Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 VW T1 Samba Bus [DONE]
Pagina 1 van 20 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 299

Discussie: VW T1 Samba Bus [DONE]

Smile VW T1 Samba Bus [DONE]

De oorsprong van alle vans en Transporters gaat terug tot het eind van de jaren veertig, toen in de Volkswagenfabriek in Wolfsburg transportwagens voor metaalplaten werden gebruikt.

Deze vormden voor de Nederlandse importeur Ben Pon de ingeving om een transportauto te bouwen.

VW ontwikkelde eind jaren veertig meerdere prototypes van een ruim bemeten auto die geschikt was voor transport.

Van de aanvankelijk bedachte namen kon geen enkele zonder beperking worden gebruikt, hierdoor kreeg de nieuwe voertuigencategorie de naam "Transporter".

Op 8 maart 1950 begon de seriebouw van de eerste generatie Transporters. De auto met het typische V-vormige front en de gesplitste voorruit bestond in diverse uitvoeringen, waaronder ook een minibusje.

Technisch steunde hij op de Volkswagen Typ. 1, de kever, waardoor de T1 beschikte over een luchtgekoelde viercilinder boxermotor.

Het vermogen van de betrouwbare, achterin geplaatste motor met zijn 1,2 liter inhoud werd in 1961 opgevoerd tot 34pk.

De luxe uitvoering van het busje, de speciale negenzitter, wordt tot vandaag de dag als "Samba bus" aangeduid en bedeeld met een ovaal dakraam, zeer comfortabele zetels, een opvouwbaar dak en zeer veel verchroomde onderdelen, alles met een onmiskenbare automobiel-charme.

- Type: Transporter
    - Jaartal: 1962 (D)
    - Motorkracht: 37 PS
    - Snelheid: 80 km/u

Details bouwdoos.

Door de beweegbare portieren in de bouwdoos is het ruime interieur zeer goed zichtbaar.

Aangezien er grote vraag naar deze auto in zowel de VS als Europa was kan met deze bouwdoos de Amerikaanse en Europese versie gebouwd worden.

Specificaties:
    - Schaal: 1:24
    - Onderdelen: 173
    - Lengte: 18,1 cm
    - Niveau: 5
    - Decals: Authentieke transfers met sierstrips en diverse kentekens (D, NL, F, GB en USA)

- Carrosserie uit meerdere delen
    - Gedetailleerd interieur met instrumentenbord en zitbanken
    - Beweegbare portieren en achterklep
    - Beweegbare voorwielsturing
    - Dak naar keuze gesloten te bouwen, of met samengeklapt vouwdak
    - Motorimitatie
    - Draaibare wielen
    - Europese en Amerikaanse schokdemperuitvoeringen
    - Verchroomde wieldoppen, deurhendels, ruitenwissers en siermotief vooraan

De onderdelen en beschrijving die in de doos zitten.

Ik ga deze week of volgende week met de samba beginnen, alle hulp is welkom.
    Laatst gewijzigd door Camaro69; 19-10-14 om 18:43

Standaard

Die ga ik volgen.
    Laat zeker weten of hij goed bouwt.
    Heb deze nog liggen en dan weet ik waar ik op moet letten.

Standaard

Leuke kit Bart, veel plezier met de bouw.

Standaard

Deze is leuk heb een tijdje gewacht met kopen maar heb deze ook in mijn verzameling blijf dit volgen succes.

Gr
    Dirk
    Lang leven de uitvinder van het mes

Standaard

Ja Bart jongen gij zult de spits moeten afbijten ik heb deze ook liggen, wachtend tot hij uit zijn doos mag , deze ga ik zeker volgen. Veel succes met de bouw!! En veel kes plaatsen he.
    Groeten Big Jim, op de werkbank H.M. Armed Vessel “BOUNTY” van Sergal & "VAGABOND"cruiser a moteur

Standaard

Super, ook ik heb de volkswagen "busjes" in de kast liggen... dus ik ga het hier zeker in detail volgen!!! Maak er wat van!!!

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Bart, ik heb deze......... niet in de kast liggen
    Maar ga wel volgen, succes met de bouw.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

.. ben ooit van plan d'n T1 nog es aan te schaffen in modelbouwvorm. liefst de gesloten camionette.
    De T1 is btw de moeder van alle hedendaagse bestelwagens. Zo mooi als toen worden ze niet meer gemaakt.

Standaard

Hoi,

Bedankt voor de reacties,

Big Jim

Ja Bart jongen gij zult de spits moeten afbijten ik heb deze ook liggen, wachtend tot hij uit zijn doos mag , deze ga ik zeker volgen. Veel succes met de bouw!! En veel kes plaatsen he.
    Big Jim, ik zal de spits afbijten , maar ik denk dat ik meer van julie leer dan julie van mij, ik zal mijn best doen en hoop dat ik hulp krijg als ik er niet uit kom ( daar twijfel ik niet aan ), het komt goed.

Standaard

Hoi,

Het begin is gemaakt, de banden heb ik al met 1 laag witte verf geschilderd, er komt nog een laag op.

Luk project om te maken, lijkt mij.

Standaard

Bart,
    volgens wat ik zie heb je niet afgeplakt?
    Dan zit er toch een gegoten afscheiding op de band voor de whitewall?
    Grtz,

Dominiek

Standaard

He Bart ziet er een super leuk busje uit,ik zie hem zo al staan op het strand volledig beschilderd met bloemen en met enkele vrienden aan een vuurtje...

Standaard

Hoi ExSerCo en Danny,

ExSerCo

Bart,
    volgens wat ik zie heb je niet afgeplakt?
    Dan zit er toch een gegoten afscheiding op de band voor de whitewall?
    Klopt, ik heb hem niet afgeplakt er zit een afscheiding op de band en dacht dat zo wel gaat, ik moet nog een laag op verfen en zal hem afplakken, wel beter en strakker de lijn.

Danny_Jeurissen

He Bart ziet er een super leuk busje uit,ik zie hem zo al staan op het strand volledig beschilderd met bloemen en met enkele vrienden aan een vuurtje...
    Danny, een leuk busje zo, af en toe zie ik er 1 rijden met geverfde dingen op de bus, wel geinig om te zien maar ik hou het gewoon bij 1 kleur,

Standaard

Hoi,

Ik ga met de passer de rondjes aftekenen en uitsnijden van de tape, nu een vraag; de verf gaat er af, hoe kan dat, is er een andere verf die er niet af gaat?

Standaard

Ik denk dat het probleem is dat de verf op de rubber niet echt goed hecht.
    Misschien eens proberen de verf te spuiten en daarna met matte vernis te sealen?
    Grtz,

Dominiek

Pagina 1 van 20 1234511 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten