Hoofdsponsor

1/24 San Francisco Cable Car

Schaal 1/24 - 1/25
Ik ben blij dat je terug aan het hobbyen (ik denk niet dat dat een correct woord is) bent...
Je moet niet alleen aan het werk denken.

grts
 
Hahaa, de tram is terug :)
Deze keer je woede beheersen of kanaliseren hé ;)
 
Dak heeft heeft kleurtje + versterking... onderstel klaar om gemonteerd te worden... vanaf nu vele kleine dingen...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
randen dak nog af te werken en te schilderen
 
Dat is ook alweer een hele tijd geleden, ik was dit topic al vergeten... ik ben blij dat je de draad terug opnam enne... ik blijf volgen hoor! :D
 
Mooi, je werkt alles netjes af. Tijd is van geen belang in deze hobby ;)
 
Bedankt danscooper, Michel en Walesha.

Ik word steeds minder tevreden over mijn tram. Probleem is dat door verder te werken er ook verfproblemen komen... dingen die nog niet geschilderd waren en die in eenzelfde kleur moeten en natuurlijk heb ik de juiste kleurcombinatie niet meer... dus ga ik weer wat anders overschilderen waardoor het steeds minder effen wordt. Schuren kan niet echt meer want daarvoor is de tram te delicaat.

Maar goed, hier de update van deze week.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

na het weekend doen we weer verder...
 
Om over iets heen te schilderen moet je niet schuren hoor. Als er nu vernis op staat misschien wel maar dat zal wel niet het geval zijn.

Ah ja, als je zelf een kleur maakt dan kan je beter wat meer maken en dat in een klein potje bewaren ;)
 
Indien er kleine kleurverschillen zijn is dit denk ik nog niet zo erg als je hem achteraf wheaterd.
Je bouw is wel al goed vind ik.
 
Als ik naar de foto's kijk zou ik me niet te druk maken over het kleurverschil, er is er namelijk geen te zien.
Of zoals Buzzy al aangeeft , als je een beetje wheaterd valt het al helemaal niet meer op.
vgr, Marc
 
Ga mijn nmbs stoeltje klaarzetten om te volgen...:D
 
Ga mijn nmbs stoeltje klaarzetten om te volgen...:D

morgen ook nog 1 dagske mijn nmbs stoeltje en dan kunnen we weer bouwen :$

bedankt marnic,marc w,buzzy10719, michel...

ja, volgende keer zal ik zeker extra verf maken...

"wheateren" lijkt me een goed idee maar zal niet voor deze keer zijn (deze keer hou ik het nog "simpel")
 
Ik kom hier toch ook maar stilletjes mee kijken. Ziet er al goed uit Ann.

Mark
 
Deze ziet er toch al veel beter uit dan je eerste poging hé ;)
Mooi resultaat zover.
 
haha :laugh:... ja vanaf morgen kan ik weer verder. Is bijna klaar... heb alleen een probleempje... het lukt me gewoon niet om ijzerdraad volgens de juiste hoek/patroon te plooien, maar we blijven proberen.
 
Welk patroon en onder welke hoek moet je de draad plooien?
 
Daar bestaat een tank voor. Te verkrijgen bij de DHZ zaak:

tangen-gebruiken-8029-320.jpg
 
dikkie dik en michel bedankt voor jullie reactie... zo een tangetje heb ik uiteraard wel. De hoek die er moest zijn was gewoon een kleine buiging onderaan. Na een paar meter koperdraad te hebben verknipt en gebogen heb ik het echter opgegeven. Ik heb de koperdraad gewoon recht geplaatst (volgende keer beter). Ik wacht nu nog op mijn decalpapier en dan kan ik dit project als af beschouwen. Ik ben nu lang genoeg met deze tram bezig geweest... hieronder een kleine update... hier en daar wat decoratie materiaal toegevoegd. (op de foto lijken er hier en daar wel vlekken te zijn die ik in het echt niet zie :( )

attachment.jpg
 
Ziet er zeer geslaagd uit hoor Dempsey.
Proficiat Applaus
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan