Hoofdsponsor

1/18 Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
prachtig gedaan, en inventief


zijn in blijde verwachting van de volgende update
 
Ja dat klopt he Pascal,daarvoor is het dan ook tin.Gelukkig zit er een groot gedeelte van deze tin netjes verborgen in de wagen.
Toch weer iets dat ik moet onthouden he man ;)
 
Zo is het maar net, je moet er maar opkomen.
Knap scratch-werk weer, Pascal!!
 
Het bestaat in allerlei diktes waardoor ge het voor bijna alle schalen kunt gebruiken, en het hoeft niet geschilderd te worden.

En als je soldeerdraad met een vloeikern gebruikt wordt deze op den duur geel/bruin

Mooi werk Pascal...het krijgt zo een goede uitstraling
 
En als je soldeerdraad met een vloeikern gebruikt wordt deze op den duur geel/bruin

Hey Ton, bedoel je hiermee dat de vloeikers geel/bruin wordt, of de volledige draad ? Wat ik tot nu toe gemerkt heb is dat de draad vrij snel (na het polijsten) terug wat matter en donkerder wordt. Misschien dat ik het zo laat, of dat ik de draad na het polijsten een laagje half-glanzende vernis geef.

Groeten

Pascal
 
Hey Ton, bedoel je hiermee dat de vloeikers geel/bruin wordt, of de volledige draad ? Wat ik tot nu toe gemerkt heb is dat de draad vrij snel (na het polijsten) terug wat matter en donkerder wordt. Misschien dat ik het zo laat, of dat ik de draad na het polijsten een laagje half-glanzende vernis geef.

Groeten

Pascal

De gehele draad wordt oranje achtig na verloop van tijd. Nou is het wel zo dat dit alleen met de dikke soldeer gebeurt: op de dunnen heb ik het niet egzien.
 
Hoi Pascal,
dit project krijgt nu echt vorm mooi gescratchte onderdelen word een plaatje ben benieuwd naar de afloop.
 
Vrijdag zijn deze stoelen aangekomen :

22012012.jpg

Na het nodige schuur- en plamuurwerk, hebben ze een laagje primer gekregen :

22012012_%281%29.jpg

Er zit soort van structuur in het resin, ik denk dat dit bedoeld is om de stoelen een leder-look te geven. Ik ben er nog niet uit of ik ze zo gaat laten, of dat ik het glad ga schuren. Ook ben ik nog aan het twijfelen om de Ferrari paardjes op de hoofsteunen te vervangen door PE exemplaren.

Om de stoelen te laten passen (ze zijn iets hoger dan die van Hotwheels), heb ik de opstaande strips uit de bodemplaat gezaagd :

22012012_%288%29.jpg

22012012_%282%29.jpg

Op deze manier staan de stoelen wat lager, én is er nog ruimte om 2 rails (die bij de 1/1 versie dienen om de stoel naar voor of achter te schuiven) onder elke stoel te plaatsen :

22012012_%283%29.jpg

Verder heeft de dakbekleding 2 steunen gekregen, deze komen aan de binnenkant van de raamstijl te zitten, en dienen om de veiligheidsgordels aan op het hangen. Het was een serieus werk met héél veel dryfitten om dit passend te krijgen :

22012012_%284%29.jpg

Groeten

Pascal
 
In het motor-compartiment zit een klein rond zwartkleurig tankje. Is op deze foto te zien net voor het rode gedeelte :

27012012.jpg

Hotwheels heeft dit niet zo mooi gedetailleerd (links op de foto), dus heb ik met deze onderdelen :

27012012_%281%29.jpg

dit gemaakt :

27012012_%283%29.jpg

27012012_%282%29.jpg

Met het messing stripje wort het tankje opgehangen :

27012012_%284%29.jpg

Het motorblok had 8 korte buisjes, maar deze zijn te kort. Daarom heb ik ze eraf gezaagd, en gaatjes geboord, ze worden vervangen door messing buisjes :

27012012_%287%29.jpg

Er gaat niet veel van de zien zijn, maar ik vond het wel leuk om dit soort details toe te voegen :

27012012_%286%29.jpg

27012012_%285%29.jpg

Groeten

Pascal
 
Je bent niet gauw tevreden hè, Pascal, er moet gesneden, gefreesd en gezaagd worden.;)
Maar wel mooi al die details ook al is het jammer dat je er achteraf bijna niets meer van terug ziet.
Schitterend werk weer, Pascal!!:)
 
Dank je wel John :)

Ik probeer echt mijn best te doen om er iets moois van te maken. Als ik deze af krijg voor zondag 29 april (dan is het de beurs Moveleo 2012) , ga ik voor de allereerste keer een model inschrijven voor een beurs-wedstrijd.

Hopelijk mag ik met deze Ferrari deelnemen, ik heb er nog geen auto's gezien op schaal 1/18.

Groeten

Pascal
 
Zo Pascal! Daar zit heel mooi scratch werk weer in.
En ook de materialen die je er weer voor gebruikt, geweldig! Hoe kom je er op.

Hele mooie nette stoelen trouwens. Overigens zou ik het logo niet van de stoelen af halen.
In de realiteit is het in het leder gestanst. Wanneer je het zou vervangen door PE logo's, ligt het logo los op het leder. En zal ook niet diezelfde structuur aanhouden.

Verder echt een leuke re-build zoals jij het echt weer doet.
 
Ja Pascal,

heerlijk om hier weer tussen de bouwmodellen te speuren naar hoe iedereen bouwt.

En inderdaad, het F40 kwartet is weer compleet. Denk ook wel dat ik daar binnenkort weer mee start.
Zal me zeker een dezer dagen een mooi voorstel topic aanmaken!
 
Omdat slechts weinig van de motor zichtbaar is als hij in de auto zit, ga ik hem niet super-detailleren. Maar er zijn hier en daar wel wat onderdelen die wat aandacht kunnen gebruiken. Een stripje plasticard op maat geschuurd komt onder het rode onderdeel te zitten. In de grote gaten komen de messing buisjes, de kleine half-ronde stukjes moeten de plaats voorstellen waar de bouten in zitten. De bouten zelf ga ik niet toevoegen, zelf het kleinste boutje dat ik heb (een zeskant met een sleutelwijdte van 0,6 mm), is te groot voor deze schaal. Maar die boutjes gaan wel op andere plaatsen in het motor-compartiment toegevoegd worden.

Met een laagje alu ziet het er zo uit :

29012012.jpg

Eenmaal gelijmd is dit het resultaat :

29012012_%281%29.jpg

Het interieur wordt met zelfklevend vilt bekleed, hiervoor heb ik eerst malle uit papier gemaakt :

29012012_%283%29.jpg

Deze mallen heb ik gebruikt om het vilt te snijden :

29012012_%282%29.jpg

Er is nog flink wat werk aan dit project, maar langzaam maar zeker komt het einde in zicht.
 
Misschien horlogemakersschroefjes?;)
Wat is dat voor vilt, Pascal? Het ziet er i.i.g. heel dun uit.
 
Ja man, da blijft me hier verbazen :). Da komt hier dik in orde ;)
 
Bedankt voor de reacties. Het vilt is zelfklevend, heb ik gevonden in een winkel waar ze behangpapier verkopen. Het heeft een dikte die vergelijkbaar is met die van tekenpapier.

Heb nog wat details aangebracht :

31012012_%281%29.jpg

31012012_%285%29.jpg

Hierna werden de messing buisjes op het blok gelijmd, en kopjes van spelden zijn in de gaten van de rode zijkanten gezet. Dat geeft dan dit resultaat :

31012012_%286%29.jpg

31012012_%287%29.jpg

De spelden-kopjes zijn een beetje aan de grote kant, maar het is de bedoeling dat er nog iets van zichtbaar blijft als de motor is ingebouwd.

Verder heb ik het slot / sluitsysteem van de achterklep gemaakt. Het moet er gaan uitzien zoals op deze foto :

31012012.jpg

Van 2 stukjes messing heb ik een doosje gemaakt, en daarna een gleufje aan de bovenkant aangebracht. Het is best wel klein :

31012012_%282%29.jpg

Op deze manier komt het aan de body van te zitten :

31012012_%283%29.jpg

Maar het stuk doorzichtig plastic wordt door gaas vervangen :

31012012_%289%29.jpg

Zodat het er zo gaat uitzien :

31012012_%288%29.jpg

Tot de volgende.
 
Hier gaat de topklasse scratch ook gewoon door, nice Pascal !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan