Hoofdsponsor

1/18 Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
een plezier om naar te kijken,prachtig pascal
 
Pascal ik volg al ffkes in stilte en dit blijft me boeien.
 
Bedankt voor de reacties ^^

Ik heb nog een aanpassing gedaan. In het midden zit een rechthoekig tankje :

02022012_%284%29.jpg

Dit heb ik er met een PE-zaagje uit gezaagd :

02022012_%285%29.jpg

Met een sleutelvijltje de vlakke zijkanten :

02022012_%286%29.jpg

een opstaand randje gegeven :

02022012_%287%29.jpg

Het gat is met een stukje plasticard dicht gemaakt :

02022012.jpg

Zodat het er voorlopig zo uit ziet :

02022012_%282%29.jpg

De binnenkant van de deuren hebben een laagje primer gekregen, de plastic speakers zijn eruit geboord, deze worden vervangen door mijn eigen versie van de boxen. Deze zijn op dezelfde manier gemaakt als die van de speakerbox. Op de foto ligt de speaker er los op. Als de binnenkant van de deur geschilderd is, worden ze op de juiste diepte gelijmd :

02022012_%281%29.jpg

Voor de kleur van de body wil ik een blauwe metallic laak gebruiken, hiervoor heb ik een spuitbus van Motip gekocht (54559). Een eerste test geeft dit resultaat :

02022012_%283%29.jpg

De kleur is wat lichter dan ik had gehoopt, maar het zal wel wat donkerder worden als er meerdere lagen op zitten.

Groeten

Pascal
 
Dat ziet er heel wat realistischer uit, Pascal, monnikkenwerk allemaal.
Als je de kleur wat donkerder wilt hebben, kan je eventueel een grijze primer gebruiken.
Maar dat kan de kleur misschien wel wat beïnvloeden.
 
Ziet er goed uit.
Als het donkerder moet zijn kan je altijd zwart gebruiken als onderlaag.
 
Hey John,

De primer die ik gebruik is lichtgrijs (van de Action). De spuitbus geeft best wel wat kleurverschil als je er meer of minder verf mee spuit.

Ik ga eens kijken of de kleur mij bevalt na een laag of 4. Indien niet ga ik voor een andere blauwe tint of voor zwart.
 
mooi en verzorgd werk pascal,doe zo verder
 
Ik weet niet of jullie het nog weten, maar tijdens de demontage heb ik de 2 achterste velgen kapot getrokken. (Gelukkig heeft John "rysc97" mij de tip gegeven om ze niet los te trekken, maar gewoon aan de velgen te draaien tot ze los komen. Door die tip is het gelukt om de velgen van de andere F430 los te krijgen zonder brokken te maken). Ik had de velgen hersteld met seconden-lijm, maar ondanks het vele schuren voor en na de primer en voor de zilverkleurige lak, zijn er toch nog kleine scheurtjes en oneffenheden te zien. De velgen liggen nu in de ovenreiniger, hopelijk gaat het lukken om ze mooi te krijgen, want ik wil liever niet een andere complete F430 demonteren om enkel de achterste velgen te gebruiken.
 
Ondanks het koude weer heb ik net het interieur met de AB gespoten. Het was best wel koud in de kelder, momenteel zitten de onderdelen onder de "droogbak", ben heel benieuwd hoe het er straks gaat uitzien.

Wordt vervolgd.
 
Ondanks de koude temperatuur heb ik vandaag - in de kelder - het interieur gespoten. Hiervoor heb ik tamiya Desert Yellow (XF-59) gebruikt, zeer sterk verdund met isoprophyl-alcohol. De verf was heel loperig (dat was de bedoeling) zodat ik heel dun moest spuiten omdat de verf anders ging "lopen". Normaal gezien is deze verf mat, maar door de sterke verdunning is ze gaan glanzen, dat was het effect dat ik wilde bereiken. De glans wordt nog een beetje afgezwakt met satijn vernis.

Ik ben zeer tevreden over het resultaat :

03022012.jpg

03022012_%281%29.jpg

03022012_%282%29.jpg

03022012_%283%29.jpg

De deuren hebben een 2de laag Motip gekregen, er zit nog steeds kleurverschil in omdat de verf erg loperig is. Hopelijk gaat het beter worden na wat meer lagen. Ben heel benieuwd hoe deze verf zich gaat gedragen op de body.

Het blauw geeft alvast een heel mooi contrast met het Desert Yellow :

03022012_%284%29.jpg

Het interieur kan nu 5 dagen drogen, woensdag kan ik beginnen met het aanbrengen van het zelfklevend vilt, en dan wordt stilaan duidelijk of al het werk dat ik erin heb gestoken de moeite waard is geweest.

Groeten

Pascal
 
Netjes gespoten, Pascal. Ga je nog iets aan de stoelen doen? Ik bedoel een soort wash of zo?
Ze lijken nu een beetje clean, ik mis iets.
Misschien dat dit met de satijn vernis iets verbeterd.
En wat voor soort primer gebruik jij voor de body?
 
Hey John,

Jawel de stoelen hebben heel mooie details, die VRAGEN gewoon om een wash. Maar het is acryl-verf, dus ik kan mijn normale mengsel van olieverf met white spirit niet gebruiken. Maar ik denk dat een mengsel van acrylverf met isoprophyl-alcohol ook wel zal werken, zeker als ik eerst een stevige laag vernis op de stoelen heb gespoten.

Gelukkig heb ik een stukje sprue met de zelfde tamiya verf gespoten, zodat ik eerst kan probreren of het lukt.

Ik gebruik voor alles wat gespoten moet worden primer van de Action.
 
Maar het is acryl-verf, dus ik kan mijn normale mengsel van olieverf met white spirit niet gebruiken

Gewoon doen: ik zet ook een laag olieverf over tamiya acryl heen....niets aan de hand. Je zou voor de wash nog een beschermlaag van blanke lak kunnen doen.
 
@ Peperbus : Dat wist ik niet Ton, bedankt voor de tip ^^ Verdun jij de olieverf dan ook met white spirit ?

@ rysc 97 : John, tot nu toe heb ik de primer gebruikt op styreen, messing, resin en aluminium, de hechting is zeer goed. Om problemen met de hechting op zamac te voorkomen, laat ik de originele rode lak zitten, en spuit ik de primer er overheen. Aan de binnenkant van de body heb ik enkele weken geleden een stukje kaal geschuurd en dat met de primer gespoten. Tot nu toe is de hechting ook hier heel goed.
Het zal dus afwachten worden hoe de primer zich op de body gaat gedragen. Als het niet lukt, is er nog altijd de ovenreiniger.
 
Vandaag heb ik de stoelen een wash gegeven, er komt nog een laag satijn vernis op :

09022012_%284%29.jpg

Het interieur is met het zelfklevend vilt beplakt, en de pedalen zijn vervangen door PE exemplaren :

09022012_%281%29.jpg

09022012_%282%29.jpg

Beetje wazige foto

09022012_%283%29.jpg

De achtervelgen hebben 2 keer een badje met ovenreiniger gekregen. Ze krijgen opnieuw een laagje primer en een laagje alu-zilver :

09022012.jpg

Groeten

Pascal
 
Zo krijgen de stoelen meer uitstraling, Pascal, en dan nog en beetje minder glimmen, dan worden ze echt mooi.
Je vloertje is schitterend geworden, lekker strak!:)
 
zo dat is een hele strakke vloerbedekking.

Ik ben ook wel benieuwd hoe de combinatie van je interieur kleur met de exterieur kleur is.
Volgens mij moet dat heel chic er uit zien!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan