.jpg

Afbeelding053-4.jpg

Afbeelding054-6.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Amaai Danny, dit beloofd er weer eentje te worden om vingers en duimen vanaf te likken. :O

Ik ben al reuze benieuwd naar het vervolg én de figuren.


Droop
 
Ziet er al super uit.
 
Erg sfeervolle omgeving heb je daar al bij mekaar gebouwd Danny, mooie materiaalweergave, ik ben helemaal gewonnen voor die afgesleten planken in de achtergrond.
 
Dit ziet er al fantastisch uit Danny, dit ga deze ook zeker weten volgen.
 
Bedankt Guy,het is dan ook een zeer tijdrovende bezigheid je moet elke plank per stuk behandelen en chipen met de verschillende verfjes...
 
Ik zou het zeker niet beter kunnen Danny.
Maar (hij is daar weer met zijn "maar") misschien zou je de wanden van de kisten toch een beetje dunner moeten maken vind ik persoonlijk. Als ik een kistje scratch maak ik gebruik van fineerhout en dat kan je vinden bij iedere timmerman of houthandel in de buurt. Er wel voor zorgen dat het fineer hout is zonder thermische lijm aan 1 kant ( om te verlijmen onder temperatuur) ,dus gewoon fineerhout. De beste houtsoort die je daarvoor kan gebruiken is Meranti of Sipo , dat zijn als het ware fijn-nervige houtsoorten. Geen eik want dat is een loofhout en de nerven zijn te groot, hetzelfde geldt voor dennensoorten.
Het best te versnijden met een zeer scherp scalpel-mes.
Allez ge doet er van dat ge wilt natuurlijk enne btw de rest van je dio is wel dik in orde.
Oeps vergeten. Indien je nagels op je kisten wil maken kan je dat door gewoon met een zwarte kogelpen puntjes te zetten op je verf
 
Ja Danny, dit ziet er weeral een pareltje uit! Prachtig houtwerk en ondergrond. Alleen zoals Famo al schreef zou ik de kistjes anders aanpakken. Als je het eenvoudiger wil aanpakken kan je altijd de resin kistjes aanschaffen van Verlinden, deze zijn héél gedetailleerd. Verder echt niks op aan te merken, TOP!!

Erwin.
 
@Famo bedankt voor al deze tips hier was ik niet van op de hoogte en kijk eens we hebben weeral iets bijgeleerd,ga van de week eens een bezoekje brengen aan de houthandel...;)
 
Zeer mooi werkje Danny! Wat betreft die kisten was dat ook het eerste wat me opviel. Ik zou gaan voor kisten uit fineerhout.
 
Alles is hier zo een beetje gezegd die gezegd kan worden denk ik :8
Zowel de waardering op je reeds gedane werk, als de opmerking van de kistjes.

Dit wordt zeker een juweeltje ;)
 
Danny, misschien heb je er iets aan, ik heb de kistjes op mijn Kleiner Befehlspanzer 265 gemaakt uit plastic card.

Link : http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=5257

Als je vandaar naar het bewuste bouwverslag gaat, vind je wellicht meer over het overigens eenvoudige procedé.
 
mooi werk danny,onze dio crack
 
Prachtig vriend !

Wat ook mij direct opviel waren de dikke wanden van je kisten.
Je kan ze bouwen uit fineer zoals Famo beschrijft of uit plasticard zoals GUnit. Ik heb er ook gebouwd uit plasticard. Wel moet je opletten : bij een open kist kunnen de wanden na verloop van tijd kromtrekken !

In AOM verschijnt van tijd tot tijd een artikel van Emmanuel Nouailler. Dit is een Franse modelbouwer die zich voornamelijk toelegt op dioramabouw van spoorbanen.
In zijn artikels beschrijft in detail hoe je hout imiteert uit plasticard. Hierbij bewerkt hij de oppervlakken met een houtrasp om de nerven na te bootsen.

Veel succes met je dio !

Groeten Rik
 
Yo Danny,

Mooie setting wederom. Alles is hier al aangehaald hierboven...wat kon verbeterd worden.

Goed dat je die verbeter punten goed opneemt....ik heb er al andere meegemaakt.

Mss zijn van de meetlatjes op schaal soms makkelijk. Daarmee kun je zaken in de werkelijkheid meten en dan omzetten naar de passende schaal...of gewoon de berekening maken in de schaal die je wilt aan de hand van realtime zaken zaols bv houten kisten.

Grt Nico
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan