Hoofdsponsor

1/24 VW T1 Samba Bus [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Patje en Big Jim,

Bedankt voor de complimenten, ik doe mijn best.

Het zal deze week even rustig worden, mijn w.c is verstopt en heb het door een bedrijf laten ontstoppen maar dat gaat niet meer, de leidingen zijn niet goed meer verzakkingen ect, dus ik moet met de kango door de huiskamer om nieuwe leidingen te leggen, balen dus, bijna mijn verbouwing klaar en komt dit aanzetten, heel mijn straks woonkamer overhoop en straks als de beton gedroogt is na 6 weken ( moet voor de nieuwe laminaat straks i.v.m. vocht ) de woonkamer verbouwen.
 
De zittingen zijn met 1 kleur 1 laag geschilderd.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De 1ste kleur zit er nu met 2 lagen op, de tape heb ik er af gehaald, is me goed gelukt dacht ik.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende week ga ik verder eerst mijn riool.
 
Hoi,

Fred, het riool is gemaakt, gisteren met een grote kango door de gang en huiskamer,, buiten tegels uitgehaald en gegraven een spruitstuk met 2 schuifmoffen op het riool gezet en een ontstoppingsdop, en de pvcbuizen aangelegd waterpas,beton gestort en nu kan de sleuf drogen.

Hoi bubblegum, is er al iets bekent van de groepsbouw?
 
Hoi hugemikus,

Ik ga morgenavond weer rustig verder met het busje, het fijne werk.
 
Ik ben begonnen om de zittingen voor de tweede kleur met tape af te plakken, eerst een heb ik met tape de rand af geplakt.

attachment.jpg

Toen heb ik met een hobbymes de rand gesneden en het overtollige tape verwijderd en de tape die nog zit aangeduwd zodat de riggel aan de zijkant nog de eerste kleur heeft.

attachment.jpg

attachment.jpg

Vanavond ga ik de rest met tape afplakken.
 
Hoi,

De zittingen zijn geschilderd en het onderstel staat in elkaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ga nu ook weer verder met de santa ana.
 
Dat begint al serieus uit de verf te komen Bart !
 
Hoi,

Bedankt GUnit,

De zittingen zijn klaar, de beugels onder en boven zijn geschilderd, onder zwart, boven wit en alminiumkleur en zijn bevestigd aan de zittingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben met de bodem bezig waar de stoelen op moeten, heb het afgeplakt voor de witte kleur en heb er al 2 lagen op zitten er moet nog 1 laag op als het goed is.
 
Ja Bart maatje dat begint hier aardig vooruit te gaan en de stappen netjes uitgelegd ook zeg.Maar vooral....wat een nostalgie hier he man;)
 
Hoi Patje,

Bedankt Patje, het gaat goed en nostalgie ( voor de gene die zo'n bus hebben of er nog in rijden is het zeker nostalgie ).

Het gaat wat rustiger, ben ook met de Santa Ana bezig.
 
Netjes Bart.
Ben je er al uit welke kleur(en) hij word?
 
Hoi Camaro69 en Danny,

Bedankt voor de complimenten.

Camaro69, ik wil hem onder rood en boven wit of zwart doen, wit en zwart sta ik nog te twijfelen, ik ga wel de ombouw ( cassorie ) met grondverf spuiten. ( the army painter colour primers een spuitbus ) denk dat dat mooier is, een vraagje , als je wilt kan ik je site op mijn linkpagina zetten van mijn site.
 
een vraagje , als je wilt kan ik je site op mijn linkpagina zetten van mijn site.

Voor mij is da goed maar ga het eerst is aan mijne copain Trobwal vragen.
 
Hoi Bart even niet geweest maar man het schiet op hier mooie vorderingen de kleuren combi rood/wit is wel mooi ook pastel tinten vind ik mooi maar ja wie ben ik he :)

Succes Bart.

Gr
Dirk
 
Hoi Dirk,

Bedankt voor de compliment, mischien een lompe vraag maar wat zijn pastel tinten ?
 
Ik heb het voor je opgezocht Bart;)

Een pastelkleur is een zachte kleur die wordt verkregen door een zuiver pigment met een lichte kleur te mengen, meestal met wit of lichtgeel.

Pastelkleuren worden veel gebruikt in kleding voor jonge kinderen. Pasgeboren baby's worden vanouds gekleed in zachtblauw of roze. Echter van alle kleuren kan wel een pastelversie gemaakt worden.

Een tekening met pastelkrijt heeft echter niet noodzakelijk alleen maar pastelkleuren, met pastelkrijt kunnen ook zeer felle kleuren gemaakt worden.

Bron; Wikipedia


De bus gaat goed vooruit zeg, mooi hoor.

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan