Hoofdsponsor

1/12 Repsol honda RC211V 2006 met topstudio MD29004 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is een héél mooie motor geworden Tom!
Gefeliciteerd met dit mooie resultaat, mag je fier op zijn hoor.

Fred
 
hallo gasten ,

bedankt voor de mooie woorden gasten

ja inderdaad fred ben er zeer fier op dat ik dit tot stand kon brengen
het lijkt simpel maar hierbij komt toch veel meer bij dat juist recht uit de doos te bouwen

zonder de doos van top studio bekom je ook een realistisch resultaat maar
met die doos er bij bekom je een bijna super realistisch bike

zijn wel een paar dingen die ik nog kan verbeteren

- nu gebruikte ik nadat ik de hoofd kleuren (zerro paint ) en decals een paar lagen vernis van tamiya ( X-22 clear )
bij een volgende zal ik echte auto vernis gebruiken met verharder ( voor vernis en verharder heb ik deze aan geschaft
in een lokaal handelaar voor een kleine prijs 25€ ).zodat de glans nog veel beter zal zijn
ik zelf heb deze twee appart gekocht maar je kan ook een spuitbus kopen waarvan de onderkant al verharder zit, de pin kan uit trekken
en vervolgens goed schudden en klaar om te spuiten wel een groot nadeel is je kan hem maar 1 keer gebruiken
- tussen de twee kleuren zal ik ook een vernis laag met verharder spuiten zodat bij het afplakken voor een tweede kleur
geen verf meer mee komt als ik de afplakking er weer af doe
- na de grond laag van zerro paint zal ik die ook een beetje opschuren zodat de kleur een beter echting krijgt .
- nu gebruikte ik decals om de carbon na te doen , bij een volgende keer zal ik eens testen als het ook gaat
als ik het eerst zwart spuit en vervolgens met een net( dat bij tamiya dozen zit voor rooster van wagens ) er over doen , nadien
een zilver kleur spuiten en even hopen op een goed resultaat
en vervolgens ook de delen vernisen wat ik niet deed bij deze topic


gr tom
 
beniewd wat het zelf spuiten van carbon gaat brengen. Heb wel mijn vragen bij het zilver, persoonlijk ging ik denken aan iets donkerder metalliek (burnt metal of zo). Niettegenstaande, veel succes met de volgende...
 
Knap gedaan zeg !

Vind repsol kleuren nog steeds het mooiste wat er is, misschien wel een volgende aankoop van mij maar dan schaal 1/1 ;)

Knap proficiat !
 
Prachtige koersmachine Tom en mooie kleuren.
Wat ik mij eigenlijk afvraag (omdat ik het niet weet) , Hoe komt het dat daar geen groeven in die banden zitten of zijn dat zulke type's ?

Benieuwd naar de volgend race machine !
 
Mooi machientje ;)

@Famo, dat zijn slick-banden. Deze zijn zonder groeven, zodat de band tijdens het racen beter zou "plakken" aan de weg (door de warmte "smelten" de banden = betere grip) ;)
 
Guy ,Famo en Beyond alvast bedankt

inderdaad banden zonder groeven ( slicks ) zoals Beyond al aan geeft
bij droog weer gebruiken ze slicks ( harde , zachte ,...) betere wegligging en vaste grip op de baan
bij regen weer gebruiken ze er met groeven er in ) met slicks liggen ze al rap op hun ......ja de grond .

guy , zijn inderdaad mooie kleuren voor een bike


tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan