Hoofdsponsor

1/24 San Francisco Cable Car

Schaal 1/24 - 1/25
Dit is toch een mooi model geworden! En tijd speelt toch geen rol zekers, ik ben al 4 jaar bezig met m'n RC project......

Ik lees decal papier, let er wel op dat als je decals plaatst op deze matte ondergrond het niet mooi zal zijn. Decals moet je op glansverf zetten.
Ik wil je hier gewoon voor waarschuwen op voorhand ;)
 
Ziet er een "voorbeeldige" tram uit hoor Ann.
Zoals Michel ook al schreef, tijd speelt toch geen rol zeker. Als je er maar plezier aan beleefd.

Mark
 
Beyond, Michel, Interceptor bedankt voor de reacties... ik weet het wel mijn tram is maar gewoon maar ben er toch heel erg blij mee, het is mijn eerste ding en ik heb er in elk geval veel uit geleerd.

Michel ivm met de decals... wil dit dan zeggen dat ik mijn tram een laagje lak/vernis moet geven? In de bouwdoos zit gewoon een A4 tje met daarop de afbeeldingen... maar om nu op mijn tram gewoon papier te gaan kleven vind ik ook zo raar... of moet ik de tram dan gewoon beter kaal laten?
 
Inderdaad Ann, eerst een glanslaag aanbrengen, alvorens de decals te zetten.
Wanneer deze droog zijn, netjes afkuisen en dan een laagje matte vernis erover...
Je zal zien dat je decals precies geschilderd zijn...

Mark
 
Wow is dat een mooi projectje knap gedaan mooi mooi
En wat betreft de decals op die plaats zou je toch eerst een laagje vernis moeten leggen en daarna terug matte vernis anders krijg je van die zilveren randjes rond de decals en dat zou zonde zijn voor zo een mooi bouwwerkje
Grtz Marc :wow:
 
meer info over decals: http://www.modelbouwen.be/forums/180-Decals

Maar let wel op want met vernis en zeker de matte vernis dat je niet op de mooie raampjes komt hé. Ik zou geen spuitbus gebruiken want dat komt zelfs aan de binnenkant van de raampjes vrees ik.
 
interceptor, michel, coachke bedankt voor de uitleg alweer en voor de link. Ga ik dus doen... zal wel nog even duren want de decals zijn nog niet in huis. Ik zal uiteraard een update posten wanneer alles klaar is!

bedankt!
 
Graag gedaan uiteindelijk zijn we er toch voor om elkaar te helpen dat is het leuke van ons forum hier en het knapste van al is dat we het graag doen
Ik zelf heb al veel steun gehad aan de mensen hier tof forum
Grtz Marc
 
graag gedaan, ik heb hier ook al veel geleerd.
 
Mooi tram, Dempsey. Ik vraag me af of de echte ook mat zijn overigens.
 
Mooi tram, Dempsey. Ik vraag me af of de echte ook mat zijn overigens.

de echte zijn volgens mij niet volledig mat... mijn zijkanten zijn trouwens ook al in de vernis maar dat is blijkbaar niet zo goed te zin. De zijkanten van de bovenkant daar moet duidelijk nog een laagje op want zo mat is de echte niet!
 
Eindresultaat is prachtig hoor! Had je deze mee naar de ledendag?

Bedankt, prachtig is uiteraard overdreven ;) en nee, niet meegenomen naar de ledendag... maar hij is nog niet echt volledig af... echte eindfoto volgt nog.
 
de echte zijn volgens mij niet volledig mat... mijn zijkanten zijn trouwens ook al in de vernis maar dat is blijkbaar niet zo goed te zin. De zijkanten van de bovenkant daar moet duidelijk nog een laagje op want zo mat is de echte niet!

Dat is dan mooi mee genomen voor de decals.
Eerst een mooie strakke laag gloss erop ; en kan kunnen de decals ook veel beter (mooier) aangebracht worden.
 
Hey An, als ik zo je tram bekijk snap ik waarom je me vertelde dat je vallejo vrij dik op je modellen smeert - hout is natuurlijk iets moeilijker om te schilderen omdat het hout vrij veel van de verf opzuigt en het een tijdje duurt voor je een dekkende laag krijgt. Ik ben aan het denken misschien kan je de kant die je wil schilderen van een primer voorzien om het opzuigen van je vallejo verf te vermijden?

Met figuren zal je natuurlijk minder last hebben, daar kan je de verf verdunnen zoals ik je op de ledendag heb voorgetoond.
 
he ann is die naar 1/16 om te zetten die kit ? zou prachtig staan op een 1/16 dio

de jouwe is echt prachtig ... zoek dat al heel lang ;)

zou een airbrush voor jou een soelaas bieden, dat zijn hele fijne laagjes , verstoppen het detail niet
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan