Hoofdsponsor

1/18 Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het motorblok en de versnellingsbak hebben nog wat details gekregen :

main.php


En het motor-compartiment is bijna klaar om geschilderd te worden :

main.php


Groeten

Pascal
 
Mooi Pascal, wel goed vasthouden a.u.b.;)

Fred
 
Ik heb flink wat uurtjes kunnen werken aan beide F-430's, maar het gaat nog altijd heel traag vooruit.

De motor heeft een laagje alu gehad :

main.php


De stoel is voor de 3de keer met nylon overtrokken, na de 2 vorige mislukte pogingen, ziet het er best goed uit :

main.php


De blok aan de uitlaten heeft wat extra details gekregen :

main.php


De bomdemplaat is voor een stuk met sigaretten papier bekleefd :

main.php


En de wijzerplaten hebben ook een behandeling gekregen :

main.php


De zelfklevende sticker met de klokjes is beschadigd tijdens het losmaken, maar als de plaat met de gaten er overheen komt, is dit niet meer zichtbaar.

Tot de volgende.

Pascal
 
Er gaat schot in komen Pascal! Ik laat tegenwoordig bij kleine dingen als klokken het papier er achter zitten en zet dit met houtlijm vast....je beschadigd niets, het kan niet dubbelklappen enz.
 
Normaal gezien had hier een update moeten staan, met foto's van het geschilderde interieur, maar dat was buiten Murphy gerekend. Ik denk dat ik de spuitbus niet lang genoeg geschud heb. Op het eerst zicht zag het er goed uit, maar de verf begon langzaam naar de hoekjes en kantjes te lopen. Gewoon een domme fout dus. Heb het interieur dan maar in de ovenreiniger gestopt. Hopelijk kan ik het over enkele dagen opnieuw proberen.

Ik begin er zo langzaam aan echt genoeg van te krijgen. Of ik nu een airbrush of een spuitbus gebruik, tegenwoordig loopt het telkens fout. Maar ik blijf proberen want opgeven staat gelukkig niet in mijn woordenboek.

Het probleem met de spuitcabine gaat de komende dagen worden opgelost. Er is te weinig licht in de cabine waardoor ik niet goed kan zien of er nu wel of geen verf op het model zit. Hopelijk kan ik dit weekend de nieuw gekochte lamp installeren, zodat dit euvel alvast opgelost is.

Damm zeg, modelbouw is niet altijd leuk !
 
Balen....vocht? onreinheden, kou?.....om maar een paar te noemen.
 
dacht al , de update blijft lang uit

maar als murphy op bezoek is .....
 
Balen....vocht? onreinheden, kou?.....om maar een paar te noemen.

Geen van allen, gewoon mijn eigen fout. De verf was te "loperig" omdat ik niet lang genoeg met de spuitbus had geschud. Het is een merk (dupli-color van de HUBO) dat ik nog niet eerder heb gebruikt. Toen ik door had wat er mis ging, zat er al teveel verf op het plastic onderdeel. Maar komt goed hoor, het duurt (helaas) alleen wat langer.
 
Damm zeg, modelbouw is niet altijd leuk !
Kom je daar nu pas achter, Pascal, ik dacht dat jij al het nodige achter de rug had?;)
Maar jij bent niet de enige, bij mij gaat het ook niet allemaal over rozen.:(
Maare......., volhouden Pascal, de aanhouder wint.

Wordt jouw spuitcabine warm genoeg?
Ik zet mijn modellen zowiezo al een uurtje voor het spuiten in de cabine.
Komt tie goed op temperatuur en de spuitbus ook. (Heb dan ook 6 spotjes in de cabine zitten)
 
Hi John, ik heb dit keer de spuitcabine niet gebruikt. Ze staat in de kelder en daar is het momenteel te koud. Ik het interieur in de hobby kamer gespoten. Vandaag mag het plastic onderdeel uit de zak met ovenreiniger. Ik zal er wat foto's van posten.
 
Dit onderdeel heeft 2 keer een hele nacht in een zak met ovenreiniger gezeten, uiteindelijk zag het er zo uit :

main.php


De overgebleven verf heb ik met veel moeite eraf gekregen door te schuren en met behulp van een messing borsteltje en de dremel. Na 2 lagen primer en een laag okerbruin (ral 8001), ziet het er zo uit :

main.php


Ik heb geprobeerd om de verf er dik op te krijgen om zo een "leder-look" te verkijgen. Het blinkt nu wel heel fel, maar dat gaat wat minder zijn als ik er met een doekje overheen ben gegaan.

Wat mij stoort aan een diecast model is de manier waarop de scharnieren van de kofferdeksels zijn gemaakt. Het is natuurlijk leuk als er iets open kan, maar niet op deze manier :

main.php


De beugel zijn zo groot dat ze zelfs door de achterruit lopen :

main.php


Daarom heb ik ze eraf gezaagd :

main.php


De achterklep komt nu los op de body te liggen, aan de binnenkant van de klep komen 2 pennetjes waardoor ze netjes op de body blijft zitten :

main.php


Prettige feestdagen, en tot de volgende.
 
Verregaande werken, maar dat gaat een super resultaat geven :)
 
Het blinkt nu wel heel fel, maar dat gaat wat minder zijn als ik er met een doekje overheen ben gegaan.

Ik smeer er altijd matte lak overheen. Je kunt op de plek van de dijen en de schouders ( contactpunten) de boel laten glimmen...en de bijrijdersstoel blijft altijd het mooist
 
Ik heb een engelse firma gevonden die verf in spuitbussen maakt die een leder, suede of fluweel "look" heeft als ze opdroogt. Ik ga er een paar bestellen en wat testjes doen.

Uiteraard zal ik de foto's van de testjes hier posten.
 
Dit hotwheels model heeft een "gegolfde" achterwand in het interieur, maar op de foto's die ik van een F430 uit 2006 heb gevonden, ziet die er vlak uit :

main.php



De gegolfde versie heb ik wel terug gevonden op foto's van de spider. Dus tijd om de Dremel nog eens te gebruiken :

main.php


De achterwand wordt vervangen door een stuk plasticard, om het netjes in te pakken heb ik de zijkanten van plastic stukjes voorzien :

main.php


De tunnel van de kit vond ik ook maar niks :

main.php


Zo is het bij de 1/1 :

main.php


De plaatjes en knopjes ga ik ook van plasticard maken, hier liggen ze er los op voor de foto (het grote klepje met het handvat wordt nog aangepast, want ik zie net op de foto dat dit geen afgeronde, maar min of meer rechte hoeken heeft) :

main.php


Achter de tunnel zit een speakerbox, deze zit niet in de kit en ga ik ook van plasticard maken :

main.php


Voorlopig dus nog voldoende te doen.
 
Das wel het een en het ander he om zo te bouwen. 't ziet er veelbelovend uit.
 
Ben benieuwd.
Breng hem maar mee naar de volgende ledendag.
Kan ik de vorderingen van dichtbij zien.
 
@ TomPattyn : Ja op deze manier heb ik flink wat plezier van dit diecast model. Het was de bedoeling om een paar kleine veranderingen aan te brengen, maar gaandeweg is er toch heel wat werk bijgekomen. Alleen al het wegwerken van al de gaten voor de schroeven is een flinke klus.
@ Camaro69 : Natuurlijk breng ik hem mee naar de ledendag, tegen dan hoop ik dat hij klaar is.
 
Hoi Wet sellery,

Jij bent ook een ferrari aan het maken, wel veel werk, succes.
 
Ik wil een nieuwe achterruit maken, maar dat tijdens het dryfitten gaf dat de nodige problemen. Ik dacht eerst dat het plastic interieur deel vervormd was omdat ik de achterwand er heb uitgezaagd. Maar daar zat het probleem niet. Het probleem is de manier waarop Hotwheels deze auto gemaakt heeft.
Het begint met de vensters, deze bestaan uit een groot onderdeel dat bestaat de voorruit, achterruit en de linker zijruit. De rechterzijruit is een apart onderdeel, en om dat stevig in de auto vast te zetten heeft men de zijkant van de achteruit aan deze rechterzijde lager gemaakt.
Ik hoop dat de foto's het een beetje verduidelijken.

Linkerkant :

main.php


Rechterkant :

main.php


Het probleem zat aan deze kant, daarom heb ik deze verhoogd tot op dezelfde hoogte als de linkerkant :

main.php


Beetje plamuren en schuren, en uiteindelijk gaat dit niet meer opvallen :

main.php


Verder ben ik ook begonnen aan de speaker-box, best wel klein zelfs op schaal 1/18 :

main.php


Het moet er zo gaan uitzien :

main.php


Het begin ziet er goed uit, de gaten mogen nog wat groter, daardoor staan ze ook wat dichter bij elkaar :

main.php


Tot de volgende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan