Hoofdsponsor

1/24 San Francisco Cable Car

Schaal 1/24 - 1/25
Vernis... ik moet de raampjes vernissen maar ik weet niet echt goed met welke vernis dat het beste gaat. Tot hiertoe heb ik de houten bankjes gedaan met satijn vernis van Vallejo en daar heb ik dan een heel klein beetje bruine verf ingedaan. Nu vraag ik me af of dit wel de manier is... (ik vind de bekomen kleur nooit echt goed)
In de winkel vind ik wel gekleurde vernis maar dat zijn allemaal zo van die enorme bussen... hoe doen jullie het? Thx

Zo zijn er een 15-tal raampjes die moeten gebeuren, ze zijn reeds gescheurd maar zoals je ziet wel te bleek van kleur

attachment.jpg

groetjes
 
Het gemakkelijkste zijn degene op waterbasis, dat stinkt niet en je kan je penseel gewoon reinigen met water ;-
 
Sorry maar ik heb alweer een vraagje. Ik heb inmiddels al de ramen passend gemaakt met stukjes hout en met Sadolin een kleurtje te geven. Nu probeer ik de plastic (heb ik Evergreen styreen sheets voor gekocht) op de houten ramen te kleven maar het lukt me niet...

Ik heb het geprobeerd met Crystal Clear maar het komt steeds los... met houtlijm krijg ik vlekken... wat doe ik fout? Ik heb het hout wel opgeschuurd maar ik wil ook niet te veel schuren want anders is er weer kleurverschil...

alvast bedankt:( en groetjes
 
Plastic kan je niet lijmen met houtlijm, crystal clear heb ik zelf nog niet gebruikt dus dat weet ik niet.
Ik zou het lijmen met secondelijm of met contactlijm.
 
Ik zou het lijmen met secondelijm of met contactlijm.

Ja dat van die houtlijm daar had ik wel een idee over dat het niet zou lukken maar Crystal Clear had ik er speciaal in de winkel voor gekocht...
Ik probeer het wel met secondelijm dan (hopelijk lukt het)... het resultaat komt dan wel later

bedankt enne sorry ze voor mijn simpele vragen
 
bedankt enne sorry ze voor mijn simpele vragen

Simpele vragen bestaan niet, elke vraag wordt gesteld om iets te leren!
Daarom zijn we hier zo'n open en vriendelijk forum.:D
Dus elke vraag die je hebt gewoon stellen!!

Vind dit trouwens een erg leuk project.

Fred
 
Sorry maar ik heb alweer een vraagje. Ik heb inmiddels al de ramen passend gemaakt met stukjes hout en met Sadolin een kleurtje te geven. Nu probeer ik de plastic (heb ik Evergreen styreen sheets voor gekocht) op de houten ramen te kleven maar het lukt me niet...

Ik heb het geprobeerd met Crystal Clear maar het komt steeds los... met houtlijm krijg ik vlekken... wat doe ik fout? Ik heb het hout wel opgeschuurd maar ik wil ook niet te veel schuren want anders is er weer kleurverschil...

alvast bedankt:( en groetjes

Hey Dempsey, heb je misschien een fotootje van wat je precies wil lijmen? Het hangt er een beetje vanaf of de kunststof op het hout ligt of dat het er juist inpast en er maar een fijn lijmrandje is.
 
Je moest eens weten hoeveel 'simpele' vragen ik hier al heb gesteld. We zijn hier om mekaar te helpen en om te genieten van elkaars werk.
Door dit forum is mijn kennis verveelvoudigd en dat zal bij u ook wel komen en dit kan je enkel doen door vragen te stellen ;)
 
- Bedankt allemaal...mmja ik zal me dus niet inhouden om meer vragen te stellen.
- Die Crystal Clear...dat weet ik dus nu:$
- Christophe: de evergreen komt op het houten frame te liggen... ik heb het nu geplakt met seconden lijm en "het blijft plakken"... foto's volgen

groetjes
 
kleine update...

de ramen zijn geplaatst + begin van "beplanking" dak

attachment.jpg

attachment.jpg
kleine raampjes

attachment.jpg


attachment.jpg

groetjes
 
Knap project! Ik heb er zelf eens met gereden en alles is nog zo lekker ouderwets op deze voertuigen.
 
R.I.P... wat een ***dag, de 2 klemmen waren blijkbaar teveel van het goede. Enfin... om kort te zijn, ik bestel een nieuwe doos werk door tot ik opnieuw aan hetzelfde punt zit en doe dan verder aan mijn verslag. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat de schade van de klemmen "ietsje" kleiner was maar mijn boosheid om het gebeuren heeft een extra tikje gegeven:angry:

attachment.jpg
 
jammer om te lezen en om te zien, maar had al zo'n vermoeden dat het niet enkel aan de klemmen lag...
 
Oei, dat ziet er total loss uit. Spijtig dat je het op het model hebt afgereageerd Dempsey, je kan dan beter iets anders nemen.
Ik ken de kracht niet van dat soort klemmen, ik gebruik gewoon wasknijpers of spelden. ;)
 
Silenoz... niet alleen de klemmen, maar zonder mijn toedoen had ik het ook niet meer kunnen redden!
Michel... ik had die klemmen gewoon vanboven niet mogen gebruiken, ik wilde buiten-en binnenkant met elkaar klemmen maar in feite was de klem er te klein voor en ook te hard, het dunne latje bovenaan met de raampjes was gewoon te broos... en ja volgende keer een boksbal!
 
Wow, karata kid is er niets tegen. haha. Spijtig van al dat werk natuurlijk, maar ja zulke dingen kunnen gebeuren. De moed niet opgeven en weer verder doen.
 
Christophe... de nieuwe doos is al besteld. En ik ben altijd maar even kwaad... ik zie het alweer positief, de dingen die ik eerder niet zo goed heb gedaan kan ik nu beter doen :$
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan