Hoofdsponsor

1/18 Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit model is een echte puzzle. Ik ben nog steeds bezig om de dakbekleding netjes op het interieur te laten aansluiten, zodat ik de nieuwe achterruit kan maken. Maar steeds opnieuw is er een ander probleem tijdens het dryfitten.
Dit keer zijn het de raampjes. Hotwheels heeft bij dit model de raamstijlen aan 1 stuk met de ramen gemaakt (iets wat ze tegenwoordig gelukkig niet meer doen). Hierdoor zit de raamstijl los op de body :

main.php


Om dit aan te passen, heb ik eerst de raamstijl van het raam verwijderd :

main.php


En dan de raamstijl in de body gelijmd :

main.php


Zo lijkt het wat meer op de 1/1 versie :

main.php


Om de deur netjes te laten sluiten, heb ik een sleufje aan de binnenkant gemaakt :

main.php


En ook maar ineens de veel te grote randen aangepast :

main.php


Met als resultaat :

main.php


Groeten

Pascal

PS : reageren mag hoor, ik zal zeker niet bijten.
 
Mooi werk weer Pascal....die speakerbox is een plaatje!
 
Wat een geduld Pascal.... dat is nu echt een model dat al "klaar" is VERBETEREN !

Fred
 
Er komt langzaam schot in deze bouw. Na heel veel dryfitten is het gelukt om de raamlijst van de achterruit te maken. Deze moest op exact de juiste hoogte komen, om de dakbekleding en de body te laten passen. Aan de bovenzijde komt nog een afgeronde strip zodat deze mooi aansluit op de dakbekleding :

main.php


De ruitenwissers van Tremonia zijn ook klaar :

main.php


De bodemplaat heeft een groot stuk plasticard gekregen, om te voorkomen dat men door de 2 grote gaten in voorspoiler naar binnen kan kijken. Was een moeilijk geval om dit stuk in de juiste vorm te plooien :

main.php


En tenslotte heb ik de eerste van de 2 speakers gemaakt. Hiervoor heb ik een dunne ring van een stuk messing buis gezaagd, een ander stukje messing buis is met tape een beetje breder gemaakt, het gaas heb ik met de punch & die geslagen en gelijmd op het stukje messing buis :

main.php


Los in elkaar gestoken ziet het er dan zo uit :

main.php


En samen met de speakerbox geeft het dit resultaat :

main.php


main.php


De ring moet opnieuw zilver gespoten worden, de verf was nog niet helemaal droog toen ik de foto's nam. De deuren hebben ook elk 1 speaker, ik denk dat ik die op dezelfde manier ga maken als die van de speakerbox.

Wordt vervolgd
 
zeer goed gelukt die speaker.
 
Het zal een hele klus zijn om de 2de messing ring even dik te krijgen als de eerste. Het is moeilijk te schuren omdat het messing op deze dikte breekbaar is.
Zou leuk zijn als iemand eens op het idee kwam om een setje PE of gedraaide ringen te maken, zo set met een stuk of 8 van elk in 4 of 5 verschillende diameters. De mogelijkheden met zulke metalen ringen zijn eindeloos.

Heb gisteren een paar nieuwe stoelen voor de kit besteld, de orignele zijn van een soort siliconen rubber gemaakt, en daar is echt niks mee aan te vangen.

46635351_scaled_320x213.jpg


http://www.diecastcustoms.com/The_Shop.html

Niet echt goedkoop, maar het is best moeilijk om "gewone" Ferrari stoelen te vinden op schaal 1/18. Racing stoelen zijn er genoeg, maar gewone is een ander verhaal.
 
Mooie Updates kerel ... en hij krijg steeds meer gestalte ......
 
De speaker is echt héél mooi pascal!

Fred
 
Het is leuk om eens een keer iets OP te bouwen, na al het sloopwerk.

De speakerbox heeft het opbergvak erbij gekregen. Op de foto is goed te zien dat het hier en daar nog wat schuurwerk nodig heeft :

11012012.jpg

Dit was vrij eenvoudig om te maken. De achterwand is gewoon een rechthoekje, de voorkant heeft hele kleine afgeronde kantjes aan de bovenhoeken (wordt hopelijk een beetje meer zichtbaar met het schilderen), de zijkanten zijn een in 2 gesneden cirkeltje (met de Punch & Die geslagen) waarvan de onderkant is aangepast zodat het netjes past op de box met de speakers. De bedoeling is dat het er zo gaat uitzien :

03012012_%283%29.jpg

Effe vergelijken :

11012012_%281%29.jpg

Het uitlaatsysteem heeft ook nog wat aandacht gekregen. Om het een "metaal look" te geven ga ik de grote vlakken met alu-tape bekleden. Dit geeft een mooi contrast met de strips die er bovenop liggen, deze zijn zilver geschilderd. De bovenkant is met tape bekleefd, aan de onderkant is het originele chroom van de kit nog net te zien in het midden. Op de foto ziet het er niet uit, maar dat is door de macro. De tape gaat nog wat gepolijst worden zodat de krassen er uit zijn. Dit onderdeel is 22 op 12 mm :

11012012_%282%29.jpg

Aan de hand van deze tekening ga ik het uitlaatsysteem wat meer details geven :

11012012B.jpg

Daarvoor heb ik 4 stukjes gemaakt, die op de buizen komen te zitten :

11012012_%283%29.jpg

Voor de buizen ga ik soldeertin gebruiken, diameter 3 mm :

http://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/11024/11012012_(5).jpg

Dit soldeertin wordt een beetje gepolijst zodat het een metaal glans krijgt. De stukjes komen ongeveer op deze plaats te zitten :

11012012_%284%29.jpg

Het interieur wordt met zelfklevend vilt bekleed. Ziet er heel goed uit voor deze schaal :

11012012_%286%29.jpg

Tenslotte wil ik nog even tonen hoe ik de remschijven heb aangepast. De PE rijmschijf past niet over die van Hotwheels. Maar met behulp van een schuurtol voor de Dremel, kan je de plastic remschijf vast zetten. Met behulp van een sleutelvijltje is het dan een stuk makkelijker om binnenste opstaande ring en de gaatjes weg te schuren. En het is makkelijk om de diameter te verkleinen, want de plastic remschijf is iets groter dan de PE versie :

11012012_%287%29.jpg

Groeten

Pascal
 
Dit lijkt wel een garage man,wat een mooie opbouw dat je hier doet Pascal.
 
Bedankt Patje ^^

Ik ben heel blij dat ik de overstap gemaakt heb van schaal 1/24 naar schaal 1/18. De modellen op schaal 1/18 zijn dikwijls goedkoper dan die op 1/24, en voor degenen die graag het één en ander willen verbouwen of aanpassen (zoals gij ;) ) is het veel leuker omdat alles een stuk groter is.

Groeten

Pascal
 
Ja dat klopt he,ik volg jouw werken nog altijd he,het is een tijd geleden dat de beurlitz aan bod kwam geloof ik he,is ook de moeite om te doen he.Maar eer ik dit zou kunnen zijn er een paar jaren voorbij hoor en komt ook bij dat ik er de materialen en tools niet voor heb ook.Machtige topics steeds bij jou.
 
Weer mooi werk Pascal....volgens mij moet je al die Pochers gewoon weggooien :wall:
 
@ doomwad : De skills hebt ge, en veel materialen en tools heb ik niet hoor. Ik gebruik enkel een Dremel, soldeerbout, en wat vijltjes.

@ Peperbus : Tja die Pochers, ben benieuwd of ik met 1 leven ga toekomen om ze alles 6 af te maken :unsure:
 
of ik met 1 leven ga toekomen om ze alles 6 af te maken

Als ik me dat nou afvraag :-) Ik merk zelf ook wel dat kleinere schalen veel sneller resultaat opleveren en even veel lol
 
Als ik me dat nou afvraag :-) Ik merk zelf ook wel dat kleinere schalen veel sneller resultaat opleveren en even veel lol

Jawel ! En de prijs is ook een stuk lager. Maar schaal 1/8 is gewoon perfect om te super-detailleren ^^ Ik ben er zeker van dat als de prijzen voor Ferrari's op schaal 1/6 en 1/4 flink wat minder zouden zijn, ik er meteen een paar zou bestellen. Om er natuurlijk direct de zaag in te zetten :P
 
Vandaag heb ik de 4 uitlaatbuizen gemaakt. Hiervoor heb ik soldeer-draad en 4 stukjes alu-buis gebruikt :

17012012.jpg

Op deze manier komen ze op het chassis te zitten. Het is een dryfit er komen nog wat details bij :

17012012_%281%29.jpg

17012012_%282%29.jpg

Er moet hier en daar nog wat geplooid worden om ze netjes op de uitlaat stukjes te laten passen :

17012012_%283%29.jpg

Langs de buitenkant gaat het er zo uitzien, de binnenkant van de buisjes wordt nog zwart gesverft :

17012012_%284%29.jpg

Groeten

Pascal
 
ja man je moet er maar opkomen he ;) weer zeer inventief zoals we van je gewent zijn he.
 
Bedankt patje. Het voordeel van soldeerdraad is dat het heel makkelijk te plooien is (als het de eerste keer niet juist is, plooit ge de draad terug recht, en begint ge gewoon opnieuw). Het bestaat in allerlei diktes waardoor ge het voor bijna alle schalen kunt gebruiken, en het hoeft niet geschilderd te worden.
Het enige nadeel is dat het erg kwetsbaar is, zelfs de afdruk van een vingernagel maakt een deukje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan