Hoofdsponsor

1/24 VW T1 Samba Bus [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ik het met een bandenmerkstift gedaan en bleef zitten, maar toen ik de velgen erin deed ging het er weer af, nu weet ik het even niet, ik kan primer proberen, moet het primer speciaal voor banden zijn, sugesties zijn welkom.
 
Hoi Marc,

Ik heb het met afwaswater zuiver gemaakt, doe ik met het plastic ook, ik zal de banden met wasbenzine ontvetten en nog een keer met de merkstift het wit er op brengen, dan zal de afplaktape ook wel blijven zitten, bedankt marc.;)
 
denk dat je beter eerst de velgen afwerkt, de banden op de velgen zet en ze dan schildert en de banden daarna zo weinig mogelijk samenduwen. de banden zijn veel soepeler dan de verf, en als de verf niet meer mee kan bewegen scheurt ie of komt ie los, volgens de hechting...
 
Als ik me niet vergis, Bart heeft Motip een primer die speciaal voor rubber bestemd is.
Maar vraag me nu niet hoe dit ding noemt.

Ik heb die indertijd eens gebruikt om een rubberen dakspoiler te spuiten (maar da's weeral 20 jaar geleden :$ )


Droop
 
Hoi Silenoz, Michel en Luc,

Bedankt voor de reacties.

Silenoz


denk dat je beter eerst de velgen afwerkt, de banden op de velgen zet en ze dan schildert en de banden daarna zo weinig mogelijk samenduwen. de banden zijn veel soepeler dan de verf, en als de verf niet meer mee kan bewegen scheurt ie of komt ie los, volgens de hechting...

Silenoz, dat heb ik ondertussen gedaan, eerst met wasbenzine ontvet en toen heb ik de velgen in de banden gedaan en heb toen de witte lijn met de merkstift aangebracht, ik heb geprobeert om het met tape af te plakken maar dat ging niet en was bang dat de verf die uit de stift loopt onder de tape komt.

DSCN1018.jpg

DSCN1022.jpg

Ik hoop dat het nu niet afbreekt van de band, maar dat zal nu wel mee vallen nu de banden over de velgen zitten.;)
 
Ik haat rubberen banden, altijd miserie ! Maar ik kijk wel uit naar het busje ! Lovely !
 
Hoi GUnit,

Dat is geen fijn werk rubbereb banden maar het hoort er bij, het belangrijkste is dat het me gelukt is met advies van andere bouwers.;)
 
Goed dat het je gelukt is Bart, ik kon je echt geen bruikbare tip geven, excuses daarvoor.
 
Hoi GUnit,

Goed dat het je gelukt is Bart, ik kon je echt geen bruikbare tip geven, excuses daarvoor.

Een excusses is nergens voor nodig, als we allemaal alles weten hebben we geen forum nodig.;)
 
De moter heb ik nu in elkaar gezet, ik moet alleen nog een beetje bijwerken het zwart zoals ik op de foto's zie ( in het echt zie ik het niet ), ik ga de bus onder rood en boven wit schilderen en wil de voorruiten maken dat ze open gaan.

DSCN1040.jpg

De knalpijp is ook geschilderd.

DSCN1038.jpg

De bodem heb ik ook rood geschilderd achter,zit 1 laag verf op en moet het nu nog schuren voor een tweede laag.
 
Laatst bewerkt:
Al vroeg aan de gang Bart.
De macro stand laat echt alles zien hé.....

Fred
 
Hoi Fred,

the--Mouse


Al vroeg aan de gang Bart.
De macro stand laat echt alles zien hé.....

Ik ben altijd vroeg wakker, moet dadelijk gaan werken, meestal kijk ik 's morgens op de forums, de macrostand zie je alles-foto-, maar ik dacht dat het goed gelukt was het schilderen.
Ik wil straks met de tijd gaan spuiten ( hoofdwaarschijnlijk het volgend project ) is mooier zoals ik zie bij andere bouwers.

Is het netjes zo fred ?;)
 
Als dit met de kwast is gedaan zeg ik :You_Rock_Emoticon:

Fred
 
Hoi,

Ik heb de bodem met waterproefschuurpapier met korrelgrootte 3000 geschuurd en weer ontvet met afwaswater, de volgende laag ga ik wel verdunnen met terpetine.

DSCN1045.jpg

DSCN1047.jpg
 
hoi bart ik had deze nog niet gezien , je bent al flink opgeschoten en het ziet er ook goed uit.
ik heb me nog niet aan plasticbouw gewaagd ( drempel vrees ) dus houw ik het nog bij hout ;)

ik zal je zeker volgen met deze bouw maar zal ook niet veel kunnen inbrengen dus zal ik me beperken tot kijken en genieten .

veel suc6 verder
 
Hoi Dirk,

Ik wissel graag hout en plastik, ik kan zelf ook niet alles bijhouden.
 
Hoi erwin,

Dat heb ik nog nooit gezien, iets aparts wel leuk in een samba bus te trouwen.
 
De bodem is nu 4 keer geschilderd met verdunde verf, zo ik kan zien is het goed gelukt, ik heb ook een gedeelte van de ophaning voor geschilderd met 1 laag zwarte verf die ik ook verdund heb.

DSCN1048.jpg

Ophanging;

DSCN1051.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan