Hoofdsponsor

1/35 'The end', 1945... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer mooi man , het leeft !!! mijn complimenten
 
Na een weekje stilte is het weeral tijd om een kleine update weer te geven...
Heb me de laatste drie dagen vooral bezig gehouden met al een gezichtje volledig af te werken,zelf ben ik er zeer te vrede over de uitdrukking zit goed en de kleuren lopen mooi in elkaar over..
Ik hoop eind volgende week een figuurtje volledig af te hebben....

PS mag ik nog even aan een Mod vragen om de titel even aan te passen het zou moeten zijn 'The end' 1945... alvast bedankt...;)

Afbeelding001-18.jpg

Afbeelding002-13.jpg

Afbeelding003-20.jpg

Afbeelding004-17.jpg

Afbeelding005-16.jpg

Afbeelding006-17.jpg

Afbeelding009-12.jpg

Afbeelding010-11.jpg


Afbeelding012-17.jpg

Tot hier dan deze kleine update....;)
 
Laatst bewerkt:
dat zit goed danny,huidskleur is zeer bij benadering
 
Thumbs up for Danny !
 
dat zit goed danny,huidskleur is zeer bij benadering

Bedankt Yvan,ik gebruik hier voor Brown Sand 876 van Vallejo persoonlijk nog steeds mijn voorkeur.
Heb het hoofdje nog een bescherm laagje gegeven met een matte vernis het word echt top,de kleuren komen nu veel beter tot hun recht en bekomen die mooie matte schijn....

De gebruikte kleuren..

-Basis Brown Sand 876
-Highlights 342+876
-Shadows 343+876
-Vermillon 909+876 lippen en oren
-Light Turquoise 840 ogen
 
Laatst bewerkt:
Jij zit niet stil, Danny !

Prachtig hoofdje, blijkbaar behaal je goede resultaten met acryl van Vallejo.
Die verf ligt mij niet zo, ik gebruik liever Humbrol, of Revell en olieverf. Maar dat is elk voor zich.

Het haar op het achterhoofd lijkt op je foto's sterk op de huidskleur. Kleur je dit nog bij, of is het een bruine haartint ?

In ieder geval mooi werk.

Groeten Rik
 
Bedankt Rik,het haar is blond geschilderd misschien van daar dat het niet zo opvalt....
 
Bedankt Rik,het haar is blond geschilderd misschien van daar dat het niet zo opvalt....

Gezicht ziet er goed uit. Wat het haar betreft, ik heb gelezen dat Shepard Paine (Amerikaanse modelbouwer met véél ervaring), aanraadt om blond haar een lichte waas van olijfgroen te geven...

[Mod aan] Titel is aangepast[uit]
 
Ziet er alweer prima uit, wordt opnieuw een pareltje !
 
Bedankt jongens,ben er zelf ook zeer tevreden over in realtime zijn de kleuren nog veel mooier dan op de foto's ik hoop dit dio af te hebben tegen ledendag dan breng ik het mee naar Edegem...;)
 
Vandaag eens wat tijd gestoken om een mooi evenwicht te vinden tussen figuren en diorama zodat alles op de juiste manier is verdeeld.
Deze twee figuren die ik hier gebruik zijn nog niet geschilderd of afgewerkt met uitrusting in totaal zal ik gebruik gaan maken van drie figuurtjes...

Ik steek hier wel wat tijd in om toch op zoek te gaan naar de mooiste/beste setting,voor mij wel een belangrijk ogenblik zo verkrijg je toch een goed idee hoe het eind plaatje er ongeveer gaat uit zien.
Nu ben ik nog niet echt heel zeker dat dit de uiteindelijke keuze zal zijn maar er is dan toch een begin waar je verder mee kan opbouwen.

Verder heb ik enkele foto's genomen om jullie een idee te geven over welke figuren het we hier hebben..

Afbeelding017-6.jpg

Afbeelding018-12.jpg

Afbeelding019-11.jpg

Afbeelding020-12.jpg

Afbeelding021-9.jpg

Afbeelding022-9.jpg

Afbeelding023-11.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi dio Danny.

Zul je op die uniformen te werk gaan met camo ? De kledij leent er zich in ieder geval toe.

Hopelijk vind je een setting die wat verhaal in je dio brengt.

Veel succes !

Groeten Rik
 
Bedankt Rik,heb niet zoveel info gevonden over deze winterkleding weet ook de naam er niet van moet dus het antwoord schuldig blijven over de cammo,het enige dat ik wel weet is dat ze tot 1945 is gebruikt...

Dus even een oproep of er iemand bekent is over deze kleding...;)
 
Misschien eens vragen aan Droop. Voor zover ik weet is dat nogal een straffen in kostuums.
 
Hey danny,

Ik heb eens gekeken in mijn docu en heb vastgesteld via boeken van Osprey (men-at-arms series 229), dat de Luftwaffe velddivisies deze gebruikten. Deze zijn normaal wit, maar door het vele gebruik zullen ze wel vlug van kleur veranderen, vandaar dat je voor het schilderen naar gebroken wit zou kunnen gaan, soort van ei-kleur, om dan vuil te kunnen maken met verschillende lichte aardetinten. Hierbij uiteraard de mogelijkheid dat andere divisies deze eveneens gebruikten, maar werd vooral aan het oostfront gedragen.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen hiermee.
 
Hey Danny, op het einde van de oorlog werd alles door mekaar gedragen, maar natuurlijk is de raad van de collega's spot on.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan