Hoofdsponsor

1/16 1/16 Heng Long KV-1 [wip]

Mooi model , !! over heng long gesproken Ping Ping zekers ?
 
Mooi model , !! over heng long gesproken Ping Ping zekers ?

Nee 100 euro full, wel plastic items he, voor metalen parts moet je bijbetalen.
Van qualiteit kan je ze niet vergelijken met een van tamiya maar ze zijn RTR en dus je hoeft niks meer te bouwen, maar je kan ze wel ombouwen, bv naar een KV-122 of een KV-85 etc...

Een bepaalde winkel inANtwerpen rvaagt er 180 euro voor tov andere winkels, snap niet waar het prijsverschil zit eig.
 
Mijn tankje is toegekomen.
apart erbij zitten de metalen tracks, metalen aandrijfwielen, metalen commanderluikje en 3 metalen kisten

foto's volgen nog.
 
Veel plezier ermee Davy!
Ik kijk al uit naar de foto's
 
Ja maar als je er redelijk wat geld tegen smijt kan je hem veel beter maken :/

Vooral qua electronica, maar ben nog niet uit hoe wat waar en hoeveel :-)
 
Laatst bewerkt:
Heng Long KV-1 aanpassingen

We zullen zien wat we al aanpassen.

todo wat ik in huis heb:
- metalen aandrijfwielen
- metalen vrije loper
- metalen tracks
- aanpassen smokesysteem
- plaatsen metalen commander luik
- plaatsen 3x bergingskisten
- trekhaken vervangen door metalen

todo wat ik nog moet voorzien:
- achterlicht plaatsen. (led)
- deksels motor vervangen door metalen.
- schakelaar ON/OFF, schakelaar rook en volume verplaatsen naar boven (mogelijk onder berginskisten)
- bekijken voor andere plaatsen of uitbreiding ruimte voor batterij.

ooit in de verre toekomst:
- elmod thinktank tank module
- thinktank blaster geluid
- 2,4 GHZ tx rx ?
- metalen body
- metalen suspensie


En nu komen we af met wat foto's en issues :-)

Dit is de tank met de extra's.
De trekhaakjes staan er nog niet op.
main.php

main.php


Toen ging hij al open :-)
main.php

main.php

main.php


Ik probeerde die prul eruit te peuteren om de sprocket er af te krijgen, met resultaat dat eht afbrak, maar emt wat locktite is dat wel weer snel opgelost.
Dus no worries
main.php


De meeloper (ben correcte naam vergeten :-)) is eraf en gedemonteerd, niet dat dit laatste nodig was bleek achteraf :-)
main.php


De meeloper is geplaatst, dit dmv een staaf die er los door gaat, bij de originele was dit gewoon een vijs.
Ik heb met een klein hamertje vrij hard en meerdere keren moet kloppen eer die erdoor zat.
En je hebt heel weinig plaats om die erop te duwen, vandaar de krasjes van 'n schroevendraaiertje ;-)
main.php


De andere kant was nog lastiger maar geduld loont.
main.php


En nu de sprocket/aandrijfwiel, houston i got a problem.
De metalen lijkt te lang te zijn waardoor hij verder uitsteekt :/
main.php

main.php

main.php

main.php


En een paar sfeerbeelden van men werktafel en dus een deel van m'n hobbykamer hoe ze nu is in ons nieuwe huis (ja dat rek heb ik zelf gemaakt :/)

En nee dit blijft niet zo, een deel (speelgoed) wordt verkocht, een deel komt in een nieuwe kast te staan.
main.php

main.php
 
Laatst bewerkt:
ik zie alle foto s hoor.

dat is een hele klus hoor davy wat je in elkaar aan het zetten bent maar zal wel mooi worden 8)
 
nu zijn ze zichtbaar ;-) veel succes met de aanpassingen...
 
Nu zijn alle foto's zichtbaar :)

Ziet er goed uit hé ;)
Al gevonden wat het probleem is met de sprocket?
 
Interessant zo'n KV R/C. Plezant dat je deze ook nog kan 'tunen'. Ik volg hem !
 
Leuk project ! Meet eens (met behulp van een tandenstoker en een potlood) of het gat in de metalen sprocket even diep is als dat van de plastic versie.
 
Normaal is dat een asiatam versnellingsbak want de standaard is plastic.

en ja er zit serieus verschil op hoor zoals je kan zien op de fotos.

probleem is dat ik niet weet hoe ik het best aanpak zonder iets echt te beschadigen.

Ik zal de juiste maten laten zien.
 
Na een hoop hopeloze mails met asiatam en de goede hulp van Gert van Tanktoko.nl ben ik gratis de vervangende aandrijfassen bekomen. (Dankjewel Gert).
Vanaf nu bestel ik alles via Tanktoko.nl (nee geen reclame, gewoon goede service).

De assen zijn vervangen en heb een van de aandrijfmechanismes geplaatst.
Blijkbaar moet ik het gat waar de as doorkomt groter maken, anders kan het aandrijfwiel niet geplaatst worden.

ook heb ik na veel stof en vuiligheid een hele kant van de batterijplaats uitgeslepen, deze ga ik iets vergroten waardoor de batterij er makkelijker in kan.
Een smalle rubberen strook gaat extra geplaatst worden om zo de binnenkant te beschermen tegen vuiligheid en vocht (nee ik ga geen amfibie maken :p)

Het commander luik is eraf en de minivijsjes zijn gekocht bij een rcwinkel in Borgerhout.
tot mijn frustratie is de buitenkant toch zichtbaar geraakt door de vijsjes en gingen ze dieper dan verwacht, dit zal ik moeten camoufleren.
Ik ga een nieuw scharnier meoten maken want het bijgeleverde metalen is niet correct.
foto's volgen nog.

Ik ga hem proberen al mee te nemen zaterdag. hopelijk toch.
Hij is belange niet af maar nu heb ik er wel zin in gekregen.
 
Hey Davy!

Ik dacht al dat je van de aardbodem verdwenen was, maatje! Blij dat alles ok met je is! ^^


Ik denk dat Gert hier wel een pluimpje heeft verdient.


Droop
 
Als ik het zo hoor had je misschien beter gespaard voor een tamiya, of niet?
 
Als ik het zo hoor had je misschien beter gespaard voor een tamiya, of niet?

Euh nee toch niet, ik wou dit zo behalve dat ze verkeerde assen of assen tekort hebben meegegeven bij asiatam is er momenteel niks verkeerd.

ik heb 225 ofzoiets betaald, een tamiya is 700 of meer zonder zender.
 
Ach zo, ik dacht dat er fouten zaten in het originele henglong tankje.
 
Updatejes:

Zo staat hij nu op m'n tafel.
Assen zijn vervangen door de goede van Gert gekregen.
De metalen loopwiel en aandrijfwiel zijn geplaatst.
Ik heb met een grote metalen boor met een klemtang errond die gaten moeten uitboren.
Dit heb ik gedaan beginnend met een metaalboor van 10, 11, 12 tot 13 met de hand dus, was niet simpel maar ik heb geen boormachien waar een van 13 in past en ook geen boorbank.
Alle rommel is al terug geplaatst omdat ik hem wil meenemen zaterdag voor de lol.

main.php


Ik heb met een dremeltool een gat gemaakt naast de batterij lade om deze verder door te kunnen steken en makkelijker te kunnen aansluiten en dichtdoen, ik snap niet dat ze dit niet in de bouw doen..
Hij ligt tegen het rx board.

main.php

main.php

main.php


Alle knoppen die je nu nog ziet zullen weggewerkt worden en langs de bovenkant bereikbaar worden.
Er wordt ook een dunne runberstrip geplaatst tussen de lade en het batterijladedeksel.

main.php


Dit is een scharnier van het commanderluik waaronder de battleIR zit.
Dit is origineel niet goed en deze ook niet, het luik blijft niet mooi openstaan en gaat zelf nieteens goed open.
Ik ga het namaken in plastic en folie en zo de beste stand vinden en dan in metaal namaken als ik de goede vorm heb.

main.php


Nog veel te doen.
Wat me wel opviel is dat de vijzen snel zot draaien in de plastic, maw dat de plastic niet echt sterk is.
Op termijn ga ik opteren om een metalen onderkant te kopen.
Wat ook handig is omdat je dan snel de tank open en dicht kan doen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan